sâmbãtã, 24 februarie, 2024

Special Arad Logo

    Traficul arădean la oră de vârf: 2.400 de mașini au trecut în doar 45 de minute prin fața Primăriei

    de Ioana Costaș | 19 noiembrie 2023, 8:42 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    4

    Datele celor de la ProUrbe pentru fiecare rută în parte (foto: prourbe.ro)

    Asociația ProUrbe a pus la cale un experiment despre/în traficul arădean: a montat două camere în fața palatului Neuman (McDonald’s) cu ajutorul cărora a contorizat traficul timp de 45 de minute. Rezultatul i-a uimit: 2.392 de autoturisme au trecut prin fața Primăriei Arad în acest timp, adică o mașină pe secundă.

    E drept că experimentul a fost făcut joi, 16 noiembrie, la oră de vârf, în intervalul orar 07:30-08:15, însă acesta a avut scopul de a contura o imagine despre obiceiurile și posibilitățile arădenilor. Astfel, în cele 45 de minute, prin fața camerelor celor de la ProUrbe au trecut, pe lângă cele aproape 2.400 de mașini, 10 bicicliști, 6 motocicliști și 12 tramvaie pline ochi de oameni.

    Explicațiile și concluziile ProUrbe despre traficul arădean

    Iată explicația reprezentanților ProUrbe despre micul experiment, dar și concluziile pe care le-au tras în urma acestuia: „Ca să aveți o imagine și în cifre despre traficul arădean la oră de vârf, joi am montat două camere în fața palatului Neuman (McDonald) din centru și am contorizat traficul timp de 45 de minute, dimineața de la ora 7:30 la 8:15. Cifrele ne-au surprins și pe noi. Nu ne-am așteptat să fie peste 1.500. În piața din fața Primăriei au trecut 2.392 de mașini în aceste doar 45 de minute. O mașină la 1,1 secunde! Era o dimineață senină, pe ploaie probabil numărul total este și mai mare.

    Ca să aveți o imagine și mai tristă despre obiceiurile și posibilitățile noastre de a circula prin oraș, în aceste 45 de minute au trecut prin fața camerelor doar 10 bicicliști și 6 motocicliști. Cele 12 tramvaie care au venit dinspre Podgoria au fost toate aglomerate, probabil aproape de capacitatea lor maximă. Media de un tramvai la 4 minute este în regulă, mai mult de atât nu cred că se poate face. Se pare că transportul în comun nu are cu ce să mai ajute la descongestionarea centrului”.

    Și atunci ce e de făcut? De mult despre promisul plan de reconfigurare a bulevardului nu se mai aude nimic. Propunerea noastră de reconfigurare a benzilor de mers din fața Primăriei ar ajuta la fluidizare, dar nu ar reduce numărul mașinilor care vin în centru. Soluții sunt, nu trebuie inventat nimic nou. Doar ar trebui decise prioritățile acestui oraș și acționat ca atare. Vrem trotuare și piețe pavate cu granit, malluri și gaze de eșapament, sau soluții urbanistice care să ne facă viața mai plăcută și mai sănătoasă? Sperăm să vină și momentul când administrația va alege în sfârșit corect”.

