vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Prostul nu-i prost destul dacă nu-i și fudul

    de - | 3 decembrie 2016, 12:12 PM | Contributors | Eco | Recomandările editorilor

    0

    Dacă ne uităm în jurul nostru cu un ochi documentat al curiosului autodidact, observăm distrugerile pe care le provocăm cu o indolență revoltătoare. De obicei dintr-un EGOISM exacerbat și o PROSTIE incomensurabilă. Vrem să „trăim bine”, însă din păcate, în foarte multe situații, de fapt ne autodistrugem. Ne mințim că totul este bine și de fapt nu este. Ceea ce o mare parte din membrii societății nu înțeleg este că fără să ne asumăm responsabilitatea deciziilor pe care le luăm zi de zi, ne îndreptăm vertiginos spre autoexterminare. Atât personală, dar și comună, ca specie.

    Otrăvim aerul, apa, pământul, doar fiindcă am decis că vrem să trăim bine cu orice preț!
    Se vorbește des despre Protejarea Mediului. „Mediu” în acest context este perceput de marea majoritate ca fiind natura înconjurătoare. De obicei plante, animale, apă, aer și pământ. Dar pe om îl scot din context că doar este vorba de „înconjurătoare”. Însă omul este o parte a Mediului și atunci când îl numim „înconjurător”. Terra ca Planetă cu tot ce există este de fapt Mediul. Protejând mediul, protejăm în mod direct Omul.
    Decidem să nu luăm în serios protejarea noastră? În mod cert „factura” vine și o vom plăti!
    Gratis nu există! Cine crede altfel, este un idiot fără pereche. Plătim sub o formă sau alta, mai repede sau mai târziu, toate deciziile idioate ce le luăm.

    Aerul…
    pe care îl respirăm. Să-l menținem curat nu este gratis!
    Avem nevoie în permanență de el. Fără aer ne sufocăm. Calitatea lui ne menține sănătatea sau ne îmbolnăvește. Din comoditate invadăm spațiul public cu autoturisme care mai de care mai confortabile și luxoase, sau epave „puturoase”, nu dintr-o necesitate imediată, ci din comoditate sau o dorință idioată de a ne lăuda. Vrem să ne vadă „restul” că avem cât mai mult, mare, puternic și cât mai luxos. Și ce este cel mai greu de suportat pentru cineva ce înțelege ce vede, este că-i otrăvim pe cei plăpânzi și nevinovați, proprii noștri copii și nepoți. Le intoxicăm plămânii cu mii de tone de substanțe chimice otrăvitore pentru specia umană.

    Poluarea aerului cu gaze de eșapament este cea mai intensă în perioada rece. Umiditatea ridicată, „startul la rece”, fronturile de joasă presiune, lipsa vântului, nivelul tehnic al parcului de mașini locale, ambuteiajele, un trafic haotic și condusul „sportiv” sunt câteva dintre principalii factori ai intensificării poluării aerului. Marea majoritate a poluanților aerului sunt gaze incolore. Ori dacă nu le vedem, nu înseamnă că ele nu există. L-a văzut cineva pe Dumnezeu? Însă foarte mulți cred în existența lui.
    Toată gama de substanțe toxice și compuși ai acestora plutesc nevăzute în aerul inspirat. O indicație ce este unanim acceptată de specialiști este numărul crescut de viroze pulmonare la toate categoriile de oameni din perioada rece a anului.
    Situația reală este mult mai complicată și periculoasă decât ceea ce am reușit eu să cuprind în câteva fraze.

    „Nu-mi pasă” = Idiot!
    Printre comportamentele cele mai revoltătoare în acest context este să vezi că unii își permit „luxul” să lase motorul mergând și atunci când staționează zeci de minute. Stau la căldură și navighează pe internet „omorând timpul”, dar și pe cei din jurul lor. Pentru confortul unuia, pietonii sunt nevoiți să inspire mai multe gaze nocive sănătății decât aer.
    Să vă spun că în unele țări există legi stricte care limitează timpul la minim, în care poți să staționezi cu motorul pornit? Cu ce ne ajută concret pe noi? Tot la ei, nici vorbă de pornit mașina „să se încălzească motorul”. În România există o sumedenie de legi care sunt încălcate zilnic. În consecință: nu legile ar fi prioritatea nr. 1 pentru a ne proteja propria sănătate, ci pur și simplu comportamentul fiecăruia dintre noi, fără excepții. Bineînțeles că există și soluții administrative pentru a micșora efectele poluării cu gaze de eșapament. Însă ele sunt mult prea complicate pentru hoardele de bugetari, dincolo de nivelul de pregătire și implicare ale unei administrații a cărei decizii depind doar de voința unui singur om, ca cea din Arad.

