General Motors vrea să lanseze în Europa mașini low-cost sub marca Opel, care să concureze Dacia
General Motors intentioneaza sa intre pe piata masinilor ieftine din Europa, pentru a recupera din cota de piata pierduta, prin lansarea unei linii low-cost produsa sub marca Opel, care ar putea concura modelele realizate de grupul francez Renault la uzina Dacia, potrivit incont.ro.
GM, care se lupta pentru a reveni pe profitabilitate in Europa, vrea sa acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternica a europenilor loviti de austeritate pentru a deveni producatorul cu cea mai rapida crestere de pe continent, noteaza FT.
„Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest intreg segment low-cost si entry level este foarte interesant. Ei trebuie admirati. Este cert ca ne uitam la acest segment”, a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeana a GM.
Compania americana intentioneaza sa utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut dupa decizia costisitoare de anul trecut de a retrage marca Chevrolet din Europa.
„Am avut Chevrolet, care arata ca o masina ieftina, dar nu a fost. Credem ca este fezabil pentru Opel sa vina cu un produs entry-level, mai ales acum, cand Chevrolet a fost retras de pe aceasta piata„, a continuat Neumann intr-un interviu acordat Financial Times, citat de Mediafax.
Publicatia noteaza ca Dacia, detinuta de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producatorului francez. Ca si in cazul altor producatori low-cost, abordarea „fara-fite” a rezonat cu sentimentele clientilor afectati de rata inalta a somajului, cresterea economica inceata si reducerile cheltuielilor publice.
Potrivit FT, vanzarile modelelor hatchback de 6.000 de lire si a SUV-urilor de 9.500 de lire, care ofera putine optiuni si dotari minimale pentru a mentine costul redus, au crescut in ultimii doi ani cu 61%, in ciuda faptului ca piata europeana a scazut.
GM se gandeste sa lanseze un SUV de dimensiuni mici si un model mai mic decat Opel Astra, intr-o plaja de pret similara celei practicate de Dacia, a mai spus Neumann.
Rivalii directi ai Opel, cum ar fi Fiat, PSA Peugeot Citroën si Ford, au suferit cu totii in ultimii sase ani in Europa, clientii orientandu-se catre variante mai ieftine, cum este Dacia sau brandurile sud-coreene Hyundai si Kia sau catre modele mai mici si mai ieftine de la producatorii premium, Mercedes-Benz, BMW si Audi.
FT mai noteaza ca in 2008, brandurile comercializate de GM detineau 10,4% din piata europeana, in timp ce Dacia, Hyundai si Kia cumulau 4,9%. In prezent, cei trei producatori low-cost cumuleaza 9,1% din piata, iar GM a coborat la 7,9%.
Comentariile portalului
Geani matroana din clanul îmbuibaților cei mai mulți la compania de apă, directori cu salarii de peste 5.000 de euro pe lună, în privat să primești așa (...)
Pentru ce să mergi pe ștrandul din Arad?! Bazinele cu apa termală sunt nefuncționale (goale), iar prețul de intrare în incintă este același ca și cînd (...)
iar mustește de inteligență primăria; privatizarea ștrandului. Bine că ne-ați zis, nu ne-am prins până acum de ce l-ați făcut praf; ca să-l (...)