joi, 18 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Începe concursul pentru postul de manager al noului hub cultural „mARTA”

    de Raluca Medeleanu | 28 decembrie 2022, 4:49 PM | Administraţie | Topic special

    0

    fosta fabrică MARTA, sediul noului hub (imagine de epocă)

    Hubul cultural „mARTA” a fost înființat în martie 2022, în urma aprobării CLM, iar de atunci multe lucruri nu prea s-au întâmplat. Clădirea în care ar urma să funcționeze (fosta fabrică omonimă de pe Calea Aurel Vlaicu) este încă doar la faza întocmirii documentației pentru reabilitare, iar directorul care ar fi trebuit să ocupe funcția ca interimar a renunțat la ea înainte să semneze vreun act. Totuși, proiectul de suflet al viceprimarului Ilie Cheșa a mai făcut acum încă un pas spre înfăptuire, întrucât în ședința de miercuri, 28 decembrie, au fost aprobate documentele necesare în vederea începerii concursului pentru postul de management.

    „Va fi un examen pentru managementul proiectului mARTA. Acesta este un proiect pe care grupul PSD l-am inițiat din bugetul anului 2022 și doar acum am reușit să punem pe ordinea de zi regulamentul. Sper că în primăvară să avem un nou manager care poate să atragă fonduri europene, pentru că sunt ghiduri pe anul 2023 pe care personal le-am citit, pe POCA sunt 9 ghiduri care în martie li se dă drumul… vom accesa aceste fonduri europene, aceasta e ideea proiectului mARTA. Se va face un lucru minunat acolo, pe care arădenii îl așteaptă de foarte mult timp”, ne-a spus vicele Cheșa.

    Cu ce diferă Hubul mARTA față de CMCA?

    Dat fiind faptul că deschiderea unei noi instituții culturale care funcționează în subordinea Consiliului Local (mai există și Centrul Municipal de Cultură Arad) a stârnit anumite controverse în oraș, l-am întrebat pe viceprimar cum argumentează necesitatea acestui hub și ce anume va aduce diferit față de proiectele culturale deja existente. „Nu au nicio treabă una cu alta. Hubul cultural mARTA are atribuțiile sale, Centrul Cultural le are pe ale sale. Proiectul hub cultural mARTA va presupune o multitudine, o diversitate de proiecte. Vor fi zone unde elevii, studenții vor putea veni să socializeze, să facă ore de teatru, de muzică, va fi un muzeu… vrem să aducem prima mașină construită (la MARTA, n.red.), există la un muzeu din Ungaria, iar prin domnul Levente Bognar am avut discuții și întâlniri pentru a aduce mașina și pentru a face un viitor muzeu aici în spațiul respectiv. Acum să vedem ce ghiduri europene găsim, pentru că pot să zic că mi-aș dori să fac, sau că Primăria sau Consiliul Local dorește să facă multe lucruri acolo, dar să vedem ce bani găsim pentru a face (…). Am văzut multă tevatură în presă pe acest nou post de manager, dar trebuie să fie un om care coordonează treaba acolo, trebuie să facem o angajare acolo, iar această angajare va veni în urma votului de astăzi, așa cum spune legea”, a spus Ilie Cheșa.

    Zero angajați, zero bani cheltuiți deocamdată

    Deși organigrama a fost votată în primăvară, alături de bugetul aferent (circa 300 mii lei), Cheșa afirmă că încă nu a fost cheltuit niciun ban și nu a fost angajată nicio persoană. Ștefan Iordănescu ar fi fost cel care trebuia să fie director interimar, însă s-a răzgândit „pe ultima sută de metri”. Potrivit viceprimarului Cheșa, Iordănescu a plecat pentru că este deja manager la două huburi, însă că va rămâne un colaborator și la mARTA.

    Odată ce documentația a primit aprobarea consilierilor, consursul începe în perioada imediat următoare, în 29 decembrie fiind planificată etapa de „aducere la cunoştinţa publică de către autoritate, pe pagina de internet a instituţiei publice de cultură şi a autorităţii, după caz, precum şi prin afişare la sediul instituţiei publice de cultură şi al autorităţii care organizează concursul a anunțului de organizare a concursului de proiecte de management, a caietului de obiective, a regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management, precum și a bibliografiei”. Următoarea perioadă, până în 18 ianuarie 2023, va fi pusă la dispoziție pentru elaborarea și depunerea proiectului de management de către candidați.

    Între 19.01.2023–20.01.2023 va fi selecția dosarelor, între 23.01.2023 și 31.01.2023 va fi analiza proiectelor de management de către membrii comisiei de concurs. În 1.02.2023 se va afișa nota obținută de candidați în această primă etapă (fiind admiși doar cei care obțin o notă peste 7), următoarea zi, în 2.02.2023, urmând proba interviului, iar în 3.02.2023 va fi făcut public rezultatul concursului.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.