Viitorul filmului: decor 100% digital şi alte „chinezării” mega-3D (?)

    de Special Arad | 18 septembrie 2014, 12:35 PM | Film

    0

    Recuzita şi decorurile nu vor mai exista fizic, producţia de filme se va muta în China, iar la cinema vom vedea 60 de cadre per secundă, potrivit CineMagia.

    Revista de film Empireonline a demarat o serie de interviuri cu producători, echipe ce realizează efectele speciale în Cetatea Filmului şi analişti ai profitabilităţii producţiilor,  în legătură cu  modul în care ar putea arăta viitorul filmului. Rezultatul discuţiilor a fost aşternut pe hârtie, iar principalele idei se învârt în jurul predicţiilor că recuzita şi decorurile nu vor mai exista fizic, producţia de filme se va muta în China, iar la cinema vom vedea 60 de cadre pe secundă… Iată o selecţie a celor mai interesante declaraţii obţinute de publicaţia mai sus menţionată.

    Decorurile şi recuzita de film se schimbă repede la ora actuală, pentru că printerele 3D sunt ultima invenţie, una care ar putea schimba pentru totdeauna partea fizică a producţiei de film, cea care a rămas o disciplină aplicativă de la inventarea ei şi până la ora actuală. Editorii publicaţiei Empireonline au vorbit cu echipa companiei de efecte speciale de pe lângă studiourile Pinewood, Prop Shop, despre viitorul producţiei de film.

    La ora actuală, există tehnologia necesară pentru a scana actorii, decorurile şi chiar întregi platouri de filmare

    Prop Shop este o companie care a lucrat la dezvoltarea modelării şi printării 3D pentru multe producţii , colaborând – printre alţii – şi cu echipa de la Guardians of the Galaxy, pentru a construi prototipuri de arme, sau nava botezată Milano, a eroului Peter Quill.

    La ora actuală, există tehnologia necesară pentru a scana actorii, decorurile şi chiar întregi platouri de filmare, astfel încât să fie realizată o imagine 3D care să poată fi înregistrată şi păstrată. Amanda Amphlett, de la Prop Shop, declară pentru publicaţia mai sus menţionată: „tot ceea ce facem este 100% digital. Putem scana obiecte, apoi le modelăm şi le printăm tridimensional, acestea devenind parte din scenografie. Dacă se doreşte ca un monstru să primească un braţ în plus, o spadă să aibă mai multe înflorituri pe mâner sau fuselajul unei nave spaţiale să fie oglindit, acestea se pot face mai uşor ca oricând. Însă vorba este şi despre un potenţial mult mai mare: există deja tehnologia necesară pentru a scana actori, decoruri şi chiar scene întregi, care pot fi salvate în imagini 3D. Aceste scanări 3D pot fi utilizate în faza de pre-producţie pentru a planifica filmări şi a previzualiza secvenţe de acţiune, luminarea diverselor scene şi construcţia platourilor de filmare”.

    Cine oare ar dori să arunce în aer o frumuseţe de Aston Martin? În schimb, ar putea să încerce asta cu replica la scara printată 3D, de numai 160 de centimetri, a maşinii lui James Bond…

    Jet Cooper, şef de lucrări de la Prop Shop, declară: „Putem scana un întreg peisaj, cu copaci cu tot, apoi o companie de grafică digitală va printa din el un decor tridimensional”. Ciocanul lui Thor este unul dintre produsele realizate cu tehnologia printului 3D, realizate în mod diferit pentru utilizări diferite: a existat o versiune turnată din cauciuc după printurile 3D, pentru scenele de acţiune, pentru a putea fi mânuit mai uşor, dar şi o alta – mult mai grea – pe care a purtat-o Chris Hemsworth. Tot echipa Prop Shop povesteşte că „în realizarea recuzitei pentru Maleficent s-a scanat un cal dintr-o rasă mare, apoi s-a realizat pe conturul corpului acestuia modelul digital al armurii, ce s-a printat ulterior tridimensional”.

    Pe de altă parte, „În Zero Dark Thirty, realizatorii nu au putut obţine ochelarii cu vedere în infraroşu, care costau circa 60.000 dolari bucata şi pe care US Department of Defense nu a acceptat să îi pună la dispoziţie. Aşa că noi i-am modelat după nişte poze care au scăpat pe Internet, şi am încercat de asemenea să îi facem foarte uşori: trebuie să se mişte foarte mult şi să filmeze multe scene de acţiune cu ochelarii pe ei”, a explicat Jet Cooper.

    Piesele cele mai mari pot fi turnate în aluminiu, ca de exemplucupola cockpit-ului de pe Milano, nava lui Peter Quill din Guardians of The Galaxy. Alteori, modelele printate 3D pot fi vopsite şi finisate pentru scene cu cascadorii, ciocniri şi explozii: cine oare ar dori să arunce în aer o frumuseţe de Aston Martin? În schimb, ar putea să încerce asta cu replica la scara printată 3D, de numai 160 de centimetri, a maşinii lui James Bond.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    3 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.