    Fiecare zi de întârziere în aplicarea soluțiilor efective este criminală.
    În ritmul și la felul în care se aplică strategiile de protejare a mediului în România și în mod special în Arad, batem pasul pe loc și uneori ne dau ceasul înapoi. Ori, în aceste condiții, să participi la concursul pentru Capitală Verde Europeană este revoltător de obraznic. Să cheltui banii comunității pe o minciună este inacceptabil. „Minciună”, fiindcă pretinzi că esti eligibil să o faci. Într-o țară normală ar fi suficient pentru a cere în stradă demisia primarului. Dar într-un Arad Laș, cu cetățeni complet dezinteresați de nevoile comunității, ce încă cred că avem nevoie de „politicieni dictatori” ca Aradul să evolueze, nu reacționează nimeni. „Da’ să facă Statul!”

    La ei da! La noi? … Nu! „De-al dracului! Merge și așa. Mulți văd, puțini pricep”.
    Ca urmare a Tratatului de la Paris privind strategiile de frânare și reducere a efectelor încâlzirii globale, cei deștepți și responsabili au reacționat. Patru orașe mari, Paris, Madrid, Atena și Mexico City au decis ca până în 2025 să excludă din transportul urban folosirea motoarelor diesel în transportul greu. Cei ce înțeleg riscul eminent ce paște fiecare comunitate ce nu se aliniază imediat pe toate planurile la o strategie pe termen lung de protejare a mediului, acționează și pun în mișcare toate resursele avute la îndemână. Riscul să nu reacționezi imediat? Rămâi în urmă. Dispar locuri de muncă, dispare forța de muncă calificată, dispar banii, pleacă sau nu vin investitorii… și scade automat bunăstarea generală.
    Ori de la nivelul actual al bunăstării arădenilor să mai scazi ar fi catastrofal. Administrația falcă și-a dovedit deja „competența” de mai bine de un deceniu. „Soluția falcă” este Participarea la concursul Capitală Verde Europeană și Redenumirea tuturor proiectelor. Asfaltarea a fost rebranduită „Regenerare Urbană”. Lipsa unor proiecte reale, efective, cu rezultate imediate și evidente pe toate planurile, ne vor catapulta într-o situație dezastruoasă din punct de vedere economic. Ceea ce s-a făcut până acum este „Factura” Incompetenței și a Minciunilor, pentru a Camufla preocuparea reală a protejării unei Găști de Profitori ai contractelor cheltuielii Bugetelor alocate de Administrație în fiecare an.
    Dar o Viziune Realistă, adaptată la cerințele imense din realitatea arădeană lipsește cu desăvârșire.
    Toate proiectele cinicului primar falcă sunt o flegmă pe obrajii noștri. O sfidare permanentă, ce a crescut în amplitudine de la an la an.

    Priviți în jurul vostru și spuneți-mi că mint.

    Concluzia?
    Incompetența membrilor Consiliului Municipal Arad care susțin administrația dictatorială a lui falcă, ne omoară lent și ne condamnă la sărăcie pe termen lung. Lipsa unei perspective de viață normală și decentă ne obligă copiii la pribegie pe alte meleaguri. Elitele generațiilor tinere nu își doresc o viață viitoare în Arad. Sunt mult prea maturi și înțelepți să înghită la nesfârșit Minciunile unuia ca falcă. Ori acest aspect ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru restul comunității.
    Cei rămași fac ce trebuie să facă pentru a supraviețui. „Capul plecat sabia nu-l taie”. Cine să aibă curajul să se expună? Represaliile Mafiei falcă sunt deja cunoscute.
    PASIVITATEA ne omoară încet, dar sigur!
    Cine nu înțelege această sinergie este cel mai mare Idiot!

    Protejarea Mediului nu mai este de foarte mult timp doar un slogan.
    Este un business extrem de profitabil! Este o condiție sine qua non a prosperității de mâine.

     

    Peterpan

    http://arstechnica.com/cars/2016/12/paris-madrid-athens-and-mexico-city-will-ban-diesel-vehicles-by-2025/

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.