vineri, 13 septembrie, 2024

Special Arad Logo

    Fără vizitatori la volan în zonele rezidențiale

    de Raluca Medeleanu | 31 iulie 2024, 11:33 AM | Știri Arad | Telefonul cititorului | Topic special

    19

    Toate parcările de pe malul Mureșului, zona Micălaca, sunt licitate pentru locatari

    Tot mai mulți arădeni care locuiesc în zonele rezidențiale, cu blocuri, din municipiu își exprimă nemulțumirea față de lipsa locurilor de parcare pentru vizitatori. Din cauza licitării spațiilor de parcare din curți, dar și de pe străzi, cei care vin în vizită efectiv nu au unde parca și riscă să se trezească cu mașina ridicată.

    Problema ne-a fost sesizată prin mai multe mesaje de diferiți cetățeni și a fost dezbătută și într-un mod formal, în cadrul ședinței de Consiliu Local de astăzi, în Sala Ferdinand a Primăriei, unde un consilier i-a adus primarului în atenție subiectul.

    Consilierul local Ovidiu Toma i-a propus o soluție lui Călin Bibarț, anume să se amenajeze în diferite zone câte 5 – 10 locuri de parcare care să nu fie licitate pentru un an întreg, ci să fie cu taxă pe oră, asemenea locurilor de parcare din centrul municipiului. Edilul s-a arătat preocupat de subiect, declarând că înțelege situația, însă a afirmat că ar fi o cheltuială prea mare din bugetul local o astfel de măsură. Parcarea cu plată în cartiere ar necesita personal suplimentar care să verifice respectarea achiziționării biletelor de parcare și a timpului pentru care s-a plătit la un tonomat.

    Mai mult, parcarea cu plată în centru este gratuită în weekend, iar pentru a nu ajunge în situația că un locatar optează să își parcheze mașina gratuit, în timp ce alt vecin plătește abonamentul anual, ar fi necesar ca în zonele rezidențiale să fie parcarea cu plată non stop, ceea ce ar aduce cheltuieli suplimentare, întrucât controlorii ar trebui să lucreze pe schimburi.

    fast park

    Nici propunerea de a crea locuri de parcare cu plata pe oră în fast park-uri (care dispun de locuri libere, nefiind licitate în totalitate) nu a fost agreată de primar, pe motivul că accesul în fast park-urile din cartiere se va face doar pe bază de cartelă, urmând să fie barieră la intrare, iar achiziționarea unui sistem de emitere tichet de parcare la intrare ar fi tot o cheltuială prea mare pentru bugetul local.

    Călin Bibarț a concluzionat că momentan nu există nicio soluție optimă pe care să o fi identificat. Astfel, persoanele care se deplasează în vizită, ori la diferite instituții care funcționează în cartiere, se văd nevoiți în continuare să parcheze neregulamentar, pe carosabil, riscând amenzi și ridicarea mașinii. Tuturor în această situație le-a fost recomandat de primar să opteze pentru bicicletă ori transportul în comun.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Sa mearga doamna Bibart cu transportul in comun.
      Si domnul Bibart sa mearga cu bicicleta la servici…

      Cel mai slab primar.
      Impotent profesional.

      Si el si Falca, veniti de la sat – tanjesc dupa putere. Asta e maximul lor! Atat. Putere!

      Iar tendinta lui Falca de a botoxa totul ascunde un om tare trist si urat…un fel de MJ.

      La fel cum unele femei inca vor sa se casatoreasca cu cadre de politie, chiar daca aia le bat si le fac viata un calvar.

      +65 voturi
      +1
      -1
    2. Bună soluție, găsită de dl primar.
      Mie personal mi-ar fi rușine sa mai ridic capul pe stradă. Dânsului nu ii este.
      Suntem o adunătură de prosti care acceptam mizeria ce ne-o aruncă în față, mai și plătim pt.asta…la greu, taxe și impozite.
      Oare când ne trezim, arădenii????

      +53 voturi
      +1
      -1
    3. o camera cu 120 lei si un amarat de wireless in zona banuiesc ca depasesc bugetul primariei, sa nu mai vb de camere inteligente …. atat se poate si tot asa va fi pt. ca lumea e multumita de ce posteaza bibi pe facebook si tiktok. traiasca proarhitectura si firmele de casa

      +22 voturi
      +1
      -1
    4. Las ca sunt la liber parcările pe străzile Abrud, Miorița, Săvârșin se circulă la milimetru, de intrat mașina de pompieri nici nu poate fi vorba.
      Unde au sistematizat pe Simfoniei se vede diferența aerisit se circulă civilizat, normal.

      +13 voturi
      +1
      -1
    5. Am eu o soluție,o dau gratis.
      Renunțare la parcare de reședință desființarea recons.
      Se poate introduce o sumă de maxim 200 pe an pentru parcare tuturor autovehiculelor înmatriculate în municipiul Arad asta in cazul in care chear nu poate primăria fara acești bani ,cu toate că plătesc impozit auto și imobil dar sa zic că sunt generos ai le mai dau 200 pe an parcare.
      Având în vedere la câți bugetari avem sa le asigurăm și lor un venit să nu-i găsim pe la tamberoane.
      Ce explicație că este un efort la bugetul primăriei,dar reconsul care încasează bani ce face cu iei?

