vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    „Cooperativa Munca în Zadar”: trebuie demolată o parte din noua autostradă Orăștie-Sibiu

    de - | 14 octombrie 2015, 11:00 AM | Naţional

    0

    Nu construim autostrăzi, noi le demolăm! O bucată din şoseaua Orăştie-Sibiu trebuie demolată şi reconstruită, după ce specialiştii au găsit apă la doar opt metri sub asfalt. Concluzia apare într-un document al Companiei de Autostrăzi, obţinut de cotidianul „România Liberă”. Şoseaua a fost inaugurată cu două zile înaintea prezidenţialelor de anul trecut, dar a fost deja închisă din cauza numeroaselor probleme care puneau în pericol viaţa şoferilor.

    Potrivit datelor obținute de DIGI24, echipele de control ale companiei au verificat tronsonul Cunţa-Sălişte al autostrăzii, cel care este deja închis circulaţiei pentru reparaţii, şi au descoperit că la opt metri sub asfalt sunt infiltraţii de apă.

    Singura soluţie ce apare în nota de constatare este închiderea completă a traficului şi demolarea completă a autostrăzii în zona respectivă.

    Remedierea problemelor întâmpinate în zona kilometrului 60 pe autostrada Sibiu-Orăştie necesită demolarea completă a căilor de circulaţie.

    Deşi a pretins tot timpul că autostrada Sibiu-Orăştie are doar nişte „fisuri superficiale” în zona kilometrului 60 de pe lotul 3, problemele proiectului sunt grave.

    Un document al companiei indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor.

    Cătălin Drula, vicepreşedinte al asociaţiei ProInfrastructura, a explicat pentru DIGI24 cum s-a ajuns la această situaţie şi cât de mare este pericolul pierderii finanţării europene pentru această investiţie în infrastructură):

    „De plătit, deocamdată, plătim noi. Şi prin nefolosirea autostrăzii, până la urmă plătim indecizia, incompetenţa de ambele părţi şi o legislaţie deficitară.

    Există o vină şi de partea constructorului care a executat lucrări de mântuială, şi de partea CNADNR.

    Nu e vorba despre demolarea tronsonului, ci a unei porţiuni de 200 de metri.

    S-a împins riscul geologic către antreprenor, s-a încercat ca autorităţiler să nu aibă nicio responsabilitate şi să nu plătească nimic în plus.

    Sunt şi chestiuni birocractice, CNADNR, care e responsabilă, e un pic nepăsătoare.

    E de remarcat că legislaţia în România, în urma cazurilor de corupţie nu mai permite suplimentarea contractelor cu mai mult de 20%, suplimentarea la acest contract era de 50% pentru un tunel şi un viaduct îngropat.

    E urgent ca reparaţia să se facă cât mai repede, va fi nevoie de măsuri de consolidare, coloane forate. Sperăm să se deschidă înainte de sărbători, altfel e risc şi de a pierde banii de la UE”.

    SURSA: DIGI24.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.