„Experiența Toscana” – mai multe familii, lăsate de dezvoltatorul imobiliar fără curent încă din august!

    de Raluca Medeleanu | 12 December 2022, 10:38 AM | Reportaj | Telefonul cititorului | Topic special

    3

    „Trăiește experiența Toscana!” e sloganul dezvoltatorului imobiliar „Build. Man Solutions” care a construit un cartier privat de case în cartierul Aradul Nou, perpendicular cu strada Constituției, în apropiere de autostradă. Proprietarii a opt case de acolo se așteptau însă la o altfel de experiență când au citit inițial broșura și au hotărât să se mute acolo. Din luna august, aceștia au rămas fără electricitate, un drept pe care îl au prin contractul semnat, cât și prin lege.

    Dintre toate facilitățile secolului XXI, nu e cu exagerare dacă afirmăm că accesul la curent electric este printre cele mai importante și de nelipsit într-o gospodărie. Din păcate, o parte din locuitorii din Toscana nu mai au acest „lux” încă din luna august și suntem deja în decembrie. Vorbim deja de 4 luni! Iar asta în condițiile în care această utilitate figurează ca obligație contractuală din partea dezvoltatorului, care, până când îi conectează individual la rețeaua de distribuție a locuințelor, trebuie să asigure „continuu și neîntrerupt” alimentarea construcțiilor cu curentul de pe șantier. Această conectare la curentul de șantier s-a întâmplat în trecut, însă a fost oprită în august.

    Pe de altă parte, nici opțiunea de branșare individuală nu a fost asigurată de dezvoltator. Tot în contract, apare mențiunea că dezvoltatorul va asigura această branșare, contra sumei de 1000 euro, însă pentru acest lucru trebuia montat un transformator care încă nu există.

    Astfel, unii dintre proprietari și-au îndreptat atenția către branșarea individuală oferită de alte firme, scoțând din buzunar dublu față de cât i-ar fi costat dacă dezvoltatorul își onora promisiunea. Alții însă au rămas în expectativă. Și așteaptă, și tot așteaptă…

    Furnizorul a tăiat curentul din cauza neplății de către dezvoltator a unei facturi retroactive pe o perioadă de 2 ani

    Curentul de șantier în Toscana Residence era asigurat prin două puncte. Locuințele care sunt „arondate” primului punct au în continuare electricitate, însă cele care sunt legate la cel de-al doilea punct au rămas fără curent în luna august. Dezvoltatorul le-a adus în vedere că proprietarii din acea zonă trebuie să achite, împărțit la numărul de locuințe, factura de curent restantă care se întinde pe o perioadă mai lungă.

    Ezitarea proprietarilor e de înțeles. Unii s-au mutat abia anul acesta în locuințe, astfel că e absurd să achite facturi de curent consumat înainte ca ei să fi locuit aici. Mai mult, fiind vorba de curentul de șantier, contorul a înregistrat inclusiv curentul consumat de utilajele de șantier, unele care sunt mari consumatori.

    probleme curent toscana residence 3

    Unii dintre proprietari au optat astfel să-și rezolve curentul separat, fără ajutorul dezvoltatorului (deși era clauză contractuală, chiar dacă contra cost), alții s-au mutat din locuințele nou achiziționate în alte părți, până se va remedia problema, dar alții, precum e cazul lui A.B., au rămas acolo, fiind nevoiți să se descurce cum pot.

