Prefectura Arad reacționează la articolele din Special Arad

    de - | 26 august 2021, 3:51 PM | Administraţie | Recomandările editorilor

    3

    Citește și Kakistocrația din Prefectura Arad și ilegalitățile pe care le avizează

    În urma anumitor articole apărute în mass – media locală, facem următoarele precizări:

    – potrivit dispozițiilor art. 249 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, „prefectul asigură verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi poate ataca în faţa instanţei de contencios administrativ actele acestora pe care le consideră ilegale”;
    – în exercitarea atribuțiilor sale, „prefectul verifică legalitatea actelor administrative ale consiliului judeţean, ale consiliului local şi ale primarului” – art. 252 alin. (1) lit. c), raportat la art. 255 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
    – competența are caracter legal, iar regulile în materie de competență sunt de strictă interpretare, în sensul că nu poate fi extinsă prin analogie, comparație, simetrie etc. și la alte categorii de acte sau activități date în competența autorităților admnistrației publice locale;
    – mai mult, art. 261 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, prevede, că „între prefecţi, pe de o parte, consiliile locale şi primari, precum şi consiliile judeţene şi preşedinţii consiliilor judeţene, pe de altă parte, nu există raporturi de subordonare; în relaţiile dintre acestea există raporturi de colaborare”;
    – art. 83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prevede: „În vederea intrării lor în vigoare, actele normative adoptate de autorităţile administraţiei publice locale se aduc la cunoştinţă publică, în condiţiile Legii nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin afişare în locuri autorizate şi prin publicare într-un cotidian local de mare tiraj” (în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 215/2001 fiind, în prezent, abrogată n.n.);
    – pe de altă parte, art. 197 alin. (4) și alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, prevede că „hotărârile şi dispoziţiile se aduc la cunoştinţa publică şi se comunică, în condiţiile legii, prin grija secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale”. „Hotărârile şi dispoziţiile, documentele şi informaţiile financiare, precum şi alte documente prevăzute de lege se publică, pentru informare, în format electronic şi în monitorul oficial local care se organizează potrivit procedurii prevăzute în anexa nr. 1”;
    – pentru neîndeplinirea dispoziției din urmă, actul normativ menționat mai sus nu prevede, însă, niciun fel de sancțiune;
    – din textele actelor normative invocate mai sus rezultă, suficient de clar, că art. 83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, reglementează intrarea în vigoare a actelor administrative normative, în timp ce art. 197 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, reglementează publicarea actelor administrative, documentelor și informațiilor financiare, „pentru informare”;

    Începând cu data de 8 iulie 2021, Instituția Prefectului – Județul Arad a solicitat unităților administrativ-teritoriale o informare privind actualizarea paginilor web și desemnarea persoanelor responsabile cu această activitate, conform legii. De asemenea, personalul Serviciului Juridic și Contencios Administrativ din cadrul Instituției Prefectului a verificat paginile web ale fiecărei unități-administrativ teritoriale, constatând că un procent de aproximativ 61% din acestea prezintă, spre informare, hotărârile adoptate de consiliile locale, în timp ce în peste 90% din paginile web consultate nu sunt publicate contractele de achiziție încheiate de unitatea administrativ-teritorială. Toate unitățile-administrativ teritoriale au desemnat câte o persoană responsabilă cu activitatea de actualizare a informațiilor publicate pe pagina web a instituției.

    Am solicitat tuturor primăriilor să respecte prevederile legale existente în materia afișării pentru informare a actelor administrative sau a celorlalte tipuri de documente menționate în lege, pe paginile web oficiale. Sper să situația să se îmbunătățească în perioada următoare deoarece actele publice trebuie să fie la dispoziția cetățenilor pentru informare și consultare pe un mediu facil de accesat, așa cum este pagina web și monitorul oficial local al unității administrativ-teritoriale, cu atât mai mult cu cât există un articol de lege care precizează în mod clar aceste obligații. În limita competențelor legale vom veghea la îndeplinirea obligațiilor legale ce asigură respectarea dreptului cetățenilor de a fi informați cu privire la actele administrative emise de autoritățile locale”, a declarat Prefectului Județului Arad, domnul Toth Csaba.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. L.24/2000, OUG 57/2019 ar fi OK doar ca nu-s fiindca L.52/2003 nu este respecta si nici nu se verifica respectarea ei. Mentionez ca L.52/2003 privind transparenta decizionala este in vigoare si este relevanta fiindca contine norme imperative cu caracter procedural privind elaborarea si adoptarea actelor normative locale.
      As concluziona ca prefectura doar mimeaza verificarea legalitati actelor normative adoptate de autoritatile locale la fel cum se mimeaza in tara asta tot ce tine de ortganizarea statului si de democratie. Un stat captiv unor grupuri de interese, un stat slab privind menirea lui de a asigura un cadru corect dar foarte intruziv cand vorbim de interventia lui in functionarea libera a pietei pe care o distorsioneaza in favoarea minoritatii de smecheri si politruci. Este exact cum nu ar trebui sa fie si prefectura Arad se incadreaza perfect pe linia reconstruiri statului feudal imbecil si privilegierea politrcuilor, jegurilor si idiotilor utili.
      Verificarea legalitatii ar trebui sa fie trecut ca atribut al ONG-urilor iar prefecturile ar trebui desfiintate ele nefiind altceva decat o gramada indecenta de sinecuri pentru sustinatorii de partid.

      +2 voturi
      +1
      -1
    2. Prefectura și in speța prefectul ne insulta inteligenta! Despre transparentă decizionala in administrația publica nu are rost sa vorbim fiindcă ea nu exista in Arad, uitati-va la toate site-urile primăriilor, la CJA sunt varza, in afara de câteva proiecte de hotărâri nu exista nimic pus la transparentă in ceea ce privește bunurile imobile , licitații , achiziții, execuții bugetare! Ii doare pe ăștia undeva de lege, atâta timp cât nimeni nu-i verifica și sancționează !

      +3 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    1 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.