vineri, 23 mai, 2025

Special Arad Logo

    Activitate intensă la Serviciul Agricol Arad: Peste 6.500 de documente prelucrate și 1632 cetățeni consiliați

    de Raluca Medeleanu | 23 mai 2025, 9:57 AM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    0

    imagine cu rol ilustrativ

    Consilierii locali sunt chemați în ședință, în 28 mai, pentru a aproba – printre altele – și raportul de activitate a Serviciului Agricol Arad. Din proiectul de hotărâre, reiese că primul trimestru al anului a însemnat o activitate intensă, cu 1632 cetățeni consiliați și peste 6500 de documente prelucrate (adeverințe, extrase, înregistrări în Registrul Agricol, declarații fiscale ș.a.).

    În primele trei luni ale anului 2025, Serviciul Agricol al administrației locale a prelucrat un volum mare de documente și solicitări din partea cetățenilor și instituțiilor, principalele activități fiind axate pe Registrul Agricol.

    Registrul Agricol – în centrul activităților

    Un total de 926 de persoane fizice și 132 de entități juridice (asociații și firme agricole) au fost înregistrate în Registrul Agricol, completând documentația necesară pentru terenuri și animale deținute. De asemenea, au fost procesate 1.058 de declarații privind înscrierea în registru, reflectând un interes crescut pentru actualizarea datelor agricole.

    Suprafața cultivată cu cereale include 1.990 ha de grâu, 12 ha de secară și 379 ha de orz, iar animalele înregistrate cuprind 1.279 de bovine, 1.610 ovine, 673 de păsări și 337 de familii de albine.

    De asemenea, au fost înregistrate 485 de contracte de arendă și acorduri de voință, reflectând activitatea agricolă din teritoriu.

    Sprijin pentru subvenții și ajutoare sociale

    Serviciul a eliberat 198 de adeverințe pentru obținerea subvențiilor APIA, respectiv 183 de documente necesare pentru ajutoare sociale, internări medicale, pensii de handicap sau burse școlare.

    Pe de altă parte, numărul solicitărilor din partea autorităților precum Poliția a fost redus (doar 5 adeverințe).

    Contracte, verificări și consiliere

    În domeniul juridic și administrativ, s-au realizat 410 verificări ale terenurilor pentru notariate, 117 poziții verificate pentru certificate de urbanism și 69 de declarații fiscale procesate. De asemenea, Serviciul Agricol a înregistrat contractele de arendă și acte adiționale, reflectând dinamica pieței terenurilor agricole.

    Nu în ultimul rând, funcționarii au oferit consiliere pentru 1.632 de cetățeni, răspunzând întrebărilor legate de subvenții, adeverințe, arendă și alte aspecte agricole.

    Piața terenurilor agricole

    Pe site-ul Primăriei au fost afișate 9 oferte de vânzare de terenuri, fiecare însoțită de toate etapele procedurale obligatorii: de la afișarea listelor de preemptori și acceptările de ofertă, până la dezafișarea acestora și încheierea etapelor – în total, 27 de seturi complete de documente pentru fiecare fază.

    Urmează controale. Ambrozia vizată

    În perioada următoare, Serviciul Agricol va desfășura verificări pe teren pentru identificarea proprietarilor de terenuri necultivate timp de doi ani consecutiv și a celor afectate de ambrozie – o plantă invazivă cu impact negativ asupra sănătății. Totodată, va continua înregistrarea utilizatorilor de terenuri, acțiune ce presupune deplasarea funcționarilor la domiciliile sau sediile celor care nu s-au prezentat la Primărie.

    Citește și:

    Primăria atenționează: Înscrierea gospodăriilor în registrul agricol, obligatorie!

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.