Fără vizitatori la volan în zonele rezidențiale
Tot mai mulți arădeni care locuiesc în zonele rezidențiale, cu blocuri, din municipiu își exprimă nemulțumirea față de lipsa locurilor de parcare pentru vizitatori. Din cauza licitării spațiilor de parcare din curți, dar și de pe străzi, cei care vin în vizită efectiv nu au unde parca și riscă să se trezească cu mașina ridicată.
Problema ne-a fost sesizată prin mai multe mesaje de diferiți cetățeni și a fost dezbătută și într-un mod formal, în cadrul ședinței de Consiliu Local de astăzi, în Sala Ferdinand a Primăriei, unde un consilier i-a adus primarului în atenție subiectul.
Consilierul local Ovidiu Toma i-a propus o soluție lui Călin Bibarț, anume să se amenajeze în diferite zone câte 5 – 10 locuri de parcare care să nu fie licitate pentru un an întreg, ci să fie cu taxă pe oră, asemenea locurilor de parcare din centrul municipiului. Edilul s-a arătat preocupat de subiect, declarând că înțelege situația, însă a afirmat că ar fi o cheltuială prea mare din bugetul local o astfel de măsură. Parcarea cu plată în cartiere ar necesita personal suplimentar care să verifice respectarea achiziționării biletelor de parcare și a timpului pentru care s-a plătit la un tonomat.
Mai mult, parcarea cu plată în centru este gratuită în weekend, iar pentru a nu ajunge în situația că un locatar optează să își parcheze mașina gratuit, în timp ce alt vecin plătește abonamentul anual, ar fi necesar ca în zonele rezidențiale să fie parcarea cu plată non stop, ceea ce ar aduce cheltuieli suplimentare, întrucât controlorii ar trebui să lucreze pe schimburi.
Nici propunerea de a crea locuri de parcare cu plata pe oră în fast park-uri (care dispun de locuri libere, nefiind licitate în totalitate) nu a fost agreată de primar, pe motivul că accesul în fast park-urile din cartiere se va face doar pe bază de cartelă, urmând să fie barieră la intrare, iar achiziționarea unui sistem de emitere tichet de parcare la intrare ar fi tot o cheltuială prea mare pentru bugetul local.
Călin Bibarț a concluzionat că momentan nu există nicio soluție optimă pe care să o fi identificat. Astfel, persoanele care se deplasează în vizită, ori la diferite instituții care funcționează în cartiere, se văd nevoiți în continuare să parcheze neregulamentar, pe carosabil, riscând amenzi și ridicarea mașinii. Tuturor în această situație le-a fost recomandat de primar să opteze pentru bicicletă ori transportul în comun.
Comentariile portalului
Uauuuu....! Abia acum am apucat să citesc INVESTIGAȚIA!!! . 👏👏👏 Excelentă anchetă. Nota 10+++ !👍👍👍 . Nu, că mi-aș face iluzia că se va întămpla ceva: - instituțiile statului, sunt de mult (...)
Ce convenabil Pt unii.Mortul știa cel mai bine cine era adevăratul proprietar al balastierei și cine ia cerut sa fie administrator.Dacă ar fi scris aceste lucruri declaraț (...)
Felicitări domnilor jurnaliști. La mai mare! Spor la muncă.