Primele două spectacole ale Festivalului Internațional de Teatru Clasic

    de Special Arad | 11 noiembrie 2014, 9:54 PM | Cultură

    0

    „Revizorul” și „Livada de vișini” vor fi primele două spectacole ale Festivalului Internațional de Teatru Clasic – ediția a XX-a, ce va debuta pe 21 noiembrie.

    Zece zile dedicate exclusiv teatrului! Zece zile în care scena arădeană va găzdui spectacole de prim rang, susținute de actori desăvârșiți și realizate de nume importante ale regiei. Un festival ce, în timp, s-a transformat în cel mai important punct de reper al vieții culturale arădene și care, iată!, a ajuns la ediția XX. O ediție aniversară ce va face cinste organizatorilor și care se dorește a fi o reverență adâncă în fața publicului nostru fidel și în fața marilor creatori de teatru.

    Vă reamintim că au fost puse deja în vânzare biletele și abonamentele la festival, ele putând fi achiziționate de la Agenția teatrului. Totodată, de pe platforma biletmaster.ro puteți cumpăra bilete la oricare dintre spectacolele din festival.

    1-R 1

    21 noiembrie, ora 19, sala mare
    Teatrul Clasic Ioan Slavici Arad
    REVIZORUL de N.V. Gogol
    Regia – Laurian Oniga
    Decorul – Doru Păcurar
    Costumele – Indre Colta

    Spectacolul  este o punere în scenă a unui Gogol uimitor de actual, care se suprapune perfect peste tot ceea ce azi ne înconjoară. “Mă uit în jur şi ceea ce văd este doar prost gust, mitocănie (…) prostie, incultură, aroganţă tîmpă”, observă tăios regizorul Laurian Oniga.

    Decorul este sobru (Doru Păcurar), regizorul preferînd scenografii de o simplitate austeră. Şi cînd spun asta mă gîndesc la ambianţa esenţializată a ultimelor lui spectacole; în expunerea ideilor el nesimţind nevoia de artificii, de grandios. Ceea ce acest spectacol vrea să scoată în evidenţă cu asupra de măsură este imensa, nemărginita, nemuritoarea prostie care învăluie minţile; o delăsare a fiinţei, obnubilare a conştiinţei. Un diavol scăpat din tenebre vine să-şi exhibe, expună, impună idealurile, în fapt, complexele. Asistăm astfel, la o adevărată metafizică a prostiei, la o plonjare pînă în cele mai adînci straturi ale imbecilităţii. Hlestakov are nevoie de minciună ca de aer şi asta din dorinţa de a ascunde lipsa de conţinut, forma goală, fantoşa. Remarcabil este tabloul încremenit în uimire al ascultătorilor, cînd în delirul oratoric, falsul revizor se laudă nu doar că e prieten la cataramă cu Puşkin, ci şi că a publicat multe opere: Nunta lui Figaro, Norma. Minte în speranţa că avalanşa de minciuni vor deveni realitate. – Eugenia Șarvari, Agenda LiterNet

    Distribuția: Ovidiu Crişan, Liliana Balica, Roxana Sabău, Mariana Tofan Arcereanu, Dorina Darie Peter, Oltea Blaga, Angela Petrean Varjasi, Dan Covrig, Robert Pavicsits, Sorin Calotă, Oana Kun, Carmen Butariu, Constantin Florea, Călin Stanciu şi Ilko Gradev.

    2-V 1

    22 noiembrie, ora 19.00, sala mare
    Teatrul Naţional Lucian Blaga Cluj Napoca
    LIVADA DE VIŞINI, de A. P. Cehov
    Regia – Roberto Bacci
    Dramaturgia – Stefano Geraci
    Scenografia – Adrian Damian
    Maestru de lumini – Jenel Moldovan

    O simfonie în alb ar putea fi numită pe scurt această livadă, întrucât spectacolul e inundat într-o mare de alb: alb-transparente sunt perdelele, care creează spaţii de joc, albe sunt petalele florilor scuturate ale livezii de vişini, împrăştiate atât pe scenă cât şi pe puntea ce pătrunde în sală, pe culoarul central. Albe sunt şi scaunele pe care spectatorii se află aşezaţi, fiind făcuţi părtaşi ai sfâşierii sufleteşti a personajelor cehoviene. Pata de culoare întunecată este Lopahin (Sorin Leoveanu), omul materiei, trăind cu o jumătate din sine în lumea  oamenilor practici, îmbogăţiţi, şi cu cealaltă, în lumea livezii, a frumosului gratuit. Livada reprezintă melancolia, trecutul, liniştea lumii tradiţionale, o anumită acalmie, armonia dintre om şi natură, pentru care e străină şi stranie în acelaşi timp atitudinea modernă, de comerciant, a lui Lopahin. Livada aparţine trecutului pierdut; este livada morţilor. Această livadă reverberează sunete, zgomote, nostalgii şi deziluzii care ne vorbesc şi nouă astăzi , mai mult decât oricând.

    Distribuția: Ramona Dumitrean, Alexandra Tarce, Anca Hanu, Ionuţ Caras, Sorin Leoveanu, Cristian Grosu, Cătălin Herlo, Irina Wintze, Radu Lărgeanu, Patricia Brad, Cornel Răileanu, Matei Rotaru, Miron Maxim. Instrumentiști – Pusztai Renato Aladar, Albert Gábor Balázs

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.