    Locuința le e încălzită, grație bunăvoinței unor vecini, iar hainele le adună și le duc săptămânal la spălat la niște prieteni

    A.B este căsătorit și are un copil care abia a învățat să meargă. A cumpărat casa din Toscana Residence în aprilie 2021, s-a mutat cu familia în casă în februarie 2022 și a avut curent de pe șantier până în august 2022, când a primit și el solicitarea de plată a curentului pe perioada 02.04.2020 – 10.06.2022, în contul Build.Man Solutions (3832 lei), solicitare cu care nu a fost de acord. Spre deosebire de unii vecini care s-au mutat altundeva cât timp se rezolvă „debandada” cu tăierea curentului de șantier, el cu familia lui nu au avut o altă variantă, căci în momentul în care au cumpărat casa și-au vândut vechea locuință. Astfel, la ora actuală, sunt în situația în care folosesc în casă lămpi cu LED care funcționează pe baterii, iar pentru a putea folosi centrala de gaz au avut noroc cu bunăvoința unor vecini din afara cartierului privat (chiar în spatele casei lor), care le-au dat permisiunea să se lege cu prelungitorul și să folosească curentul electric de la ei. Așa au reușit acum, iarna, să nu tremure de frig în casă. Mașina de spălat, fiind un consumator mai mare, nu face față „curentului cu țârâita”, așa că își adună rufele în saci și o dată sau de două ori pe săptămână le duc cu autoturismul la spălat, la niște prieteni. Nu pot folosi nici frigiderul.

    Sesizare la Protecția Consumatorilor

    Între timp, au hotărât să renunțe să mai aștepte până când dezvoltatorul le va asigura branșarea individuală care era stabilită în contract la 1000 euro. De menționat că au făcut o cerere de racordare și direct la E-Distribuție Banat, însă au fost refuzați deoarece compania „nu deține încă rețea electrică de distribuție de interes public din care s-ar putea realiza alimentarea cu energie”.

    probleme curent toscana residence 2
    (cabluri de la curentul de șantier)

    Astfel, au semnat cu o altă firmă care să le facă documentația tehnică în vederea obținerii avizelor pentru branșare individuală. Aceste documente (500 euro) plus lucrările în sine (cca. 2000 euro) îi va costa însă mai mult decât dublu față de prețul pentru care erau inițial pregătiți când au semnat contractul de cumpărare al casei. Și de parcă nu era de ajuns, și în acest caz întâmpină întârzieri, astfel că accesul la curentul de pe șantier este în continuare un lucru mai mult decât necesar… și, repetăm, un drept pe care îl au!

    Sătui să tot aștepte ca dezvoltatorul să rezolve situația care pare tot mai iremediabilă… A.B. a depus o sesizare la Protecția Consumatorilor, săptămâna trecută (6313/2022-12-08), în speranța ca organele legii să intervină.

    Nicio reacție din partea „Build. Man Solutions”

    Dorind să aflăm care este varianta dezvoltatorului în legătură cu cele semnalate și, mai ales, să aflăm dacă are vreo soluție pregătită în viitorul apropiat, am încercat să contactăm reprezentanții „Build. Man Solutions”, însă fără succes. Menționăm că am încercat atât pe cale telefonică (la mai multe numere obținute, singurii care au răspuns fiind un agent de vânzări care ne-a informat că „i-a scos din portofoliu”, respectiv o doamnă pe care o auzeam sacadat, după care convorbirea s-a întrerupt și apoi nu a mai putut fi contactată și nici nu ne-a contactat înapoi), cât și solicitări în scris, pe e-mail și pe pagina de Facebook, și acestea fără răspuns. În cazul în care vom primi vreun răspuns ulterior publicării acestui articol, vom reveni cu o actualizare în care să prezentăm și poziția dezvoltatorului imobiliar.

     

     

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Buna ziua,

      aceste exemple continua pe banda rulanta…de exemplu blocul renovat pe Str Cocorilor. Proprietarii asteapta de doi ani ca sa fie racordati la curent. Degeaba este mentionat in contract. Asa numiti „dezvoltatori” au vandut si au incasat banii pentru 120 de apartamente dar curentul nu este racordat, instalatii electrice vandaute ca si facute nou (in realitate firele nu au fost schimbate, sunt cei vechi de aluminiu), cutii postale montate dupa 2 ani.

      Firmele implicate sunt : – Agentia imobiliara TENCASA si dezvoltatori GOTTKALKSSON FASTEIGN SRL, TROBLOCURI CONTRUCT SRL

      +5 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    1 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.