sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Ce șantiere închide Consiliul Județean Arad și care sunt proiectate a fi deschise anul acesta

    de Mihai Todoca | 29 februarie 2024, 6:04 PM | Administraţie

    0

    Anul electoral 2024 ar putea fi denumit „anul șantierelor închise/deschise” la Consiliul Județean Arad. Asta pentru că Județul are în plan să modernizeze alte trei sectoare de drum din nordul județului. Vorbim mai exact de tronsoanele Mișca-Apateu-Berechiu, legătura de la pod Șicula-Cermei-limită județ Bihor și Șepreuș-Cermei-Vasile Goldiș.

    Numărul este de 74 de kilometri care urmează să fie modernizați, iar lucrarea face parte din proiectul strategic al Consiliului Județean Arad finanțat prin Programul Operațional Regional. Valoarea proiectului depășește suma de 50 de milioane de euro, suma exactă se va ști când se va desemna câștigătorul licitației.

    În același timp apar vești noi legat de drumul expres Arad-Oradea, unde proiectul se află în faza de organizare a licitației pentru construcție. Licitația este organizată de Ministerul Transporturilor întrucât drumul odată finalizat va intra în patrimoniul Ministerului.

    Cuprinsă în bugetul pe anul acesta cu suma de 332.796.000 de lei, varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Est ce  reprezintă închiderea completă a inelului de centură din jurul municipiului Arad (prin realizarea legăturii între DN 7  și DJ 682 Arad -Zăbrani-Lipova) este aproape de inaugurare odată ce cei 11 kilometri vor fi finalizați. Aceștia cuprind un nou pasaj peste calea ferată Arad-Timișoara și un nou pod peste Mureș la Vladimirescu.

    Anul acesta se vor închide șantierele, însemnând finalizarea construcțiilor, pe finanțările prin programul Anghel Saligny pe două sectoare de drum județean. Astfel, tronsoanele care sunt aproape de finalizare sunt Mâsca-Măderat-Arăneag și drumul de la Lipova-Cuveșdia-Șiștarovăț-limită județul Timiș. De asemenea, se închide și șantierul de pe ultimul tronson finanțat prin proiectul strategic InterReg România-Ungaria, mai exact Socodor-Nădab. Ultimul șantier care se apropie de finalizare este Pâncota-Târnova-Buteni, fiind finanțat prin Programul Operațional Regional. În afară de aceste modernizări, pe alți 25 de kilometri se va așterne covor asfaltic.

    Drumul Seleuș-Șicula are ordin de începere a lucrărilor de luni, săptămâna viitoare. Cei 6.3 kilometri vor ajunge până la podul de la Șicula, de unde continuarea lucrărilor după cum am menționat la începutul articolului vor fi cuprinse în proiectul strategic pod Șicula-Cermei-limită județ Bihor.

    Prezent la ședința ordinară a Consiliului Județean Arad a fost și Mircea Bobar. Acesta este reprezentantul NV Construct, firma care a proiectat Varianta ocolitoare Nord-Est, aflându-se la prima lucrare în județul nostru. Acesta ne-a menționat că la finalizarea acestei centuri ocolitoare tot traficul greu care în prezent tranzitează Vladimirescu, dar și cartierul Gai, va fi scos de pe aceste tronsoane, un mare plus aducându-l și legătura cu drumul expres Arad-Oradea și autostrada A1 care va ajuta la decongestionarea traficului.

    Mircea Bobar a opinat că, în sine, proiectarea acestei centuri nu a fost una dificilă, și că doar birocrația este de vină pentru termenul îndelungat de finalizare a proiectului. Trebuie să menționăm că centura va avea două benzi, câte una pe fiecare sens, iar la întrebarea consilierului județean Ruben Budău dacă sunt suficiente și în viitor, Mircea Bobar a explicat că studiile de trafic sunt realizate de CNIR și sunt prognozate pe 30 de ani, iar în aceste studii de trafic sunt incluse și dezvoltarea zonelor industriale de la Arad și Pecica.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.