joi, 23 mai, 2024

Special Arad Logo

    Document. Cum arată proiectul variantei ocolitoare a Aradului

    de Mihai Todoca | 2 martie 2024, 11:39 AM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    2

    După cum am menționat într-un articol anterior, la ultima ședință a Consiliului Județean Arad a fost prezent și Mircea Bobar, reprezentantul firmei NV Construct firma care a realizat proiectul Variantei Ocolitoare NE a Municipiului Arad, pe scurt: Centura Aradului.

    Un subiect tratat și neratat de județ vreodată în comunicatele de presă, această centură este, în final, un lucru benefic pentru arădenii sufocați de traficul greu care tranzitează Aradul.

    Fără alte adăugiri, mai jos vă vom prezenta proiectul conceput de firma clujeană, iar în galerie veți putea vedea câteva randări:

    Varianta ocolitoare studiată și propusă are o lungime de 12,541 km.
    – Clasa tehnică – III
    – Categoria de importanță B
    – Viteza de proiectare 100 km/h, specifică clasei tehnice III (conform Ord. 1295/2017 – „Normele tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice”) cu reducerea ei până la 80 km/h în zona pasajului peste calea ferată.

    Varianta de ocolire a municipiului Arad Nord – Est  începe din Varianta ocolitoare Est a municipiului Arad, printr-o intersecție giratorie (intersecție ce sa va amenaja în cadrul proiectului aferent variantei ocolitoare Est a municipiului Arad).

    Între km 0+000 – km 0+425 varianta propusă se suprapune cu drumul județean DJ 709G pe o lungime de aproximativ 425 m.

    Între km 0+000 – km 0+425 varianta propusă se suprapune cu drumul județean DJ 709G pe o lungime de aproximativ 425 m.

    La km 0+523, se va realiza o intersecție de tip simplu în „T”, cu realizarea de pene de racord la intrarea și ieșirea pe/de pe drumul județean, respectiv banda de stocaj pentru virajul la stânga de pe varianta pe drumul județean.

    1

    Traseul propus intersectează calea ferata magistrala CF 200 Alba Iulia–Curtici (km 620+050.95)  fiind prevăzut la km 2+185 un pasaj superior cu 7 deschideri de 33 metri, cu o lungime totală de 244.45 m.

    2

    Caracteristici principale ale pasajului superior:

    •  lungime totală pod: 244.45 m (masurata in ax);

    •  lungime suprastructură: 234.50 m (masurata in ax);

    •  lățime pod: 11.50 m = 2×3.90m(carosabil) + 2×1.60m(trotuare) + 2×0.25m;

    •  deschideri: 7×33.00m;

    •  schema statică: grinzi simplu rezemate;

    •  soluție constructivă: grinzi prefabricate simplu rezemate din beton precomprimat;

    •  convoaie de dimensionare: LM1 și LM2 cnf. SR EN 1991-2

    •  tip fundare: indirectă

    •  categoria de importanță: C

    La km 5+760 traseul intersectează drumul județean DJ 709 si DJ 682C unde se va amenaja o intersecție de tip sens giratoriu. Tot în această zonă, traseul propus se intersectează cu pista de biciclete proiectată în cadrul unui alt proiect fiind necesara reamenajarea ei pe zona intersecției.

    3

    Viitoarea variantă ocolitoare a municipiului Arad Nord-Est va traversa un drum agricol la km 8+435.00 prin intermediul unui pod de încrucișare oblic și va asigura continuitatea acestea.

    4

    Caracteristici principale ale podului de încrucișare:

    •  lungime totală pod: 16.90 m;

    •  lungime suprastructură: 12.70 m;

    •  lățime pod: 11.50 m = 2×3.90m(carosabil) + 2×1.60m(trotuare) + 2×0.25m;

    •  deschideri: 1×12.00m;

    •  schema statică: dublu articulate;

    •  soluție constructivă: grinzi prefabricate simplu rezemate din beton precomprimat;

    Pe zona km 10+100 – km 12+080 varianta se suprapune cu un drum de exploatare agricola, drum ce traversează frontul de captare a apei potabile ce aparține de Uzina de Apă nr. 2 a Companiei de Apă Arad S.A. Frontul de captare este poziționat la km 10+465.

    5

    Viitoarea variantă ocolitoare a municipiului Arad Nord-Est va traversa un drum agricol la km 11+257 prin intermediul unui pod de încrucișare oblic și va asigura continuitatea acestea.

