vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Update Directorul DRDP Timiș, consilierul județean Cristian Ispravnic, detonează bomba: „Laboratorul confirmă că drumul județean Pâncota-Seleuș, abia refăcut, este varză! Asfaltul nu rezistă până iarna viitoare”

    de Alin Olteanu | 25 septembrie 2018, 10:53 AM | Dezvăluiri | Topic special

    8

    Drumul Pâncota-Seleus este făcut cu fondurile proprii ale CJ Arad

    Doar organele statului mai pot face „lumină” în privința acuzațiilor grave de mai jos.

    În momentul în care am publicat lista cu câștigătorii pentru patru dintre drumurile județene din Arad, ne exprimam teama că, având în vedere sumele mici cu care s-au adjudecat licitațiile, calitatea acestora va lăsa de dorit.

    Aici puteți să citiți articolul publicat atunci pe Special Arad: Fenomenal! Societățile Porr Construct și Intermed Utilaj „donează” Consiliului Județean Arad 40 la sută din banii drumurilor județene pe care le modernizează!

    Scriam că ni se pare suspect ca drumul Pâncota Seleuș să fie modernizat, iar lucrarea să coste 5.745.311 lei (cu atât a fost câștigată licitația de către firma Intermed Utilaj SRL), cu 3.711.365 de lei mai puțin decât aproxima proiectantul că trebuie să coste. La o asemenea diferență, aveam tot dreptul să ne gândim că pentru a avea profit societatea trebuia să „umble” la calitate… de sus în jos. Și, într-adevăr, cum se va vedea în continuare, a „umblat”…

    Însă, înainte, puteți să citiți și: Pâncota-Seleuş, un drum plin de praf, relaţii şi reclamaţii, se asfaltează mâine. Așa ni s-a spus

    După ce a parcurs drumul Pâncota-Seleuș,

    directorul DRDP (Direcția Regională de Drumuri și Poduri) – regionala Timiș, consilierul județean Cristian Ispravnic, a cerut, într-o ședință de plen a Consiliului Județean Arad, să se facă o comisie care să verifice calitatea lucrării la drumul DJ 709, Pâncota-Seleuș. „Ceream asta – a declarat astăzi, într-o conferință de presă, domnul Ispravnic – pentru că pentru orice inginer constructor erau evidente anumite probleme”.

    În continuare, fiind luat la mișto de către vicepreședintele Sergiu Bîlcea, chiar în plen, consilierul județean Ispravnic a ales să ia probe de piatră și să le ducă la cel mai de renume laborator din România, la București, pe cheltuiala personală. Le-a dus și a solicitat „determinarea procentului de părți fine și rezistența la sfărâmare”. Ei bine, rezultatele de laborator pentru calitatea materialelor folosite la drumul județean Pâncota-Seleuș sunt dezastruoase.

    În mare, ca probleme importante și din cauza cărora drumul nu va rezista nici doi ani, domnul Ispravnic a enumerat: „Piatra spartă folosită la drum este neconformă pentru acest tip de lucrare (carierele  de unde e adusă piatra sun DUD și Camna), piatra se rupe sub cilindrul compactor, nu corespunde din punct de vedere al rezistenței mecanice, nue bună pentru drumurile județene, ea (piatra – nota red.) fiind bună doar pentru parcări și drumuri forestiere. Deci, foarte clar ca rezultat, piatra nu corespunde normativelor în vigoare.” „Pentru o mai bună înțelegere, pentru cei care nu cunosc, imaginați-vă o foaie de hartie care este asezată pe o masă de lemn. Poți apăsa pe ea și nu îndoaie sau se rupe. Însă, dacă o pui pe un burete, clar se deteriorează. Ei bine, piatra folosită la drumul Pâncota Seleuș nici măcar ca un burete nu e. E ca praful” – a explicat consilierul județean.

    ispravnic1

    În continuare, consilierul județean Ispravnic s-a întrebat retoric: „Cum o firmă de consultanță angajată pe bani de la Consiliul Județean, adică banii noștri, ai celor care locuim în județul Arad, poate să își dea girul pentru calitatea acestei lucrări? Nu ar trebui această firmă de concultanță să verifice cantitatea și calitatea lucrărilor și să certifice că s-a executat așa cum prevede caietul de sarcini?”.

