sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Tehnologia + educația = viitorul. O competiție inedită la Colegiul Național „Moise Nicoară” Arad

    de Raluca Medeleanu | 19 martie 2018, 4:10 PM | Educaţie | Topic special

    0

    Un jurnalist și o profesoară s-au pus la povești și, dintr-una în alta, au pus la cale o activitate mai mult decât interesantă, modernă, simplă și ingenioasă prin care să-i provoace pe elevi să-și folosească potențialul creativ, dar și noțiunile învățate la clasă. Rezultatul? Un concurs extrem de simpatic al cărui premianți au fost desemnați astăzi, în cadrul orei de educație civică.

    Povestea e simplă, dar de efect: profesoara Mihaela Bercea a venit cu ideea ca elevii ei de clasa a VII-a și a VIII-a de la Colegiul Național „Moise Nicoară” să facă fiecare câte o prezentare cât mai originală pentru două tematici: „o lecție de educație civică” și „un test la matematică/română”, iar prezentările să intre în concurs. Jurnalistul Dan Codre a venit cu partea „tehnică”, aducând în atenție un program care se găsește pe internet, numit „VideoScribe” (versiunea gratuită), prin care se pot crea prezentări video complexe (cu muzică, animație, narațiune etc.) totul într-o manieră foarte ușor de realizat.

    Astfel, Dan Codre le-a prezentat programul elevilor, le-a arătat cum se utilizează, iar elevii s-au pus pe treabă. Până la o dată prestabilită au produs fiecare, după propria imaginație, câte un VideoScribe pentru cele două teme stabilite, le-au trimis pe mailul profesoarei, iar aceasta a întocmit un juriu format din Dan Codre și încă trei jurnaliști (Corina Huțan, Eugen Rogojan și subsemnata – Raluca Medeleanu) care au dat note prezentărilor, ținând cont de mai multe criterii: respectarea condițiilor tehnice (înregistrare audio, muzică, animație), cursivitate, design atractiv, comprehensivitate.

    „Regizori” ai propriilor teme

    Elevii care au produs cele mai bune video-uri au fost premiați astăzi, 19 martie, cu câte o diplomă (locul I, al II-lea, al III-lea și o mențiune) împreună cu o ciocolățică. Desemnarea a fost însă destul de dificilă, întrucât majoritatea elevilor au comis o gafă: au uitat să-și denumească fișierele cu numele lor. Dar mica omisiune a avut și o parte pozitivă: alegerea câștigătorilor s-a făcut, la propriu, judecând doar clipurile în sine, juriul fiind nevoit să descrie conținutul, iar elevii să-și recunoască propria muncă.

    Despre motivul care a dus la o instruire a tinerilor în editarea acestor clipuri, jurnalistul Dan Codre ne-a declarat că a sesizat de-a lungul timpului o absență totală pe internet a videoclipurilor educaționale produse în limba română și că își dorește pe viitor, alături de Mihaela Bercea, să le ofere un trainig mai amănunțit în producerea acestor feluri de prezentări unora dintre elevii care au participat la concurs.

    „Intenționăm la un moment dat să selectăm câțiva dintre elevii care au participat la aceste teste și dorim să trecem la un alt nivel și poate într-o zi să creeze ei clipuri din care să învețe alți tineri. De ce ne-am gândit tocmai să învățăm tinerii să facă așa ceva? Pentru că sunt foarte aproape de felul în care funcționează mintea celor cărora ne adresăm. E foarte greu pentru un profesor în ziua de astăzi, chiar și pentru un profesor tânăr, să vorbească pe limba elevilor. Și atunci trebuie să găsim soluții. Sperăm că o să și meargă”, ne-a spus Dan Codre.

    Cam așa e VideoScribe:

    Verificarea cunoștințelor la finalul lecției, direct pe online

    Ca o paranteză, trebuie să amintim încă un progrămel simpatic pe care Codre l-a prezentat profesoarei Bercea și pe care aceasta l-a și implementat deja la finalul fiecărei ore: o platformă online gratuită (Quizizz), prin care profesoara introduce o serie de întrebări grilă concepute de ea, iar elevii astfel își recapitulează lecția învățată la zi, întrecându-se între ei în răspunsuri. Ei își fac un cont, se loghează, fiecare alege răspunsurile pe telefon, iar pe tablă se proiectează o statistică în timp real cu răspunsurile corecte și greșite ale fiecărui elev în parte. Ce e cu adevărat util în acest tip de testare e că este sub formă de concurs, le dă un simț acut de competiție elevilor, iar aceștia nici măcar nu pot copia de la colegul de bancă răspunsurile, întrucât programul e în așa fel conceput încât întrebările vin aleator, nu simultan pe fiecare telefon în parte.

    Am asistat astăzi, așadar, la o demonstrație cum tehnologia modernă poate fi un real sprijin pentru a stârni interesul spre învățare a elevilor, totul într-un mod foarte atrăgător, jucăuș.

    Link către VideoScribe: www.videoscribe.co/en/Free-Trial

    Link către Quizizz: https://quizizz.com/

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.