sâmbãtã, 14 decembrie, 2024

Special Arad Logo

    Se rup şinele de tramvai în Arad. Se pun și petice peste vechile petice, în așteptarea unei lucrări mai ample

    de Adriana Barbu | 2 noiembrie 2024, 10:12 AM | Știri Arad | Telefonul cititorului | Topic special

    7

    Nu toate merg ca pe roate în Arad, un oraș în care se rup chiar și şinele de tramvai. Un cititor al siteului nostru ne-a semnalat un fapt periculos, pe care autoritățile par să îl cunoască, dar să nu-l considere extrem de grav: șina de tramvai din zona Caius Iacob s-a rupt, a fost peticită și s-a rupt iar! Tramvaiele au circulat prin zonă, trecătorii s-au împiedicat de șine, dar viața a mers mai departe, fără incidente încă.

    detaliu linie de tramvai 3

    (Porţiunea de şină care are parte de peticiri dese)

    Încă un petic și câteva zile șina va rezista. Până când?

    „Bună ziua. Dacă de curând s-a mutat Veneția în Arad, de la o țeavă de apă spartă la Făt Frumos, în cadrul lucrărilor de reabilitare, acum s-a rupt din nou șina de tramvai (peticită de cca. o săptămână) pe trecerea de pietoni din fața Băncii Transilvania vis-a-vis de Centrul medical Mediqua în Piața Academician Caius Iacob. Este o adevărată peripeție să treci pe acolo. Dacă nu te agăți cu pantofii în linia de tramvai dislocată, sigur iei pavelele în picioare, care stau ridicate. Mai rişti să cazi și sub o mașină. E o trecere foarte circulată aceasta. Chiar nu se poate repara?”, ne-a semnalat cititorul nostru miercuri de dimineaţă.

    Și nu doar trecătorii mai puţin vigilenţi au de suferit de pe urma şinei de tramvai rupte, ci şi tramvaiele. „Păcat de ele ca au costat o avere și se distrug cu aceste defecte de linie. Sunt mai multe zone cu probleme asemănătoare în oraş. Nu verifică nimeni liniile periodic? Sau vatmanii nu sesizează în Depou? Chiar nu îi interesează?”, se întreabă cititorul şi ne întrebăm şi noi.

    Pentru că nu am vrut să concluzionăm, cum ne vine firesc în astfel de situaţii, spunând că „probabil trebuie să deraieze vreun tramvai să se întâmple vreo nenorocire” ca cineva să ia măsuri ferme, am luat legătura cu conducerea CTP pentru a vedea care e rezolvarea pe termen lung. De ce pe termen lung? Pentru că, a doua zi după ce cititorul nostru ne-a sesizat neregula, linia a fost din nou peticită.

    dimensiune linie de tramvai rupta

    (Gaura din şina de tramvai, fotografiată de cititorul Special Arad)

    Şinele de tramvai şi o gaură de 7-8 cm

    Miercuri, în pozele trimise de arădean, se vedea cum de pe șină lipsește o bucată: „Lipsesc cam 7-8 cm din șină. Bucata lipsă este zburată pe marginea drumului și a fost compusă dintr-o bucată de fier și un șurub, sudate cu temeinice și apoi pilite. Lucru minunat”, ne spune și arădeanul.

    bucata linie de tramvai

    (Bucata din şină care a zburat pe spaţiul verde)

    Joi, problema a fost „peticită”.

    „Problema a fost rezolvată peste noapte. Aceeași bucată care era zburată ieri a fost, se pare, resudată. Dedesupt nici o bucată de alt fier, ca să susțină puntea. Totuși a fost dislocată o singura pavelă pentru a putea lucra. Oare cât o să țină minunata lucrare făcută la repezeală, fără prea mult efort?”, se întreabă arădeanul privind reparaţia de mântuială făcută la o linie care cedează cam des.

    linie de tramvai reparata

    (Linia, peticită peste noapte)

    Lucrarea mai amplă, anul viitor

    Directorul CTP, Claudiu Petru Godja, spune că problema este cunoscută de societate, că zona se află sub continuă supraveghere și că se intervine des aici. Managerul susține că societatea are în vedere pentru anul viitor o lucrare mai amplă acolo, înlocuirea unei bucăți mult mai lungi de șină, fie că aceasta se va realiza din fonduri de la Primăria Arad, fie din bugetul CTP.

