duminicã, 16 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Din toamnă, elevilor le este permis să folosească mobilul în timpul orelor

    de - | 19 august 2016, 12:44 PM | Educaţie | Recomandările editorilor

    4

    Reguli noi în şcoli, din această toamnă. Elevii le pot cere socoteală profesorilor pentru notele primite şi pot folosi telefoanele mobile în timpul orelor „în scop educaţional”, nu mai pot fi mustraţi în faţa clasei, iar, dacă îşi corectează comportamentul, nu li se va mai scădea nota la purtare.

    Toate acestea sunt posibile odată cu intrarea în vigoare a Statutului Elevului, act lăudat de Ministerul Educaţiei şi de reprezentanţii elevilor, însă privit cu scepticism de profesori.

    „90 la sută dintre elevi nu folosesc telefonul în scop educaţional, iar profesorul nu poate controla utilizarea acestuia în scopul potrivit, mai ales în cazul claselor cu efective mari”, spune Raluca Igna, profesoară de liceu.

     

    „Este un pas înapoi în ceea ce priveşte disciplina în şcoală, este un risc să fie abuzuri ale elevilor”, este de părere şi Simion Hăncescu, liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). Statutul Elevului a fost aprobat prin ordin de ministru pe 10 august.

    Ce prevede Statutul Elevului

    Una din cele mai importante prevederi ale Statutului, care intră în vigoare chiar de la începutul anului şcolar, este că elevii au dreptul să îşi conteste notele la lucrările scrise. Mai întâi, ei pot cere explicaţii profesorului de la clasă, în cinci zile de la comunicarea notei. Dacă nu sunt mulţumiţi de argumentele dascălului, pot face plângere scrisă la director. Plângerea este analizată de o comisie formată din doi profesori care nu predau la clasă. Media notelor date de ei este cea care va fi trecută în catalog.

    Totodată, profesorul trebuie să îi informeze asupra notelor primite înainte să fie trecute în catalog şi trebuie să fie consultaţi în legătură cu materiile opţionale, iar participarea la aceste discipline se va face pe grupe formate special în acest sens.

    La sfârşitul fiecărui semestru, elevii vor oferi feedback profesorilor, ca să-şi îmbunătăţească activitatea, prin completarea unor fişe anonime. Mai mult, profesorii nu au voie să pună absenţe ca mijloc de coerciţie, au voie să pună absenţă doar dacă elevul nu este la oră şi nu au voie să îi oblige pe copii să participe la olimpiade şi concursuri şcolare.

    O altă prevedere din Statut este că elevii nu au voie să fie deposedaţi de bunurile lor, dacă nu atentează la siguranţa colegilor şi a profesorilor. Ei au voie să folosească telefoane mobile în timpul orelor de curs, dacă au acordul cadrului didactic şi dacă le folosesc în scop educaţional ori situaţii de urgenţă.

    Atunci când se aplică o sancţiune, elevii au dreptul să se apere. Nici o mustrare nu se face în faţa clasei sau a şcolii şi sunt interzise pedepsele colective. Pentru orice sancţiune aplicată, dacă, în opt săptămâni de la comunicarea pedepsei, elevul îşi corectează comportamentul, nu i se mai scade nota la purtare. De asemenea, elevii pot fi pedepsiţi doar pentru faptele pe care le săvârşesc în perimetrul şcolii.

    sursa: Vocea Transilvaniei

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Democratizarea Scolii este binevenita.
      Profesorii de mult, in lumea normala, au trecut de la „dictatura” dascalului de moda veche, la democratia zilelor noastre.

      ” Ei au voie să folosească telefoane mobile în timpul orelor de curs, dacă au acordul cadrului didactic şi dacă le folosesc în scop educaţional ori situaţii de urgenţă.”

      Au voie sa foloseasca telefonul … ATENTIE!!! doar cu acordul „cadrului didactic” si in „situatii de urgenta”. Si atunci, care este Problema?

      Metoda „un sistem pentru toti” sa dovedit de mult timp inefectiva. Doar in Romania se mai insista cu acest sistem inefectiv si comunistoido-dictatorial.
      Oamenii nu sunt roboti ce pot fi programati. Scoala trebuie sa devina stimulativa, interesanta si atractiva, pentru toate tipurile de personalitati. Profesorii trebuie sa devina Indrumatori si Nu Zbiri. Invatamantul cu forta, nu a dat, nu da si nici nu va da vre-odata rezultatele pe care „lumea” crede ca ar putea sa le furnizeze.

      Daca de mici copii nu traiesc intr-o atmosfera in care sa isi poata expune parerile liber, intr-un dialog cu dascalul, atunci cum poate intelege esenta democratiei. Cum va putea intelege ca doar prin dialog se pot rezolva Conflicte de opinii.
      Daca scoala ce se presupune ca este la dispozitia lui sa-l Invete, il Obliga, … nu i se insufla de mic dictatura? Nu faci cum iti spun sa faci; nu cumperi cartea scrisa de mine; ma contrazici; … iti scad nota.

      Dar sigur, Democratia are la baza niste reguli. Ele exista nu pentru a obliga ci pentru a indruma. Ca intr-un joc de sah, handbal, fotbal, …etc.

      Fiecare elev are niste aptitudini. Cum pot fi ele descoperite si cultivate, daca nu exista dialog.

      Doar un singur comportament trebuie exclus din clasele scolii, cu fermitate de „dictator”. MISTOUL SI MISTOCAREALA! O MITOCANIE prost Inteleasa Inca in Romania.

      Mistoul nu este o modalitate de a face Glume.
      Mistoul este doar o modalitate de a Teroriza psihic si de a Exclude din relatiile comunitatii un om. Mistoul creaza Frustratii si Conflicte.
      Aspectul fizic, defecte de vorbire, …samd, nu pot fi subiecte de „gluma”.
      Marginalizarea prin Misto creaza Monstrii!
      Iar uneori tot acest proces, incepe de pe bancile scolii.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.