    ***

    Mai jos, puteți să citiți întregul buletin de analize -pus la dispoziția noastră de consilierul județean- făcut de ICECON TEST, laborator condus de prof.dr.ing Polidor Bratu, membru al Academiei Tehnice. Însă înainte de asta ne exprimăm dorința clară ca instituțiile abilitate ale statului să se autosesizeze. Doar astfel putem afla cine se face vinovat de situația de mai sus, ce probe au fost predate de către constructor consultantului, pentru analize, dacă a fost cumva predată piatră bună și la drum a fost folosită alta. de ce îi apară vicepreședintele Bîlcea pe constructorii drumului încât să nu vrea să formeze o echipă de control, dacă nu Bîlcea e vinovat de această situație, atunci ce funcționari din Consiliul Județean Arad sunt cu „musca pe căciulă”. Multe… multe putem afla și trebuie să aflăm pentru că e vorba de banii noștri pe care unii, se pare, îi aruncă pe geam fără nicio problemă și simț civic. Oricum, de remarcat e faptul că domnul Ispravnic, în calitate de consilier județean, a ales să plătească probele de laborator și că, în urmă cu ceva timp, a refuzat recepția asfaltului la pasajul de le CET din aceleași motive de calitate proastă.

    Ce-i de făcut? Domnul Bîlcea este obligat sa meargă la fața locului și, ca să ne dovedească că este de bună credință, cu analizele în mână (sau chiar altele, plătite de el) să oblige constructorul să refacă lucrarea. Altfel, oamenii din zonă au suferit degeaba toată vara pentru a se bucura de un drum bun pentru mult timp de-acum încolo… și se vor bucura degeaba pentru o fotografie cu tăierea panglicii.

    Sergiu Bîlcea a reacționat

    și ne-a trimis un comunicat din care redăm doar un pasaj, menționând că redacția Special Arad a ales să nu-l reproducă în integralitate deoarece subiectul nu a fost politizat de noi, așa cum încearcă să facă vicepreședintele CJ Arad. Însă, ne-am obișnuit ca oamenii politici să încerce să „tăvălească” orice subiect prin politică și astfel să nu mai înțeelagă nimeni nimic.

    Afirmaţiile domnului Ispravnic sunt foarte grave, am contactat imediat firma care a contractat lucrarea respectivă şi care îşi va prezenta punctul de vedere cât mai repede posibil şi colegii din Consiliul Judeţean, pentru verificările care se impun, conform legislaţiei şi contractului semnat” este declarația la subiect a domnului Bîlcea.

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Si asa nou cum e acum e foarte valurit la 100 de km la ora suspensia e solicitata destul de rau!!de asta nu va avansa romania niciodata cei pusi in functii gen falca sau balcea sunt interpusii unor grupari organizate de interese care saracesc romania!!daca se demonstreaza ca este adevarat in orice tara normala pt balcea si falca inseamna demisia!!!

      +5 voturi
      +1
      -1
      • Mica corectie: nu, nu inseamna demisia.

        Un posibil scenariu :

        – nu pot fi ei responsabili pentru calitatea lucrarilor, pentru ca nu ei sunt executantii, ci ei doar reprezinta beneficiarul lucrarii(CJA Arad)
        – in caietul de sarcini ai licitatiei presupun ca exista parametrii de calitate care trebuie respectati.
        – Eventual se va constata ca nu au fost respectati.

        – Firma constructoare va suporta o penalizare majora.

        aduceti-va aminte amenzile aplicate Retim din care daca bine tin minte a fost achitata una, restul au fost contestate in instanta. trebuiau date atunci repede, pentru ca era ” fierbere” si dadea bine la popor ” Ha! au mai primit nesimtitii 60.000 amenda! au mai primit 40.000!! vezi, asa le trebuie”

        Ar fi interesant de urmarit ?

        -se va face probabil un act aditional care va urca costul lucrarii cu inca minim 30 %(pentru a se recupera ” gaura” produsa constructorului).
        varianta 2: va urma un lung sir de procese, lucrari sistate, etc.

        -lucrarea va fi din nou executata, la fel de prost ca si prima oara
        -nu va mai exista nici o contraexpertiza.
        -toata lumea va merge bucuroasa acasa. Si a mai trecut o zi de lucru.

        Toate astea in cazul in care nu se aplica varianta 2 de mai sus.

        Prezenta constituie fictiune.
        Orice asemanare cu persoane si fapte reale e pur intamplatoare.

        Intrebarea sexy ar fi daca nu ar fi aparut acest personaj cu stirea de senzatie(PSD sau Ne-PSD, miscare politica sau nu, prea putin conteaza acum), oare cum ar fi fost verificata calitatea lucrarilor? La fel ca pe toate strazile pe care apa balteste dupa fiecare ploaie, si gurile de canal sunt uscate, pentru ca nu curge nimic in ele, fiind mai sus decat restul strazii? Adevaratele ” acvarii” ale maretilor conducatori?
        (vezi strada Pastorului , de-a lungul liniei de tren, in Micalaca)

        Nu va faceti iluzii.

        +9 voturi
        +1
        -1

    Scrie un comentariu

    4 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.