    Citește și: Cronometru pe promisiuni. Pro Urbe numără zilele până la care Primăria spune că dă drumul la fântânile arteziene din Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Când am spus că „gărgăuni” cu un Centru pietonal și alte asemenea aberații, NU SUNT VIABILE până încă NU AI PUS LA PUNCT NIȘTE RUTE ALTERNATIVE DE CAPACITATE /FLUENȚĂ MARE, și că e o cretinitate să blochezi și mai mult ùn trafic și așa gâtuit… 😡
      .
      Faptul că există câteva străduțe paralele, care abia absorb 15 – 25 % din traficul Bulevardului, NU SUNT O SOLUȚIE VIABILĂ.
      Cum nu e o soluție nici redirijatea traficului Central până la marginea extremă a orașului, pt că, cine are o treabă într-o zonă mai centrală , N-O SĂ VINĂ 5 – 6 KM pe jos ! (că pe mijloacele de transport în comun ale Aradului, „îmbătrânești” dacă te bazezi pe ele – în plus, nici nu au o distribuție uniformă pe zone și cartiere …).
      .
      De asemenea, dacă „isteții” și MINCINOȘII din Primăria Arad DOREAU CU ADEVĂRAT FLUIDIZAREA orașului, construiau deja „mult-promisul”, de către Falcă, a Podului paralel cu Podul Traian (eram convins de-atunci că e doar o „abureală”) sau, MĂCAR CEL ACTUAL , de la capătul străzii Andrei Șaguna, ÎL FĂCEAU PE 4 BENZI + LINII DE TRAMVAI, în variantă CLASICĂ , nu „fițe de 2 bani” cu hobane și pilon unic portant, mai greu de realizat și mult mai costisitor !!!
      Uitați ce „mirific” a ieșit „golden gate” – ul (de fapt , „brown-gate” – ul) nostru de la Brăila… 🤔
      .
      Dar asta se întâmplă când „ți se rupe” de cetățeni și alegători, dar te intereseză doar „grandomanii de 2 bani ale unui rupt-în-cur” și DOAR SĂ-ȚI SERVEȘTI CLINTELA PERSONALĂ și DE PARTID…!😣
      .
      „Enjoy” …, dragi arătdeni !

      +10 voturi
      +1
      -1
    2. As mai adauga, ca participant zilnic (obligat-fortat) la traficul zilnic spre si dinspre centru, una din cauzele acestor ambuteiaje, pe langa cele semnalate foarte corect de ProUrbe, ar fi si lipsa indemanarii (de baza as zice) a participantilor la trafic: franari cand nu trebuie franat, accelerare cand nu se preteaza, lipsa semnalizarii, conducere fara a lua in considerare conditiile din jur (vizibilitate, stare carosabil), oprirea pur si simplu pe oricare din benzi pentru ca unul din pasageri sa coboare (salut parintii din jurul tuturor scolilor, ca de la un parinte de copii la altul care parcheaza la minim 5 minute de mers pe jos pe scoala), blocarea intersectiilor doar pentru ca tu ai avut verde dar nu ai anticipat ca virgula coloana lunga din fata ta te va impiedica sa ajungi in fata, fara sa incurci traficul care va veni din stanga si / sau dreapta, conducerea fara sa anticipeze in mod corect traficul, fara timpi de rqeactie corespunzatori (la mai toate categoriile de varsta).
      Ca alternativa, prefer sa ocolesc pe directia lacul de la Padurice, Intim, A. Saguna, dureaza mai putin, chiar daca e mult mai lung si mai stresant, datorita intersectiei de la Intim, o alta capodopera unde nici soferii indemanaqti nu au o treaba chiar usoara, iar pietonii si biciclistii se afla in pericol cam de moarte.
      Desi imi displace sa ajung la Timisoara sau Oradea (fortat din cauza serviciului) observ o diferenta uriasa fata de CUM se conduce la noi, in ciuda numarului net mai mare de masini, se conduce mai rapid, mai fluent, mai eficient as zice (ma refer strict la indemanarea soferilor), nu la pasaje sub si supraterane, solutii inteligente de semaforizare, unde verzi, etc.
      La fel e si perpedes in Arad, nici ca pietoni, aradenii de astazi nu cunosc reguli elementare de a se deplasa, reguli de fair-play, nici nu ma apuc sa scriu despre trotinetisti sau cei cu scutere sau biciclete, nu exista respectul de baza la nivel de jos, de la om la om, pentru ca nu ne nastem cu volanul sau cu ghidoul in mana, la baza suntem (sau ar trebui sa fim) pietoni, sa putem face un exercitiu de imaginatie si intr-adevar sa incetinim la vederea unei treceri de pietoni, sa lasam juma’ de metru distanta fata de biciclistul pe care-l depasim, sa nu ne parcam masina pe pista de biciclete, sa nu circulam ca pietoni pe pista si viceversa, etc.
      Astia suntem „comunitatea” aradenilor de azi, asta voteaza majoritatea (aia putin care se sinchiseste sa mearga la vot) si rezultatul se poate vedea si il simtim zi de zi in sutele de minute pierdute aiurea-n trafic, stresul si nervii mancati de fiecare data cand interactionam cu organele locale sau nationale, calitatea lucrarilor de infrastructura, modul in care ne sunt cheltuiti banii de la bugetul local.

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    4 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.