Traficul arădean la oră de vârf: 2.400 de mașini au trecut în doar 45 de minute prin fața Primăriei





Asociația ProUrbe a pus la cale un experiment despre/în traficul arădean: a montat două camere în fața palatului Neuman (McDonald’s) cu ajutorul cărora a contorizat traficul timp de 45 de minute. Rezultatul i-a uimit: 2.392 de autoturisme au trecut prin fața Primăriei Arad în acest timp, adică o mașină pe secundă.
E drept că experimentul a fost făcut joi, 16 noiembrie, la oră de vârf, în intervalul orar 07:30-08:15, însă acesta a avut scopul de a contura o imagine despre obiceiurile și posibilitățile arădenilor. Astfel, în cele 45 de minute, prin fața camerelor celor de la ProUrbe au trecut, pe lângă cele aproape 2.400 de mașini, 10 bicicliști, 6 motocicliști și 12 tramvaie pline ochi de oameni.
Explicațiile și concluziile ProUrbe despre traficul arădean
Iată explicația reprezentanților ProUrbe despre micul experiment, dar și concluziile pe care le-au tras în urma acestuia: „Ca să aveți o imagine și în cifre despre traficul arădean la oră de vârf, joi am montat două camere în fața palatului Neuman (McDonald) din centru și am contorizat traficul timp de 45 de minute, dimineața de la ora 7:30 la 8:15. Cifrele ne-au surprins și pe noi. Nu ne-am așteptat să fie peste 1.500. În piața din fața Primăriei au trecut 2.392 de mașini în aceste doar 45 de minute. O mașină la 1,1 secunde! Era o dimineață senină, pe ploaie probabil numărul total este și mai mare.
Ca să aveți o imagine și mai tristă despre obiceiurile și posibilitățile noastre de a circula prin oraș, în aceste 45 de minute au trecut prin fața camerelor doar 10 bicicliști și 6 motocicliști. Cele 12 tramvaie care au venit dinspre Podgoria au fost toate aglomerate, probabil aproape de capacitatea lor maximă. Media de un tramvai la 4 minute este în regulă, mai mult de atât nu cred că se poate face. Se pare că transportul în comun nu are cu ce să mai ajute la descongestionarea centrului”.
Și atunci ce e de făcut? De mult despre promisul plan de reconfigurare a bulevardului nu se mai aude nimic. Propunerea noastră de reconfigurare a benzilor de mers din fața Primăriei ar ajuta la fluidizare, dar nu ar reduce numărul mașinilor care vin în centru. Soluții sunt, nu trebuie inventat nimic nou. Doar ar trebui decise prioritățile acestui oraș și acționat ca atare. Vrem trotuare și piețe pavate cu granit, malluri și gaze de eșapament, sau soluții urbanistice care să ne facă viața mai plăcută și mai sănătoasă? Sperăm să vină și momentul când administrația va alege în sfârșit corect”.
Comentariile portalului
Ramane de vazut ce va fi dupa instalare, dezastrul e iminent oricum, vom vedea cum se potriveste guvernarea unei tari cu administrarea unui oras sau judet dar cat timp accepta( (...)
Falcă e mult mai mult decât bolojan Uitați vă la Cum arată Aradul față de Oradea de ce nu este pomenit și numele acestui ctitor de Arad el (...)
Să ne ferească Dumnezeu că acest imbecil să ajungă prim ministru să nu i dați prostului puterea că s a văzut cât de Răzbunător este