sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Duminică. Decembrie. Cu un produs de la „HalfPrice” am declanșat alarmele din toate magazinele din cele două malluri din Arad

    de Alin Olteanu | 12 decembrie 2023, 12:41 PM | Povești despre oameni | Reportaj | Topic special

    6

    (foto: Facebook / Izabella-Etelka Fekete-Balint)

    Am fost a doua oară la noul centru comercial AFI, cu gândul să intru în Dechatlon, HalfPrice și Carrefour. Pot spune că am mers cu interes, în sensul că doream să iau pulsul, profesional vorbind, clienților magazinului la aproape o lună și jumătate de la deschiderea oficială.

    Am făcut un rămășag „netăiat” cu un prieten, căruia îi spusesem încă înainte de deschidere că, din punctul meu de vedere, AFI, de altfel frumos, este un centru comercial „condamnat” – cu câteva mici și rare excepții, a se înțelege magazine. Opinam și atunci, și cred și acum, că Atrium Mall și magazinul Lidl (aflate în apropiere) sunt niște „nuci” prea tari pentru noul AFI.

    În fine, nu mai spun ce am prezis fiindcă unii ar putea crede ca doresc să fac antireclamă noului centru comercial și subliniez că nu e cazul în acest context. Sunteți liberi să vizitați noul AFI și să trageți fiecare concluziile de rigoare.

    Trecând însă peste constatările mele ca jurnalist și arădean, trebuie să vă spun că duminică dimineața am devenit client al magazinului „HalfPrice” (HP), despre care auzisem că e „frate” cu „CCC”-ul din Atrium Mall (ambele fiind deținute de un investitor polonez), că are prețuri bune și produse de calitate.

    Revenind la statutul de client în magazinul „La Jumătate de Preț” (am tradus intenționat…), vă pot spune că am găsit un fular frumos, la jumătate de preț sau, cel puțin, așa apărea pe bon și nu m-am pus să verific pe internet. Nu am stat prea mult în magazin și, cu fularul în coș, am ajuns să achit produsul.

    Fata de la casă a luat fularul în mână,

    s-a uitat la etichetă, la antifurtul cu magnet  și ne-a spus – mie și persoanei care mă însoțea : „Din păcate, nu avem desfăcătorul cu care să scoatem alarma. Doar dacă mergeți la un alt magazin și vi-l scot ei”.  Am rămas perplecși. Năuciți, în primele zece secunde nu am avut niciun cuvânt la noi, dar după aceea, ne-am zis: „Hai s-o facem… că pe asta nu am făcut-o până acum”… dar recunosc că eu aveam deja în cap câteva rânduri pe care să le scriu despre asta, în ziar.

    După ce am achitat, fata de la HalfPrice ne-a „aruncat” expresia „Dacă nu reușiți, vă întoarceți și vă returnăm banii”, pe care atunci nu am înțeles-o, dar pe care, până la finalul acestor rânduri, o să o înțelegeți și dumneavoastră, cu siguranță.

    Am ieșit din HalfPrice și am luat la rând „tot magazinul” ce comercializează „haine cu alarmă” în AFI Center. În cele 30 de minute de intrat în fiecare (nu sunt multe, dar sunt mulți pași de făcut pentru rezumatul fericit al Smart Watch-ului), de sunat alarma la intrare în fiecare magazin, fiindcă așa se întâmplă, de arătat bonul că nu suntem hoți, de explicat succint că am cumpărat fularul de la „HalfPrice” și că nu au desfăcătorul de alarme, de făcut cruci și rostit „nu există așa ceva”, de primit răspunsul „nu avem aparatul pentru alarma dumneavoastră”… am realizat că domnișoara de la HalfPrice știa ce știa….

    Știa că o să ne întoarcem să ne dea banii înapoi, asta în cazul în care nu luam decizia să mergem acasă și, cu o lovitură bine țintită de ciocan, să reușim să îndepărtăm alarma fără să rupem produsul.

    Ei bine, domnișoara de la „HalfPrice” Arad s-a înșelat,

    fiindcă noi, înarmați (încă) cu multă răbdare, ne-am zis că trebuie să aflăm dacă în Atrium Mall există măcar un magazin care să ne spele jena și rușinea și să ne facă fericiții beneficiari ai unui fular nou. În drumul spre „destinație” (am pus în ghilimele fiindcă nu știam cu exactitate unde va fi „raiul commerce security din Arad”), am fost convinși că avem șanse în „CCC” – despre care, așa cum am spus mai sus, știam că e frate/soră cu „HalfPrice”… cum ar veni, aceiași acționari în spate.

