Update „Șșșșșș!”. O nouă ediție revizuită a „Regulamentului puritan” al orașului a fost votată de consilierii locali

    de Raluca Medeleanu | 14 decembrie 2021, 1:53 PM | Administraţie | Recomandările editorilor

    2

    Scriam în luna septembrie că Primăria municipiului Arad a pus la transparență o actualizare la Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale și al piețelor în municipiul Arad, document ce conține o serie de specificări de bun simț, însă și câteva prevederi care ar urma să domolească și mai mult atmosfera și așa prea liniștită a orașului.

    Dacă, de regulă, un astfel de document trebuie să fie lăsat la transparență pentru o perioadă de 30 de zile, timp în care cetățenii pot veni cu recomandări și pot solicita modificări, urmând ca apoi forma finală să fie supusă la vot în Consiliul Local pentru aprobare, iată că de această dată municipalitatea a „repetat figura”, întrucât după aproape 3 luni proiectul de hotărâre revine în atenția publicului, din nou la transparență într-o formă revizuită. Astfel că am considerat că prevederile care au stârnit reacții negative în rândul cetățenilor în septembrie au fost acum eliminate. Însă, spre surprinderea noastră, paragrafele care ne-au atras atenția încă din prima formă sunt tot acolo.

    În continuare avem la Art. 18., punctul 3, paragrafele prin care se interzice amplasarea televizoarelor pe terase (cu excepția cazurilor în care se arată competiții sportive), distribuirea muzicii pe terase cu sisteme de amplificare (nu se specifică vreo excepție) și interzicerea completă a muzicii în perioada slujbelor, în cazul teraselor amplasate în apropierea locașurilor de cult (din nou, fără definire a ce înseamnă „apropiere”, metri, sute de metri etc.).

    Mai mult, apare încă un paragraf suplimentar, prin care s-ar interzice pe terasele din întregul oraș „difuzarea muzicii de orice fel după ora 22 de luni până joi, respectiv duminica și după ora 23 vineri și sâmbătă”.

    Pe de altă parte, ca noutate, apar următoarele prevederi tot la articolul 18, dar la punctul 1: „se admite în zonele pietonale, din zona construită protejată, organizarea de evenimente de tipul: concerte și reprezentații live, prezentări de modă, teatru, etc. cu desfășurare stradală în zona teraselor, în zile de sărbătoare națională sau locală, precum și în weekend – doar vineri și sâmbătă, cu respectarea orarului de funcționare. Organizarea acestor evenimente, precum și în alte zile decât cele menționate se poate realiza numai cu acordul Primăriei Municipiului Arad; se permit reprezentații live cu instrumente fără amplificare în perioadele în care nu este interzisă difuzarea muzicii,, cu respectarea prevederilor din orarul de funcționare avizat”.

    În noua versiune a documentului, mai apar și următoarele specificații cu privire la aspectul pe care trebuie să îl aibă terasele:
    Articolul 19: „d) elementele de umbrire vor avea culori calde, pastelate, în armonie cu imobilul în fața căruia se află. Se admite o suprafață maximă de 10% din suprafața elementelor de umbrire inscripționată cu numele sau sigla firmei. Tipurile de elemente de umbrire permise sunt umbrele, copertine retractabile, marchize sau sisteme extensibile, cu dimensiunea mai mică sau egală cu lățimea culoarului pe care se va amplasa mobilierul, poziționate astfel încât să nu depășească limitele culoarului respectiv. Sistemul de umbrire ales va avea înălțimea liberă de minim 2,20 m;
    e) pe zona construită protejată sunt permise elemente de umbrire tip umbrele cu înălțimea maximă de 3,00 m, de culoare albă sau în armonie cu coloristica fațadei și a elementelor de amenajare a terasei, iar în zonele pietonale din zona construită protejată sunt permise și sisteme de umbrire extensibile, cu înălțimea maximă determinată de elementele decorative ale fațadei clădirii în fața căreia este amplasată terasa, de culoare albă sau în armonie cu coloristica fațadei și a elementelor de amenajare a terasei;
    f) suprafața terasei amplasate pe trotuar poate fi delimitată prin elemente ambientale și de protecție transparente cu înălțimea totală de maxim 1,80 m și/sau jardiniere cu vegetație având înălțimea totală de maxim 1,20m”
    .

    Modificări mai apar și la capitolul care prevede condițiile de eliberare a autorizațiilor de funcționare. De exemplu, ca noutate, observăm că la cererea de eliberare a unei astfel de autorizații, pe lângă restul documentelor care trebuie atașate, trebuie atașat și „Codul fiscal pentru punctul de lucru din municipiul Arad, în cazul societăților cu sediu în altă localitate, sau declarația pe proprie răspundere că au sub 5 salariați”.

    Update:

    Regulamentul a fost aprobat în unanimitate de consilierii locali în cadrul ședinței CLM de vineri, 17 decembrie.

    Puteți citi întregul Regulament revizuit în documentul pdf de mai jos.
    Vă puteți folosi de butoanele „+” și „-” pentru a mări ori micșora imaginea.

    View Fullscreen

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    6 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.