Cadrele didactice de la „Francisc Neuman” au învățat despre tehnicile „e-learning”, printr-un proiect internațional

    de Special Arad | 9 octombrie 2019, 8:45 AM | Educaţie

    0

    Proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ „Effective e-Learning System Based on Digital Competences” nr. 2018-1-LV01-KA229-046952, se află la finalul primului an de implementare la Liceul Tehnologic ,,Francisc Neuman” Arad. Acesta este coordonat de Letonia, parteneri în cadrul proiectului sunt țări precum: Portugalia, Croația, Suedia, Grecia.

    Toate activitățile proiectului se derulează conform aplicației aprobate. Acestea și formările din primul an au condus la creșterea expertizei cadrelor didactice prin colaborare internațională pentru a promova competențele digitale, educația deschisă, colaborarea, a crea un mediu de învățare prietenos încurajând un mod de predare mai eficient și mai adaptat cerințelor contemporane.

    În primul an am realizat:

    – două evenimente comune de formare a personalului pe termen scurt: C1 în România, C2 în Letonia care au cuprins: discuții, workshopuri, lecții deschise, formare, muncă în echipe, implicare elevi.

    – patru activități astfel: A 1 evaluarea situației reale în domeniul abilităților digitale ale cadrelor didactice și elevilor prin aplicare de chestionare; prelucrare răspunsuri chestionare, elaborare concluzii și recomandări pentru fiecare școală parteneră; evaluarea și interpretarea finală au fost realizate de școala din Portugalia. A 2 cadrele didactice au folosit abilități TIC și competențe digitale obținute sau îmbunătățite în C1 (Eveniment comun de formare a personalului pe termen scurt).

    Au fost împărtășite în fiecare școală de către cadrele didactice participante la C1 experiențele proprii și bunele practici dobândite pentru a putea fi aplicate curent în procesul de predare-învățare la toate disciplinele. A3 După aplicarea noilor instrumente digitale am alcătuit un top al celor mai atractive dintre acestea, care, inițial, au fost postate de fiecare partener pe un padlet https://padlet.com/jessica_hallonq.

    În cadrul C2 (Eveniment comun de formare a personalului pe termen scurt) din Letonia am participat la lecții interactive (Letonia-Portugalia), am studiat planuri de lecție și modalități de planificare. Bunele practici au fost sistematizate pe un padlet https://padlet.com/jessica_hallonq pentru a putea fi disponibile tuturor cadrelor didactice și chiar ca resursă deschisă, iar partenerul român a creat un ebook (Book Creator) ,,Top 10 web tools for schools” care a fost publicat online https://read.bookcreator.com.

    Activitatea A4 Diseminarea rezultatelor a constat în promovarea tuturor activităților realizate pe parcursul acestui prim an al proiectului.

    Au fost atinse următoarele obiective ale proiectului: dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice prin folosirea curentă a TIC; schimb de experiență în crearea de materiale de studiu și planuri de lecție interactive și motivante pentru elevi, folosirea de platforme de e-learning și instrumente digitale; sprijin acordat instituțiilor pentru implementarea practicilor inovative legate de e-learning;

    Diseminările au depășit granițele școlii, așa încât sperăm ca și alte cadre didactice (nivel local, regional, național) să beneficieze de materialele prezentate și să folosească aplicațiile și platformele digitale propuse prin acest proiect.

    Rezultate: competențele digitale ale cadrelor didactice au fost îmbunătățite consolidarea unui sistem de e-learning în fiecare școală; experiențe noi în domeniul e-learning; crearea de proiecte didactice cu conținut digital (tip blended learning); competențe îmbunătățite în limbi străine; colecție de aplicații web 2.0 cu instrucțiuni de aplicare – padlet wall https://padlet.com/jessica_hallonq; ebook ,,Top 10 web tools in school” https://read.bookcreator.com; quizz care se aplică la clasă https://www.tes.com/lessons;  proiectul EES pe platforma eTwinning: descriere activități, program, prezentări, imagini, rezultate; workshop ,,Clasa digitală” în colaborare cu Casa Corpului Didactic ,,Alexandru Gavra” Arad.

    Toți partenerii contribuie activ la stabilirea agendei întâlnirilor și la monitorizarea activităților. Evaluarea proiectului și diverse probleme de management de proiect au fost discutate față în față sau prin întâlniri virtuale – Skype, WhatsApp, e-mail. Diversitatea școlilor implicate și a expertizei în domeniul IT reprezintă o provocare și totodată o motivare spre formarea continuă a cadrelor didactice. În același timp, școala noastră răspunde cerințelor elevilor de a beneficia de învățarea bazată pe mijloacele informatice.

     

    prof. dr. Adina Avacovici

    prof. Cosmin Julan

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.