      +37 voturi
      +1
      -1
    6. Nu sunt cu totul de acord cu cele postate de „antepostatorii” mei, însă ar trebui sa mearga Dl Primar in vizita pt. schimb de experienta la Koln sa vada parcarile subterane cu ora, de sub Domul din Koln (langa Rin), si prin alte locuri (Timisoara) unde sunt parcari de suprafata cu ora, si toate au tonomate (care nu fura 20 de bani pe 1/2 ora ca tonomatul nu da rest de la 1 leu si sloturile de monede sunt infundate…). Si pe urma sa ne explice cum nu se poate parca cu ora in FastParkurile pe care le-am asteptat cu atata nerabdare. Nu de alta dar ne-ar placea sa se schimbe motto-ul calauzitor al decidentilor conform caruia IN ROMANIA FACEM INVERS…

      +26 voturi
      +1
      -1
    7. Bine zice Lucian: cand nu ai idee, du-te Bibi si vezi cum fac altii.

      Dar nu veni apoi si implementa solutia pe jimate! Ca cealalta jumate sunt bani ce se intorc la partid pt locul cumparat….

      Ex: panourile CTP din statii – mizerie pe bani multi.

      +19 voturi
      +1
      -1
    8. Criticam, injuram și ștampilam! Soluții alternative altfel e ping-pong la nesfârșit…Parcare la ,,liber” în toate cartierele, vezi ce e ,la violeți”, la Timișoara în cartiere, parcare fără plată non-stop! Dar, tot se invoca costuri cu aia, cu cealaltă, cu parkari sub/ supraterana, cu cel de tip fastpak uri, amenzi…dar primăria, consiliul local are și următoarele soluții: o noua filozofie de a se circula în Arad covârșitor în cartiere și pe artere secundare INAINTE și LA DREAPTA, mini sensuri giratorii! Beneficii: fluidizare a circulației, se creează zeci de mii de locuitori de parcare, în special, longitudinal pe sensurile unice nou create. Ridicarea oprire interzisă pe străzi mai late de 5 m, străzi cu sens unic din cartiere unde circulația e ,,rarefiată”! O taxă modica, 50-100 lei pentru toți posesorii de auto înscrise în circulație… primăria câștiga zeci de milioane, practic fără investiție iar cetățeanu din belșug loc de parcare, fără frica AMENZII!

      +12 voturi
      +1
      -1
    9. Dc primaria face parcări și cere bani de abonament nu e bine, toată lumea vrea sa aibe ,dar gratis fără bani….nu se poate….orașul este pt oameni nu pt mașini…
      Vedeti la Cluj, pana și parcarea la lidl te costa…. transport în comun bine pus la punct, sau biciclete, scootere… Oradea parcări da dar și pret pe masura…8 lei ora în zona centrala…

      +4 voturi
      +1
      -1
    10. Taxarea parcării ar trebui să urmărească să-i determine pe șoferii să parcheze în afara zonelor aglomerate. Taxarea nu ar trebui să urmărească realizarea de venituri pentru administrația locală. Realizarea de venituri este scopul unei societăți comerciale. Autoritățile publice locale fac parte din categoria organizațiilor guvernamentale nonprofit.
      Cum se realizează mecanismul de determinare al șoferilor de a căuta locuri de parcare pe străzi mai puțin aglomerate dacă și acolo este tot pacrare cu taxă? Nicicum! S-a pierdut din vedere tocmai esențialul.
      Pe de altă parte, sensul amenajării parcărilor rezidențiale, pentru locuitori, nu este corect. Parcările sunt amenajate din banii tuturor și pe domeniul public, adică al tuturor. Nu este corect să interzici parcarea tuturor pentru un confort al unora care nu pot justifica un privilegiu la un astfel de nivel.
      În condițiile în care politrucii se văicăresc că nu sunt suficiente locuri de parcare bar trebui create locuri de parcare noi și nu de a bloca locuri de parcare rezervate după un criteriu de proximitate. Ex: eu vin în vizită la cineva și nu am unde parca deși sunt nenumărate locuri de parcare goale. Acest fenomen este în contradicție totală și elementară cu ideea creării de locuri de parcare.
      Interdicțiile administrative ca mijloc de dresaj. O populație care nu înțelege că Bibi este pus să administreze pentru ei și pentru administrație, că administrația ăși justifică existența numai din perspectiva interesului public. Indivizi la care le lipsește bunul simț (acea instanță care implică echilibru , corectitudine și inteligență) și care se revoltă că nu mai au unde parcare în orășelul ăsta prăfuit și apoi se înghesuie să meargă să liciteze un loc de parcare pe care-l ține gol toată ziua, fiindcă ziua este la servici cu mașina.
      Nu în ultimul rând trebuie să amintim și imensa mizerie numită RECONS SA care are un monopol din activitatea de administrare a locurilor de parcare. Este modalitatea prin care administrația pedelistă realizează un transfer al veniturilor aferente domeniului public în buzunarul unei societăți comerciale care urmărește venituri. Eliminați RECONS și înlocuiți băieții ăia cu persoane cu handicap angajate direct de PMA și se vor obține 3 beneficii: 1. Banii vor rămâne la Primărie și nu se vor scurge către o societate comercială. 2. Vor fi integrați pe piața muncii oameni care nu sunt primiți în altă parte atât în beneficiul acestora cât și în beneficiul bugetului de stat care va fi degrevat de câțiva asistați sociali.

