Cine face regulile pe drumul Arad-Oradea? Uneori, bariera de la Zimandu Nou!
Se întâmplă o dată la două luni ca regulile de pe Arad-Oradea să nu le facă poliția, cei de la drumuri, sau participanții la trafic, ci chiar bariera de la trecerea peste calea ferată din Zimandu Nou.
Așa a fost să fie și joi, 30 octombrie, în jurul orei 10.00, când bariera a coborât pentru trecerea trenului, dar brațul care interzice accesul spre Oradea a uitat să se mai ridice. Cei aflați în trafic au decis, după un timp, care sunt regulile de circulație în astfel de condiții.
Cei care veneau spre Arad aveau prioritate, pentru că nu aveau niciun obstacol în față, iar când pe drum se nimerea un TIR, sau un șofer mai milostiv puteau trece, pe contrasens, și cei care încercau să înainteze spre Chișineu Criș, dar aveau bariera cuborâtă.
Cozi imense s-au format, ca atare, pe câțiva kilometri, pe banda de mers spre Oradea, dar și pe banda de circulat spre Arad, pentru că bariera a refuzat să se ridice, iar semnalele luminoase au rămas pe roșu intermitent, făcându-i pe cei care respectă în principiu regulile de circulaţie să se gândească de două ori până să treacă peste liniile de cale ferată.
Trecerea peste calea ferată de pe Arad-Oradea şi bariera, modernizate în 2019
Întâmplarea nu e una nouă pe DN79, bariera de la Zimandu Nou impunând reguli noi de circulaţie o dată la două-trei luni, timp de câteva ore.
Trecerea la nivel cu linia CFR328 Arad-Oradea și intersecția cu drumul naţional E671 (DN79), inclusiv bariera cu pricina, au făcut obiectul unei proces de modernizare în urmă cu 5 ani.
CFR anunţat investiţia de aici prin intermediul unui comunicat de presă, în care se specifica că „Sucursala Regională CF Timișoara are în derulare un contract (finanțat din surse proprii CFR SA) de execuție lucrări, cu firma SC ISAF SA, pentru Modernizarea TN de la km 12+550 între stațiile Utvinişu Nou – Sântana. Trecerea la nivel este situată pe linia CF 328 Arad – Oradea, între staţiile Utvinişu Nou – Sântana, la intersecţie cu drumul naţional E671 (DN79) Arad – Oradea, în judeţul Arad, fiind deservită de o barieră mecanică”.
Înlocuirea barierei era motivată de faptul că „acţionarea barierei se făcea manual de către paznicul de barieră, la comanda telefonică primită de la staţiile vecine. Având în vedere că sistemul de echipare a trecerii la nivel cu barieră mecanică era depăşit tehnologic și timpii de așteptare erau mari, s-a considerat necesar modernizarea trecerii la nivel prin înlocuirea barierei mecanice cu o instalaţie de semnalizare automată cu semicumpene şi semnalizare rutieră şi feroviară (BAT)”.
Potrivit celor de la CFR, lucrările au inclus: înlocuirea barierei mecanice cu instalație de barieră automată cu semicumpene, semnalizare rutieră și feroviară, amenajarea trecerii la nivel cu dale elastice noi. Tot instituţia preciza în anul 2019, anul investiției, faptul că „lucrările au ca obiectiv fluidizarea traficului rutier în zona trecerii la nivel, prin reducerea timpilor de staționare, de la 25 minute la cca. 5 minute”.
Dar acest ultim plan nu pare îndeplinit pe deplin. Sunt zile din an în care trecerea peste calea ferată de la Zimandu Nou poate dura și o oră, pentru că bariera coborâtă nu se mai ridică.
Citește și:
Barieră blocată la Zimandu Nou, circulația e îngreunată
Lucrări de urgență efectuate la Zimandu Nou. Circulația va fi restricționată
Comentariile portalului
Nu pricepi nimic.
mda, Trump e salvatorul lumii...dar doar prin ianuarie, cand trece "galceava" de la noi. de ce asteptam oare sa ne salveze altii, de parca e responsabilitatea altora binele nostru??? (...)
E "democratic" şi e permis să protestezi impotriva votării unui contracandidat, sā-l ameninți cu moartea, dar nu e permis să ieşi la proteste când werner î (...)