Primăria vrea actualizarea Regulamentului pentru activități comerciale și piețe. Cresc și taxele





Regulamentul privind modul de desfășurare a activităților comerciale și al piețelor din municipiu va fi schimbat, Primăria motivând anumite modificări legale care impun actualizarea atât a tarifelor cât și a modalității de emitere a autorizațiilor de funcționare.
„Prin apariția Legii nr. 310/2024 s-au modificat unele prevederi din Ordonanța Guvernului nr. 99/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Ca urmare a acestor modificări a apărut necesitatea modificării atât a procedurii de lucru cât și a unor prevederi din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 586/2021, cu modificările și completările ulterioare. Din acest motiv au fost modificate prevederi referitoare la autorizațiile de funcționare, autorizațiile privind desfășurarea activității de alimentație publică, s-au modificat tarifele prevăzute în hotărâre cu taxe și au fost propuse spre aplicare amenzile și de către alți împuterniciți ai primarului, pa lângă cei din cadrul Direcției Generale Poliția Locale Arad”, se motivează în referatul de specialitate care însoțește proiectul de act normativ.
Care sunt tarifele anuale propuse în noul regulament
Tarifele care figurează acum în noul regulament propus spre aprobare sunt după cum urmează: 100 lei autorizația pentru terase, 600 lei autorizația anuală pentru piețe, 300 lei pentru activităţile de comerţ cu amănuntul şi prestări servicii, 600 lei pentru activităţile de comerţ en gros cash and carry; 1.200 lei pentru activitatea de sex shop.
De asemenea, apare un tarif suplimentar, de 500 lei, perceput pentru unitățile de alimentaţie publică în care se desfăşoare nunţi, botezuri sau alte petreceri, după ora 22:00.
Separat, tariful pentru orarul de funcționare este de 200 lei.
Autorizaţiile de funcţionare se reînnoiesc anual până la data de 30 iunie a fiecărui an.
În cazul societăţilor care desfăşoară activitate sezonieră pe Ştrandul Neptun şi avizul de funcţionare eliberat de administratorul Ştrandului este eliberat pe o perioadă determinată (sezonier), taxele se vor achita fracţionat strict pe perioada desfăşurării activităţii, care reiese din avizul de funcţionare eliberat de administratorul Ştrandului.
Alte modificări vizează documentele necesare și modul de emitere a autorizațiilor.
Citește toate noile prevederi în documentul de mai jos:
Cetățenii pot să solicite modificări asupra regulamentului
Proiectul de hotărâre cu regulamentul este momentan la transparență decizională, ceea ce înseamnă că cetățenii interesați pot trimite propuneri de modificare a conținutului. Acest lucru este posibil până la data de 16 februarie, prin formularul online AICI sau prin adresa de e-mail [email protected].
După perioada în care proiectul este la analiză, el va fi revizuit, iar ulterior va fi supus votului într-o viitoare ședință de Consiliu Local Municipal.
Citește și:
Comentariile portalului
Nu am negat acceleraționismul și nici nu.mi-am propus să "lupt" cu el. Pur și simplu, deocamdată nu m-a convins. Da, bine ziceți, să mai așteptăm
Da, este o întrebare cu sens. Dar în toate direcțiile. Una este istoria și cu totul alta modul în care propaganda și ideologia se folosesc ulterior de ea. Și (...)
D-le Marginean. Ar trebui sa asteptam macar un an sa vedem cum e cu accelerationismul asta care de fapt este tendinta specifica globalistilor schwabisti de la WEF si nici Musk (...)