O asociere de firme din România și Ucraina va realiza lotul 3 al drumului expres Arad – Oradea, cel de pe raza județului nostru





Aflat într-o vizită oficială la Arad, secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Adrian Foghiș, a declarat că a fost desemnat constructorul pentru lotul 3 al drumului expres Arad – Oradea. Este vorba de o asociere de firme din România și Ucraina.
Lotul 3 al drumului expres se întinde pe teritoriul județului Arad, însumând în total 47,07 km, plus drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Secretarul de stat a fost prezent la Arad pentru inaugurarea noii centuri de est a municipiului Arad, care face legătura, printr-un pod peste Mureș, între comunele Vladimirescu și Fântânele. Proiectul realizat de PORR Construct a fost realizat prin intermediul unui parteneriat între Consiliul Județean Arad și Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Adrian Foghiș a anunțat pe această cale și continuarea parteneriatului dintre CJ și CNAIR, prin intermediul căruia se va realiza un proiect care vizează varianta ocolitoare Arad-Nord-Est, adică conexiunea dintre Vladimirescu, către Zimandcuz, până la nodul rutier care va lega viitorul drum expres Arad – Oradea, despre care a anunțat și că s-a desemnat un constructor pentru realizarea lotului al treilea.
Licitația pentru lotul al treilea de construire a drumului expres Arad – Oradea a fost câștigată de o asocierea între o firmă din România și o firmă din Ucraina: Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina – România).
Constructorii vor avea la dispoziție 2,97 miliarde de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor pe lotul 3.
„Mai avem 10 zile în care se pot depune constestații, iar dacă acestea nu există, în perioada imediat următoare se va trece la faza de semnare a contractului cu constructorul în cauză. Suntem cu încă un pas înainte și pentru realizarea lotului 3 drumul expres Arad-Oradea, acest lot fiind cel care asigură legătura pe raza teritorială a județului Arad. Din punctul meu de vedere, sunt două elemente clare, care alături de proiectul pe care astăzi îl recepționăm și finalizăm, ne arată că anul 2020, în care s-a început reforma administrativă a unei descentralizări și colaborări între administrația centrală și locală”, a spus Andrei Foghiș.
Întregul drum expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120,47 km și este compus din 3 loturi:
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă un drum de legătură la DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km;
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legătură pana la granița cu Ungaria (10 km);
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legătură cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).
Citește și: Noua centură de est a Aradului a fost inaugurată astăzi, înainte de termen | Video · Special Arad
Comentariile portalului
Excelent! O adevărată teză de doctorat pe bune.
@cetatean, Lasă vrăjeală ieftina și mai bine explica-ne cum comunicau telepatic răzeșii lui Stefan, cum până mai acum câteva decenii prin niste insule oamenii tră (...)
Câţi dintre cei ce vând la piaţă marfă românească sunt producători cu certificat ? Ei nu tot de la an-gros le cumpără şi apoi ni le (...)