      +11 voturi
      +1
      -1
    11. @Dacia
      Dacă nu îți amintești de vreo soluție înteligentă la o problemă reală, hai că îți spun eu una:
      – „ÎMBUIBAREA” CULTELOR neoprotestante cu spații și terenuri DIN DOMENIUL PUBLIC, pt ca Bibarț și gașca din spatele lui, inclusiv Falcă, să mai prindă un mandat . Pt că, induscutabil, PT EI, aceasta chiar era O PROBLEMĂ REALĂ !!!
      .
      Au mai prins fiecare, câte unul ?
      Au prins!
      Le-a ieșit…? Le-a ieșit!
      Deci, vezi că pot CÂND AU PROPRIUL INTERES și CEL DE GRUP…?
      .
      @…
      Ai făcut o întreagă „teorie” (pertinentă, de altfel !), dar, din păcate FĂRĂ ROST!
      De ce?
      Pt că începi cu „ar trebui”.
      Păi, dragul meu, între „ar trebui” și „se întâmplă deja” / „s-a realizat”, E CALE LUNGĂ , fratele meu… , ba, aș spune că de cele mai multe ori ele „se intetsrctează la… infinit” (sic!), adică sunt complet paralele !
      .
      Hai să-ți spun eu altceva ce „ar trebui” sau „ar fi trebuit”, într-o țară sau in oraș NORMAL:
      – ca politicienii care ȘI-AU BĂTUT JOC 35de ani de o țară și un popor, recte cei care și-au bătut joc de un oraș și un județ, ALEGĂTORII SĂ-I REJECTEZE TOTAL din viața, din conducerea și administrarea „cetății” (adică a orașului, județului șu a țării) !!!
      Dar culmea, CONTRAR la ce „ar trebui” , ei SUNT ALȘI DIN NOU, pt a nu-știu-câta-oară …
      .
      Ba mai sunt „filozofi”, cu pretenții erudite, care „demolează” din start, orice alternativă reală la acești vechi „dinozauri politici”, făcând JUDECĂȚI APRIORICE despre PRESUPUSELE viitoare prestații ale acestor noi rivali ai vechii clase politice, dar FĂRĂ SA FI AVUT MĂCAR O DATĂ ȘANSA la a-i vedea la lucru și, ABIA APOI, să-i judece și să le demonstreze impostura !
      Asta, în timp ce vechea clasă politică a făcut DEJA , de mii de ori dovada propriei imposturi…
      .
      .. Si-atunci, @…, crezi că mai are rost să divagăm pe ce „ar trebui” într-o țară și un oraș în care aprope nimic NU ESTE „CE AR TREBUI” ?!
      În primul rând, noi înșine …!

      +8 voturi
      +1
      -1
    12. Sa mearga Bibi pe jos si la rondul de seara (daca mai exista), sa mearga nevasta-sa cu CTP-ul sau cu bicicleta, trotineta.. ii dau si copiii mei mici, sa le duca in brate si lor trotinete, biciclete, jucarii, genti de scutece etc… si sa faca asta si iarna si cand ploua si cand sunt 40 de grade afara. Cat tupeu jegos are omul asta. Nu stiu cum de nu l-am intalnit inca pe strada sa ii spun cateva, desi, ma indoiesc ca de la „inaltimea” la care crede ca este, ar auzi ceva.

      +6 voturi
      +1
      -1
    13. @Dd
      ar trtebui urmărea să sublinieze diferența între ce avem și ce ar trebui să avem pentru cei care cred că ce avem este ce trebuie, ei neavând cunoștință de ce ar trebui să avem, de ce este normal.
      În mare parte politrucii care ne administrează, cică, pentru noi și în numele nostru, au fost ”aleși” și de cei care nu știu ce ar fi normal și astfel sunt, din incultură, mulțumiți …. ei comparând foarte convenabil pentru retardați, ce era în evul mediu în perioada ciumei cu ce este azi și ajungând la concluzia firească într-o lume a prostiei, că azi e bine și că Bibi trebuie reales (e o altă discuție faptul că oamenii nu au avut ce să aleagă – toți contracandidații lui Bibi pendulând între jenant și prostălău, iar la unii cu accente de genocid covidopat).
      Pe de altă parte politrucii ăștia de care vorbești vor rămâne la privilegii necuvenite și ca administratori execrabili ai interesului public fiindcă noi, pulimea, fraierii, nu reușim să ne punem de acord cu nici o idee, cu nici un proiect, cu nimic – motiv pentru care nu suntem altceva decât turme de băgători de seamă pe care nu le iei în seamă fiindcă nu contăm electoral, într-un sistem proporțional pe liste blocate fabricate de ei și pentru ei.

      +2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.