vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Prevederi importante, publicate în Monitor, pentru organizatorii de nunți și botezuri. Ce trebuie să știe toți „nuntașii”

    de Special Arad | 10 august 2016, 11:35 AM | Administraţie

    0

    Finanțele au publicat in Monitorul Oficial procedura de obținere a majorării plafonului încasărilor cu numerar pentru organizatorii de nunți și botezuri. Procedura este aplicabilă începând cu 1 august 2016.

    Operatorii economici ce livrează bunuri sau prestează servicii către persoane fizice pot încasa cu numerar de la beneficiari sume de pana la 10.000 lei pentru aceste livrări de bunuri și prestări de servicii, conform Legii nr. 70/2015 privind disciplina financiara. Însă nu este permisă fracționarea tranzacțiilor pentru a respecta plafonul.

    Pentru organizatorii de nunti și botezuri – restaurantele, locațiile și alte unități similare – se poate aproba de către autoritatea fiscală, începând cu 1 august 2016, un alt plafon al încasărilor cu numerar mai mare de 10.000 lei. Desigur, operatorul economic interesat va adresa o cerere justificata și documentată către autoritatea fiscala.

    OMFP nr. 1265/2016 aproba procedura efectiva de obtinere a majorarii plafonului de incasari cu numerar, adopta formatul cererii adresate autoritatii fiscale si enumera documentele minime justificative.

    Ce documente se anexeaza cererii?
    La cererea depusă, se anexează următoarele documente:

    • documentul de proprietate sau folosință a spațiului folosit pentru nuntă sau botez;
    • declarația pe propria răspundere cu privire la suprafața și capacitatea locației (numărul maxim de mese/scaune), însoțită de autorizația de funcționare pentru spatiile respective;
    • situația încasărilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni. În cazul organizatorilor de evenimente care nu au încasări pentru o perioada anterioară de 12 luni, depun situația încasărilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai puțin de 2 evenimente;
    • copii ale facturilor emise în baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada analizată.

    Foarte important: operatorul economic poate sa anexeze și alte documente pe care le considera utile cererii sale.

    Cererea se poate transmite către organul fiscal însoțită de documentele anexa fie prin posta, fie prin depunere la registratura. Organul fiscal poate să aprobe sau să respingă cererea, în funcție de documentele justificative.

    În cazul în care se aprobă cererea, aceasta este valabilă un an, cu posibilitatea prelungirii. Solicitarea prelungirii trebuie transmisă organului fiscal cu minim 30 zile înainte de sfârșitul perioadei aprobate.

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    8 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.