    Caracteristici principale ale podului de încrucișare:
    •  lungime totala pod: 17.00 m;
    •  lungime suprastructura: 12.80 m;
    •  lățime pod: 11.50 m = 2×3.90m(carosabil) + 2×1.60m(trotuare) + 2×0.25m;
    •  deschideri: 1×12.00m;
    •  schema statica: dublu articulate;
    •  soluție constructiva: grinzi prefabricate simplu rezemate din beton precomprimat;

    Traseul propus se termină la intersecția cu breteaua nodului rutier a Drumului Expres Arad Oradea și drumul național DN79 la km 12+541. Intersecția cu DN 79 si breteaua nodului rutier a Drumului Expres Arad Oradea va fi de tip sens giratoriu (intersecție ce se va amenaja in cadrul proiectului aferent Drumului Expres Arad Oradea).

    6

    Profilul transversal are următoarele elemente geometrice:
    • platforma drumului 9,00 m
    • partea carosabila 7,00 m (2 benzi de circulație de 3,50m)
    • acostamente consolidate 2×1.00 m din care 2×0,50 m banda de încadrare
    • spațiu de lucru parapet 2×1.70 m

    7

    Alte lucrări prevăzute în proiect:

    Lucrări de colectare și evacuarea apelor

    Apele de suprafață vor fi colectate prin intermediul șanțurilor sau rigolelor drumului iar evacuarea s-a prevăzut a se face in emisarii existenți (canale) sau in bazine de retenție.

    Pentru evacuarea sau subtraversarea apelor din șanțuri au fost prevăzute podețe din elemente prefabricate casetate tip C2, C2’ și podețe dalate tip D4.

    Lucrări de sprijinire

    Pe zona de rambleu cuprinsă între km 10+755 – km 10+845, pentru a limita ampriza drumului se vor executa ziduri de sprijin din beton armat de rambleu in lungime de 90m, cu înălțimea de 2,60m, executat din tronsoane de 5m.

    Îmbunătățirea terenurilor slabe de fundare. Ținând cont de recomandările studiului geotehnic s-au prevăzut soluții pentru îmbunătățirea terenurilor slabe de fundare și anume s-a prevăzut un strat de pământ stabilizat cu lianți hidraulici pe o grosime de 40cm.

    Reintegrarea rețelei de drumuri locale (restabiliri)

    Traseul variantei de ocolire intersectează o serie de drumuri de exploatare agricola întrerupând continuitatea acestora.

    Pe zonele unde accesul la terenurile agricole a fost întrerupt de varianta de ocolire s-au restabilit traseele și s-au realizat supratraversări prin poduri de încrucișare astfel încât accesul utilajelor agricole să nu fie întrerupt.

    În cadrul proiectului au fost restabilite drumuri agricole în lungime totala de 10,917 km.

    Lucrări de semnalizare
    – Indicatoare rutiere
    – Console/ Portale rutiere
    – Marcaje rutiere

    Iluminatul Public

    Pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță și confort pe timp de noapte în zona intersecțiilor si in zona pasajului peste calea ferată se vor realiza sisteme de iluminat moderne cu aparate de iluminat tip LED prevăzute cu sisteme de telegestiune.

    Astfel au fost prevăzut iluminat public după cum urmează:
    – Pasaj Calea Ferata CF 200 – Km 2+185
    – Sens giratoriu DJ 709 cu “Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Nord – Est” – Km 5+760
    – Bretea intrare sens giratoriu DN 79 cu “Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Nord – Est” – Km 12+540

    8

    Principalii indicatori tehnico-economici:

    Indicatori economici:

    Total general fără TVA: 396.537.281,87 lei
    Total general cu TVA: 470.740.167,97 lei
    C+M fără TVA: 227.366.812,15 lei
    C+M cu TVA: 270.566.506,47 lei

    Indicatori tehnici:
    – Lungime varianta ocolitoare: 12,541 km
    – Lățime platforma drumului: 9,00 m
    – Lățime partea carosabila : 7,00 m (2 benzi de circulație de 3,50m)
    – Lățime acostamente consolidate: 2×1.00 m
    din care 2×0,50 m banda de încadrare
    – Pantă transversală parte carosabilă: 2,5 %
    – Pantă transversală acostament: 2,5 %
    – Structuri (poduri/pasaje): 3 buc

    Durata estimata de executie a investitiei, exprimata în luni: 24 de luni.

    Eșalonarea investiției:

    Anul I: Valoare totală 4.139.635,32 lei fără TVA / 4.926.166,01 lei cu TVA.

    Anul II: Valoare totală 83.611.340,13 lei fără TVA / 98.736.614,38 lei cu TVA;
    Valoare C+M:49.456.504,17 lei fără TVA / 58.853.239,97 lei cu TVA.

    Anul III: Valoare totală 180.240.874,65 lei fără TVA/ 214.206.931,76 lei cu TVA;
    Valoare C+M:111.918.545,53 lei fără TVA / 133.183.069,19 lei cu TVA.

    Anul IV: Valoare totală 128.545.431,77 lei fără TVA/152.870.455,82 lei cu TVA;
    Valoare C+M: 65.991.762,45 lei fără TVA / 78.530.197,31 lei cu TVA.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    2 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.