miercuri, 22 ianuarie, 2025

Special Arad Logo

    Schițe: Traseul viitoarei centuri de nord-est, care va face legătura cu drumul expres Arad-Oradea

    de Raluca Medeleanu | 10 ianuarie 2025, 1:13 PM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    8

    Schițe din studiul de fezabilitate realizat de NV Construct

    Consiliul Județean are finalizat studiul de fezabilitate pentru „centura de nord-est”, care va face legătura cu drumul expres Arad-Oradea, iar pentru avansarea proiectului instituția a semnat un parteneriat cu CNAIR, în luna decembrie 2024.

    Prin realizarea acestui nou drum, Aradul va avea un al doilea inel de centură care va devia traficul în afara municipiului, dinspre nodul cu centura de est recent inaugurată, din afara comunei Vladimirescu, în sens opus, către Zimandcuz, iar de acolo către drumul expres Arad-Oradea.

    traseu centura nord est 1

    Studiul de fezabilitate pentru „centura de nord-est” este realizat de NV Construct SRL, o firma clujeană înființată în 2006, specializată în infrastructură rutieră, care are deja în portofoliu diferite proiecte publice realizate pentru Iași, Maramureș, Constanța, Brașov și, bineînțeles, Cluj. Cifra de afaceri a firmei, în 2023, a fost de 10.012.642 lei, potrivit Termene.ro.

    Proiectarea, în această primăvară

    Această documentație pentru centura de nord-est a municipiului Arad este însă doar premergătoare, fiind nevoie de realizarea proiectului tehnic, care va fi făcut tot de NV Construct în această primăvară.

    Proiectarea va avea apoi nevoie de obținerea diferitelor avize de la Guvern, fiind vorba de un proiect realizat cu CNAIR, iar abia apoi va urma să fie lansată licitația propriu-zisă, pentru desemnarea unui constructor.

    Din studiul de fezabilitate, reiese că investiția s-ar ridica la 470 milioane de lei (95,5 mil. euro), din care construcția în sine plus manopera circa 270 milioane de lei. Dacă în urma parteneriatului dintre Consiliul Județean și CNAIR pentru realizarea centurii de est, autoritatea locală a fost neoită să finanțeze o parte din investiție din bugetul Județului, instituția speră în cazul acestui nou proiect să obțină finanțare completă de la CNAIR.

    Viitorul drum va porni din Vladimirescu, prin spatele Combinatului Chimic, va include acolo și un pasaj de trecere peste calea ferată, apoi va urma un sens giratoriu de mari dimensiuni în dreptul intersecției cu drumul județean Arad-Horia. Drumul va continua pe raza localităților Sânleani și Livada, porțiune unde vor mai fi realizate mici podețe, iar între Livada și Zimandcuz va avea încă un sens giratoriu pentru intersecția cu drumul național. Din acel punct, urmează să se mai facă un drum scurt de legătură directă cu drumul expres Arad-Oradea, porțiune care nu ar face obiectul proiectului prezentat în acest articol, întrucât este inclusă deja în proiectul drumului expres.

    traseu centura nord est 5

    (Sensul giratoriu din drumul E68, către actuala centura de est și viitoarea centura de nord-est)

    traseu centura nord est pasaj cf

    (Trecerea peste calea ferată din zona Vladimirescu)

    traseu centura nord est 3

    (porțiune cu podețe)

    traseu centura nord est 4

    (centura de nord-est ajunge la final în zona dintre Livada și Zimandcuz, unde se va intersecta cu DN79. Va fi un sensul giratoriu prin care se va face conexiunea cu porțiunea de drum care duce direct pe DX Arad-Oradea).

    Ordinul de începere al lucrărilor estimat: începutul anului 2027

    După cum spuneam, în această primăvară ar urma să fie realizat proiectul tehnic, după care urmează perioada de desfășurare a unei licitații pentru desemnarea unui constructor. Astfel, estimările sunt ca la sfârșitul anului 2026, sau la începutul anului 2027 să înceapă șantierul, perioadă care teoretic ar coincide și cu realizarea drumului expres Arad-Oradea.

     

    Citește și:

    • O asociere de firme din România și Ucraina va realiza lotul 3 al drumului expres Arad – Oradea, cel de pe raza județului nostru · Special Arad

    • Noua centură de est a Aradului a fost inaugurată înainte de termen | Video · Special Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Vedeți că nu se deschide galeria foto.
      Din păcate această porțiune cel puțin din SF nu a fost proiectată nici cu iluminat integral nici cu pistă de biciclete, se poate spune că această continuare a centurii are parte de o scădere calitativă și a standardelor impuse de tronsonul recent inaugurat, dar mult mai scump ca acesta și cu lucrări de artă mai puțin complexe, CJA-ul a dat-o cu bățul în baltă pe acest segment continuator.

      +7 voturi
      +1
      -1
    2. @E.U.
      – Cu mouse cursor (Indicator) pe imagine
      – Clic dreapta – Meniul instrument care oferă o listă utilă de acțiuni
      selectezi
      – Deschide imaginea într-o filă nouă

      În filă nouă ai opțiune de a mări su clic dreapta – meniul instrument care oferă o listă utilă de acțiuni

      +2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.