O șină a unei linii de tramvai ruptă pune în pericol siguranța șoferilor, dar și pe cea a călătorilor

    de Mihai Todoca | 13 septembrie 2022, 12:52 PM | Recomandările editorilor | Strada

    5

    În urmă cu o săptămână, într-o conferință de presă a fost adusă în discuție flota de tramvaie a municipiului Arad. Se menționa că „la ora actuală pe șină 16 din cele 28 de tramvaie cumpărate pe fonduri europene, în urma contractului semnat cu Astra în 2019. Adăugând cele 6 Imperio care au fost cumpărate în timpul administrației Falcă, flota Companiei de Transport Public Arad are acum 22 de tramvaie moderne. Directorul CTP, Claudiu Godja, este de părere că pentru a putea renunța la toate tramvaiele învechite, ar fi nevoie de un total de 60 de tramvaie, iar Bibarț ne promite că în următorii ani acest lucru va deveni realitate”.

    Un lucru , spunem noi, destul de normal, însă trebuie menționat un fapt peste care se trece cu vederea: starea șinelor de tramvai. În unele locuri acestea sunt rupte reprezentând un pericol real, atât pentru călători cât și pentru șoferii care se pot trezi cu un cauciuc tăiat.

    Pe lângă aceasta, tramvaiele noi care circulă deja pe respectivele trasee sunt în pericol de a suferi și ele de pe urma stării șinelor.

    Lucrări de modernizare a liniilor de tramvai sunt în derulare, tronsonul UTA – Căpitan Ignat și tronsonul Pădurii – colț Alfa, urmând ca pentru celelalte zone unde trebuie intervenit ca Imperio să poată circula, rămâne ca Primăria să identifice o sursă de finanțare.

    La fel de important este însă și tronsonul Podgoria-Boul Roșu, doar în zona Teatrului fiind identificate două mari probleme la integritatea liniei de tramvai.

    Citește și: Analiza flotei tramvaielor din Arad: din circa 90, doar 22 sunt noi. Primăria continuă achizițiile, iar directorul CTP e de părere că pentru a schimba complet flota ar trebui un total de 60

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • Corect!

        Si, apropo, cum mama naibii s-a facut reabilitarea liniilor fin Vlaicu, Centru, etc. cu fonduri europene, cand, in vara asta, toate s-au “cocoșat” de căldură.
        Asta, în loc sa aiba din loc în loc, ROSTURI DE DILATARE oblic-longitudinale (din 2 sine îmbinate oblic, care culisează una fața de alta, în functie de dilatarea-contractarea șinei), cånd inclusiv pe vremea lui Ceașcă, PE VECHILE LINII existau așa ceva!

        Si ne mai lăudam cu “noile mari realizări”….

        +2 voturi
        +1
        -1

    Scrie un comentariu

    5 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.