Cum se identifică Euro-norma de poluare a vehiculului?

Registrul Auto Român a prezentat, luni, modul în care poate fi identificată în Cartea de Identitate norma de poluare a vehiculului, norma Euro, devenită un subiect intens discutat după ce în București s-a decis introducerea unei noi taxe care ține cont de aceasta.
”Având în vedere că există mai multe tipuri de cărți de identitate, vom explica diferitele situații care pot apărea.
În CIV de tip nou, norma de poluare poate fi identificată în două locuri:
– la punctul 6 – Număr national de registru – în șirul de caractere, ultimele două reprezintă norma Euro;
– la punctul 17 – Cod național de emisii – aici se regăsesc doar caracterele care indică norma Euro.
În CIV de tip vechi, norma de poluare poate fi identificată la punctul 5 – Numărul de omologare – ultimele două caractere din șir reprezintă norma Euro.
Interpretarea caracterelor consemnate în CIV se face în felul următor:
Euro 6 – E6, R6, T6;
Euro 5 – E5, R5, RE, T5, H5;
Euro 4 – E4, R4, K4, T4, H4;
Euro 3 – E3, R3, T3, H3;
Euro 2 – E2, R2, K2, T2, H2;
Euro 1 – E1, R1, K1, T1, H1;
Non-euro – orice alte combinații de două caractere alfanumerice reprezintă norma non euro;
EE – pur electric”, precizează RAR, într-un mesaj prezentat luni pe Facebook.
Dacă nu sunteți siguri privind norma de poluare a vehiculului, o variantă rapidă este să folosiți aplicația Istoric vehicul, disponibilă gratuit pe siteul www.rarom.ro.
Sursa: europafm.ro
Comentariile portalului
.....pentru că sunt cu toții incompetenți, ultimii din școala ce au absolvit _ o , coada cozii în domeniul științei, civilizației, culturii ; sau pe scurt incapabili incapabililor !
Aveți dreptate. Însă, v-as ruga sa vă adresati ENEL-ului cu o problemă. Stiti probabil când o să vă răspundă?... Dacă nu stiți, întrebati-i pe alții. (...)
Nu comentez daca are sau nu dreptate personalul din învățământ. Doar o remarca: este normal sa ceara un salariu cat MEDIA pe economie pentru un debutant???!! Oare celelalte (...)