S-a lucrat peste 20 de ani la realizarea unui pod din Sebiș. Acum, lucrările se apropie de final

    de Raluca Medeleanu | 10 iunie 2019, 11:28 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    0

    Proiectarea și licitația pentru construcția podului care să devieze traficul greu din Sebiș au fost câștigate în 1996, de către Foricon SA. De atunci, ba lipsa banilor, ba schimbările politice au dus la o tărăgănare greu de imaginat. Au trecut 23 de ani de când Primăria Sebiș a început acest proiect, iar inaugurarea lucrărilor se va petrece „în maxim două săptămâni”.

    Am luat legătura cu doamna Bociu Monica, de la departamentul de urbanism din cadrul Primăriei Sebiș, curioși fiind de ce s-a ales tocmai această rută pentru viitoarea centură a Sebișului, astfel obținând toate detaliile despre cele două mari investiții.

    Drumul care face legătura dintre strada Gării și Calea Aradului a avut o soartă ceva mai bună decât podul. El a fost deja finalizat în 2017 și investiția s-a ridicat la 154419 lei (cu TVA). A fost încadrat deocamdată sub denumirea de „strada Madrid”, plănuindu-se ulterior (când vor fi bani) să fie lărgită o porțiune de 497 m pentru a putea susține traficul mașinilor de mare tonaj.

    Am întrebat-o dacă a fost nevoie și de expatrieri, întrucât „strada Madrid” traversează o bucată mare de teren, iar aceasta ne-a spus că nu a fost necesar acest lucru, deoarece terenul nu este proprietate privată ci este proprietatea Sebișului. Pentru realizarea lucrărilor au încercat să obțină finanțare externă însă au pierdut finanțarea lipsindu-le 15 sutimi pentru ca proiectul să fie eligibil.

    „Astfel, am făcut pe mai multe etape pentru a putea da o eficiență podului și să orientăm traficul în afara orașului. Podul existent din metal, dinspre str.Teiului, cu un acostament de 4 m, ar fi fost prea înghesuit pentru așa ceva. Am ales strada Gării, pentru că se încadrează pentru traficul greu. Podul este gata, iar intersecția va fi gata în maxim 2 săptămâni”, ne-a spus doamna Bociu.

    Intersecția și rampa de urcare pe pod au costat 523381 lei (TVA inclus). Intersecția a fost proiectată de Drumexpert SRL și executată de Forison SA în colaborare cu Exsedra SRL, asfaltarea racordului dintre Calea Aradului și pod a fost realizată de Intermed Utilaj.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    6 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.