luni, 29 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Drumul de la Arad la Chişineu-Criş, 56 de kilometri de petice sărite, plătite cu 8 milioane de lei

    de Adriana Barbu | 22 decembrie 2023, 10:51 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    4

    Plin de petice pe DN 79 Arad-Oradea, între Arad și Chișineu-Criș, o porțiune pe care s-a intervenit cu lucrări în vară. Atunci, supărarea șoferilor a avut legătură cu blocajele aduse de lucrările executate pe toată lungimea acestui drum, care nu părea neapărat să aibă nevoie de intervenţii atât de ample. Cozile formate şi timpii mult prea lungi petrecuţi în trafic au pus în vară la încercare nervii şoferilor timp de câteva săptămâni.

    Acum, la nici 6 luni distanţă de la acea lucrare, situaţia pare şi mai gravă: în loc să se circule fără probleme pe această porțiune de drum, mai toate peticele puse în vară, la comanda DRDP Timișoara, au sărit, iar acum sunt gropi după gropi, drumul devenind mai degrabă o alăturare de cratere, în special în vecinătatea Aradului.

    O solicitare, o intervenţie cu petice pe Arad-Chişineu Criş

    În ultimele două zile, după ce Special Arad a trimis o solicitare de clarificare la cei care au în administrare drumul – Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, câțiva muncitori au apărut pe DN79, la ieşirea din Arad spre Zimandul Nou şi au început să pună petice în gropile create de peticele din vară.

    Am fost curioşi să aflăm de la DRDP Timişoara, direcţie care are în grijă drumurile naţionale ce traversează judeţul Arad, cine a executat lucrarea din vară, câţi bani au fost plătiți pentru aceasta, dacă ea este în garanție, dacă faptul că au apărut gropi exact acolo unde s-a intervenit în vară a ajuns la cunoștința direcției și dacă se are în vedere remedierea situației. Şi, desigur, am fost curioşi să aflăm cine va suporta intervențiile de acum.

    petice drum Arad Cisineu Cris aglomeratie

    O lucrare în garanţie, încă un şlam pe DN79

    Potrivit răspunsului primit de la DRDP Timișoara, „lucrarea de straturi rutiere bituminoase foarte subţiri (şlam) este în garanţie (timp de 2 ani), iar antreprenorul a fost notificat să remedieze deficienţele apărute”.

    Doar că, până ce firma se va mobiliza şi va pune iar petice în gropile fostelor petice făcute tot de ea, mobilizare care nu pare o treabă ușoară, cei de la DRDP Timișoara se văd nevoiți să intervină de unii singuri pentru a evita probleme mai mari pe șoseaua care leagă Aradul de Chișineu-Criș și mai apoi de Oradea. „În funcție de condițiile meteorologice, până la intervenția antreprenorului, în regie proprie, prin SDN Arad se intervine cu soluții provizorii – mixtură stocabilă și cu utilajele Secției Producție a DRDP Timișoara”, au precizat aceștia.

    Cât a costat lucrarea din vară care a stricat mai mult decât a reparat drumul care leagă Aradul de Chișineu-Criș? Mult, dacă e să ne luăm după cifre și după calitatea lucrărilor: „Valoarea lucrărilor executate de SC Viarom Construct pe cei aproximativ 56 de km a fost de 8.689.736,50 lei fără TVA”, ne-au răspuns cei de la DRDP.

    Până când Viarom va reveni pe lucrare și va face ca aceasta să reziste măcar cât garanția din contract, muncitorii de la SDN Arad au început de miercuri să pună petice pe frig și ploaie cu ajutorul utilajelor, lopeților și măturilor, fapt care a iscat alte discuții pe grupurile de socializare din zonă, locuitorii de aici arătându-se mai degrabă speriați că noile intervenții vor crea gropi și mai mari în carosabil.

    Drumul expres Arad-Oradea, la momentul exproprierilor

    Drumul DN79 este unul dintre cele mai aglomerate drumuri naționale de pe teritoriul județului Arad, dat fiind că preia tot traficul spre Oradea, fiind singura legătură directă între cele două municipii reședință de județ. Și așa va rămâne ani de zile, în pofida faptului că autoritățile din cele două județe lucrează serios la viitorul drum expres Arad-Oradea, fapt însoţit, desigur, de informări dese din partea oficialilor. Nu mai departe de ieri, la o conferință în județ, într-una din localitățile la care se ajunge folosind DN79, Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, a precizat că cel mai probabil din ianuarie 2024 se va trece la exproprierile prevăzute în proiect. Cine se va ocupa de licitaţia pentru lucrările efective e însă, în acest moment, o necunoscută pentru autorităţile implicate în cel mai mare proiect interjudeţean.

    Citeşte şi:

    Drumul expres Arad-Oradea a primit acordul de mediu

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Aceeasi problema curtici – intersectie cu santana, de 10 ani se peticesc aceleasi gropi, lucrarile nu tin mai mult de doua luni, mergeti de filmati de nu credeti. Nimeni nu-i tras la raspundere … poate o fi fost notificat constructorul dat ce folos….. sa va aveti sanatate domnule cionca, multa multa sanatate

      +5 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    0 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.