sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    A fost achiziționat primul tren care va atinge 160 km/h. Ruta lui va trece și prin Arad (Video)

    de - | 22 noiembrie 2023, 11:04 AM | Naţional | Știri Arad | Topic special

    5

    Primul tren electric inter-regional din setul de 37 produse de Alstom şi primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia şi a fost pregătit pentru livrarea în ţară în cursul săptămânii viitoare, informează Agerpres. Ruta trenului va trece și prin Arad.

    De altfel, este şi primul tren cumpărat după trecerea a 40 de ani de la achiziţia de către România a ultimului tren electric. Modelul Coradia Stream va fi primul tren furnizat de Alstom pentru transportul feroviar de pasageri din România.

    În aceste zile se finalizează şi colantarea exterioară, pentru a putea începe pregătirea finală în vederea expedierii din fabrică.

    Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 270 de milioane de euro.

    Municipiul Arad, pe ruta noului tren de mare viteză

    Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt:

    Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara,

    Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad,

    Cluj – Timişoara,

    Cluj – Suceava – Iaşi,

    Bucureşti Nord – Braşov – Cluj,

    Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj,

    Bucureşti Nord – Braşov,

    Bucureşti Nord – Iaşi,

    Bucureşti Nord – Suceava,

    Bucureşti Nord – Galaţi,

    Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria.

    Noile trenuri Alstom Coradia, în cifre:

    Viteza: 160 km/oră

    6 vagoane

    Lungime: 121,2 m

    Alimentare 25kV 50 Hz

    Conform norme STI

    10 uși duble, pe fiecare parte a ramei

    351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a

    4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă)

    Zonă bar bistro care va fi echipată de operatori

    Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon

    Zonă pentru transportul bicicletelor

     

    Citește și: Italienii au câștigat licitația pentru lucrările la linia de tren de mare viteză dintre Arad și Timișoara. Trenurile vor putea merge cu 160 km/h · Special Arad

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Stați…, stați…, că „îmi dă cu virgulă”:
      – dacă știu bine, doar relația București – Brașov – Sighișoara – Simetia – Arad e (va fi) REABILITATÂ PT A PERMITE VITEZE MARI, hai , și Bucurști – Constanța e în stare destul de bună (poate o mai fi încă vreuna de care nu știu) , dar pt restul CARE E ROSTUL ARUNCĂRII CU BANI GREI, pt. astfel de trenuri pe rute pe care abia se merge cu trenuri obișnuite? 🤔
      .
      Nu era mai util achiziționare de trenuri obișnuite , MAI IEFTINE și mai multe, pt acele rute cât și pt altele ?! 😎
      Pt că, acele rute, până vor ajunge să fie reabilitate, aceste trenuri vor deveni demult „fier-vechi”…
      .
      Logic era ca aceste trenuri să fie achiziționate strict pt rutele care le permite exploarea eficientă.
      Dar, de ce să aștept logică, în țara „nielcoșagului”, în care construim poduri cu hobane pe care NU REUȘIM NICI SĂ LE FINALIZĂM CORESPUNZĂTOR, dar să le mai și întreținem, dar facem sute de poduri județene și comunale cu tuburi de beton sau din tablă ambutisată, acoperite cu pămant, care sunt luate de ape la prima ploaie mai puternică…
      .
      Bravo băieți !👍
      Tot așa pe mai departe!
      De aia „înflorește” România, pe zi ce trece…

      +5 voturi
      +1
      -1
    2. Nu-ti da impresia ca unii din Arad nu-si dau seama de poziția orașului ca poarta de întrare din Europa? Avem autostrada, calea ferata e modernizata pe relația Curtici- Arad -Simeria -Deva…Bucuresti (nu Timișoara, nu Oradea) . Gara e modernizata, oraș mare, important… cum sa nu oprească. Toate trenurile opresc care trec prin Arad. Unii scriu să se afle-n treabă

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.