    Nicio șansă! Când au văzut modelul de blocare, domnițele de la „CCC”, care nici măcar nu ne-au ascultat cum le explicăm, printre sunetele de alarmă, și cu bonul în mână, despre ce e vorba, ne-au spus: „Nu avem așa ceva! Mergeți la HalfPrice!”. WTF! De acolo venim, domniță!…

    Și-atunci, cu jena de rigoare, cu toți sfinții la purtător și în gură, cu puțină căldură și transpirație de la nervi, cu bonul de la HalfPrice în mână, cu expresia „l-am cumpărat, dar nu au avut aparatul de scos alarma și ne-au trimis să găsim noi” învățată pe dinafară și pe silabe, am luat la rând toată pleiada de magazine din Atrium, așa cum o făcuserăm și în AFI. Aici, pe cele trei niveluri, să recunoaștem, sunt „câteva”.

    Nu o să le spunem pe toate care ne-au refuzat pentru că politica lor este să nu desfacă alarmele de pe hainele altor magazine, nici pe cele care ne-au primit, dar nu au avut aparatul, în schimb o să vă spunem următoarea poveste dintr-un magazin din secolul 21.

    Cu bonul deasupra capului,

    ca să nu mai fie nevoie să explicăm că produsul nostru e achiziționat pe căi corecte, am ajuns în fața unei domnițe care, amabile, ne-a spus că ne roagă să așteptăm să sune pe cineva. Nu o să spunem magazinul, pentru că patronii s-ar putea să nu fie de acord… A vorbit la telefon cu cineva, a închis și ne-a rugat să o lăsăm să facă o fotografie „alarmei”. A făcut-o, a trimis-o și ne-a spus după un minut: „Colega mea a spus că vă rezolvă. Dar doar în 30-40 de minute, când se întoarce de la masă”.

    Vă imaginați că am rămas în centrul comercial, ne-am și comandat ceva de mâncare – știți că nervii provoacă foame – și, la timp, ne-am întors în magazinul izbăvitor. Domnișoara așteptată era acolo și, ca în filme, a scos o cutiuță, a scos o „sculă” de acolo și, în câteva scunde, a eliberat alarma de pe fularul nostru. Am vrut să îi dăm o „atenție”, a refuzat, dar ne-a subliniat că sistemul de alarmă pe care-l avea produsul nostru cumpărat de la „HalfPrice” este foarte vechi și că am avut noroc.

    Serios? Noroc? Pe bune? Nu am avut niciun noroc.

    Am avut ghinionul să ne dăm încă o dată seama că suntem „de mâna a doua”, de „halfprice”, de „bătaie de joc pe banii noștri”… Nu am avut niciun noroc. Am avut proasta inspirație să ne credem băgați în seamă și puși pe primul plan. Și, ca întotdeauna, am făcut haz de necaz, că așa e românul. Iar asta nu se va schimba niciodată.

    ***

    Probabil că fata de la magazinul HalfPrice încă ne așteaptă zâmbind să ne returneze banii, știind că au fost mai mulți care s-au întors fiindcă nu au rezolvat problema, neavând răbdare și… șansă să dea peste un cunoscător. Pe această cale îi transmit să nu ne mai aștepte. Deloc.

     

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ce dilăi sunteți! :))))
      Măcar a-ți rezolvat problema!
      Chestia e ca la noi brandurile de afară au dublu standard ce nu se vinde de anii trecuți e repus pe raft an de an de la Budapesta încolo se schimbă colecțiile obligatoriu și cele vechi au și 90% reducere ca trebuie spațiu pt colecția nouă.

      +6 voturi
      +1
      -1
    2. Poate ați căutat detașatorul magnetic într-un loc greșit?…
      Detașatorul magnetic antifurt deține managerul operațional al noului centru comercial AFI Europe Arad.
      AFI Cristina, cum s-o fi chemând?.. „Afii” Cristina? …. Cristina Buze’n-rai?… în Rai
      „Surpriză sau nu” ….
      Poate răspundea la mesajul prin care ați rugat-o să confirme dacă într-adevăr ocupă funcția respectiva?
      :))
      Când? Pe 2 iulie 2023, 12:46 PM – Știri Arad – Topic special

      --2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.