Litoralul românesc, de ieri și de azi: de la nostalgia vremurilor de altădată la strălucirea litoralului modern





Cum se prezenta litoralul românesc în trecut și cum a ajuns el să fie în zilele noastre, de la condițiile hoteliere până la prețuri.
Litoralul de Ieri: simplitate și accesibilitate
În perioada comunistă, litoralul românesc era caracterizat prin simplitate și accesibilitate. Stațiunile precum Mamaia, Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești și Neptun erau destinațiile țintă pentru turiștii din întreaga țară. Hotelurile erau construite în stiluri arhitecturale specifice acelor timpuri, iar infrastructura era funcțională, însă modestă. Deși condițiile de cazare nu erau luxoase, totul era curat, plajele erau curate și încărcate de atmosfera prietenoasă, iar prețurile erau de bun simț și accesibile pentru toată lumea.
Potrivit Capital, salariul mediu în acele vremuri era de 1.800 lei, așadar orice român își putea permite un sejur la malul mării. La vremea aceea, preţul unei camere duble cu duş la categoria lux era de 52 de lei pe zi, iar cu baie, 57 de lei. La categoria a 3-a, tarifele erau mai accesibile: 23 de lei o cameră dublă cu baia la comun, iar camera cu baie era 28 de lei. Masa costa 18 lei pe zi pentru o persoană.
Stațiunile Mamaia, Eforie Nord și Eforie Sud erau încadrate la categoria 1, iar stațiunea tineretului, Costinești, la categoria 2.
Litoralul de azi: modernitate și diversitate
Astăzi, litoralul românesc a evoluat considerabil, devenind o destinație modernă și diversificată. Stațiunile și hotelurile au fost renovate, iar noile investiții în infrastructură au transformat țărmul Mării Negre într-un loc atractiv pentru turiștii de toate vârstele.
Mamaia rămâne în continuare una dintre cele mai populare stațiuni, însă acum este cunoscută pentru cluburile de lux, restaurantele de top și evenimentele exclusiviste. Pe de altă parte, plaja extinsă creează neplăceri turiștilor din cauza distanței mari de la șezlonguri până la malul mării.
Dacă privim stațiunea Vama Veche, aici parcă s-a păstrat ceva din spiritul libertin al trecutului, unde tinerii și iubitorii de muzică alternativă continuă să se adune an de an. În schimb, stațiunile din sud, cum ar fi Olimp, Neptun și Saturn, au beneficiat de investiții semnificative, atrăgând turiști cu hoteluri renovate și facilități moderne, însă și prețuri mai ridicate.
Litoralul românesc de azi nu oferă doar plajă și soare, cum era pe vremuri. Acum, turiștii au la dispoziție o gamă largă de activități și atracții, de la sporturile nautice, parcuri acvatice, la centrele de spa și wellness, dar și evenimentele culturale și festivalurile de muzică care sunt doar câteva dintre opțiunile disponibile.
Mamaia, în special, a devenit un epicentru al vieții de noapte, unde sunt la mare căutare cluburile celebre care atrag DJ-i internaționali și petrecăreți din toată Europa.
Legat de prețurile unei camere pe noapte care sunt în prezent, acestea sunt extrem de variate și în funcție de stațiune, stele și margarete. De exemplu, în funcție de locația în stațiune și de servicii (mic dejun inclus sau nu) găsim hoteluri de la 250 lei camera pe noapte, la 500 lei, 600 lei, 800 lei sau chiar 1500 lei, ba chiar și prețuri care depășesc salariile multora dintre români, iar unele servicii hoteliere lasă de dorit.
Un Litoral pentru Toți
Litoralul românesc a suferit transformări majore de la simplitatea și accesibilitatea de ieri la modernitatea și diversitatea de azi.
Fie că tânjești după nostalgie și amintiri din trecut sau cauți confortul și distracția modernă, țărmul Mării Negre oferă ceva pentru fiecare. Transformările au adus cu ele atât provocări, cât și oportunități, dar esența rămâne aceeași: un loc unde să te bucuri de soare, mare și clipe de neuitat alături de cei dragi.
La mare cu trenul, în 2024
Potrivit clubferoviar.ro, în perioada programului estival de transport, pe secția Constanța-Mangalia, turiștii aflați pe litoralul românesc au posibilitatea de a călători între stațiunile de pe litoral cu trenurile Regio puse la dispoziţie de CFR Călători. De asemenea, trenurile de lung parcurs care vin din mari oraşe ale ţării (cu plecare din Arad, Oradea, Timişoara, Satu Mare, Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Sibiu, Reşita, Suceava, Iaşi, Craiova, Bucureşti etc) vor asigura legătura directă cu staţiunile de pe litoral, până la Mangalia.
De la Arad, Trenul Soarelui (IR 1922/R 8813) pleacă din Gara CFR de la ora 17:48 și ajunge la Constanța a doua zi, la 08:43 dimineața, respectiv la Mangalia la 10:18 dimineața.
Vezi Aici programul complet, actualizat pentru Trenurile Soarelui 2024.
Comentariile portalului
== TZAI DRK CU MINCIUNILE VOASTRE ORDINARE == ROMULANIA ALOCA DOAR 6/100 DIN PIB PT SANATATE== AUSTRIA FRANTZA ALOCA 11,2/100 DIN PIB == PANA SI BULGARIA ALOCA 7,7/100 DIN PIB == SCARBA MI E DE VOI == AJUNGETZI (...)
Din ce se vede,distinsul domn senator este un mic fir de par in calea ascensiunii lui Georgescu,un element nesemnificativ,ce s-ar vinde pe bani putini. Asta desigur,daca (...)
Repercusiunile șefului arogant care nu este capabil de aceasta funcție, polițiștii care țin pasul cu inflația, inclusiv acela care a ieșit la pensie și continua (...)