    Totuși, directorul CTP spune că nu există un pericol real ca tramvaiele să deraieze acolo. Alte câteva zone din Arad sunt ținute și ele sub observație de CTP, precum porțiunea de șină de tramvai aflată la intersecția cu lina de tren din apropierea AFI, porțiunile de linii de la coborârea de pe pasajul Micălaca și pasajul Grădiște.

    linie de tramvai rupta 2

    (În aşteptarea unei lucrări mai ample)

    Cu viteză, pe liniile cu probleme din oraș

    Până la investiția de la anul, tramvaiele circulă pe mai departe fără prea mult stres în zona Caius Iacob. Vatmanii nu reduc viteza de circulație a tramvaielor, deși evident problema persistă acolo, fie că sunt la cârma unor tramvaie vechi, fie la cârma cele noi. Nicio restricţie nu a fost, ce-i drept, montată de nimeni, pentru a semnala că s-ar putea să fie probleme, că s-ar putea ca șina să se fractureze din nou. Potrivit lui Claudiu Godja, zona are resticții de viteză care au fost comunicate vatmanilor. Așa cum știm, însă, restricțiile nu sunt pe placul tuturor.

     

    Citeşte şi:

    Un tramvai Civitas a deraiat chiar la intrarea în stația Făt-Frumos

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Restricți peste restricții, dar programul de circulație rămâne același, și pe urmă ne mirăm de ce vatmanii circulă cu viteză.

      Exemple:

      1. Între stația Catedrală și Caius Iacob, pe programul vatmanilor este alocat 1 minut.

      2. Între Caius Iacob și Gară, este alocat tot 1 minut.

      Faceți un experiment și mergeți cu tramvaiul, porniți un cronometru și vedeți cât face tramvaiul de la Catedrală până la Gară, și vedeți dacă se încadrează în cele 2 minute alocate.
      De la Catedrală până la Gară, are 3 semafoare.

      În oraș s-au înmulțit mașinile, semafoarele, călătorii în orele de vârf, dar programele se calculează tot ca în anii 2000, fără să se țină cont de acestea.
      Șefii nu au mai mers pe traseu, cu tramvaiul, ca să vadă cum se circă de foarte mulți ani.
      Un program, făcut în birou de către șeful de circulație, DIN PIX, e ușor de respectat. Nu îi interesează de ce spun vatmanii.
      Așa că degeaba pun restricții, fără să facă modificări reale și în programe.
      Dacă se respectă toate restricțiile, pe unele linii ar circula tramvaiele în coloană, fiindcă nu s-ar putea ține de programul care le este impus din birou.

      +16 voturi
      +1
      -1
    2. Numai un tâmpit, iertați-mă, poate face (și ca idee) o asemenea reparație, pentru că nu se face, tehnic, așa ceva.
      Sunt absolvenți de politehnică bună, cei care conduc municipiu, județ, CTP Arad ? Nici vorbă.
      Numai un tâmpit poate emite o idee că asta. Nu mai publicați, crede lumea că Aradul este un sat de idioți.

      +6 voturi
      +1
      -1
    3. nu mai stiu cine a scos sloganul cu ”mobilitate urbana” dar se pare ca se doreste sa mergem pe jos nu cu mijloacele de transport in comun. AUtobuzele circula cum circula, tramvaiele nu pot circula ca lumea din cauza sinelor (uitati-va la cele de pe Cocorilor la intersectie cu I. Ratiu), bicicletele le poti folosi cand pe piste cand in plin trafic nebun. Nu avem un primar cu viziune spre dezvoltare.

      +7 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.