Dezvăluiri incendiare: Lidl și Kaufland sunt finanțate din bani publici cu sute de milioane de euro!

    de - | 16 august 2015, 1:36 PM | Naţional

    1

    Operate de acelaşi grup german, Lidl şi Kaufland au fost finanţate din bani publici. Mai exact, potrivit The Guardian, aproape 900 de milioane de euro au venit de la BERD (Banca Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare) şi de la o divizie a Băncii Mondiale, IFC (Corporaţia Internaţională de Finanţe), scrie gandul.info.

    În plină expasiune, Kaufland a ajuns la peste 100 de hipermarketuri, în timp ce Lidl a trecut de 186. Ambele magazine sunt controlate de acelaşi grup german Schwartz, care a primit finanţare, în ultimul deceniu, şi de la Corporaţia Internaţională de Finanţe (IFC) şi de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). În total, aproximativ 900 de euro au ajuns în strategia de dezvoltare a celor două hipermarketuri.

    Potrivit The Guardian, citat de economica.net, IFC a acordat primul împrumut în 2004, fiind vorba de 100 de milioane de dolari, destinaţi, în mare parte, pieţei din Polonia. Grupul Schwartz a mai beneficiat de 141 de milioane de dolari şi pentru construcţia şi extinderea magazinelor din Bulgaria şi România.

    În 2013, pentru magazinele din Serbia şi Croaţia, grupul german a mai primit un împrumut, în valoare de 105 milioane de dolari.

    În ce priveşte contribuţia BERD de-a lungul timpului, nemţii au beneficiat de de 500 de milioane de dolari, tot pentru extinderea reţelei.

    Reprezentanţii IFC şi BERD susţin că, „prin faptul că dezvoltarea lor în statele mai puţin dezvoltate ar duce la crearea de noi locuri de muncă, la noi pieţe desfacere pentru producătorii locali, dar şi la creşterea accesului persoanelor sărace la mâncare bună şi accesibilă”.

    Pe de altă parte, aceste împrumuturi sunt contestate de o parte a opiniei publice, inclusiv din România.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. …, patronul Grupului Schwarz, din care fac parte Kaufland si Lidl, a primit aceste finantari pentru a opera o invazie in tarile baltice si in tarile Europei de Est cu aceste magazine, tocmai pentru a distruge intreprinzatorii locali si pietele.E o chestie veche, de vreo 4 ani, timp in care Schwarz a cucerit practic RO.Numai in AR daca priviti cu atentie dispunerea magazinelor KFL si Lidl va dati seama de strategie.Brandurile de marci proprii sunt foarte multe si sunt produse in mare parte in afara Romaniei, in general in China, reetichetate ca si produse UE , Polonia, Germania etc.Divizia pentru Europa de Est produce special pentru zona noastra, calitatea produselor fiind mult sub cea din tarile vestice.Aproape toata afacerea se desfasoara cu produse importate, banii plecand inapoi acasa la ei.Oricum e o batjocura si o crima la nivel national, dar nu-i pasa romanului, cetateanul e naiv si indiferent, merge pe trendul ieftiniturilor si nu-l intereseaza altceva.Ne meritam soarta.

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    0 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.