Consilierii și-au dat acordul ca Primăria să caute o bancă dispusă să ofere împrumutul de 100 milioane lei

    Încă un mic pas pentru înfăptuirea proiectului de amenajare a traseului de transport cu autobuzul pe traseul UTA – strada Ștefan cel Mare, care presupune construirea unui nou pod peste Mureș. Consilierii locali și-au dat acordul, deși unii nu cu tragere de inimă, pentru ca Primăria să caute o bancă dispusă să-i dea un împrumut de 100 milioane de lei pentru a acoperi suma necesară investiției.

    Primarul Călin Bibarț a dorit și să aducă anumite clarificări în legătură cu scrisoarea trimisă de BERD, care este menționată în proiectul de hotărâre și care a generat astfel ideea că împrumutul respectiv ar urma să fie primit de la această bancă. De fapt, municipalitatea nu a semnat cu nimeni încă alocarea împrumutului, iar BERD nu cofinanțează, ci și-a exprimat doar acordul ca Aradul să se împrumute de la oricare unitate bancară de pe piața liberă concurențială. Tocmai din cauza că „ceasul ticăie”, iar obținerea unui astfel de împrumut este ceva extrem de presant pentru înfăptuirea proiectului. Bibarț a lansat și o invitație consilierilor să se implice, dacă doresc, în demersurile de negocieri care urmează, pentru a spori și transparența.

    Înainte de supunerea la vot, consilierul local Florin Stana (USR PLUS) a ținut să specifice că se află în fața unei alegeri dificile, între dpuă variante care niciuna nu e bună, însă din cauza că o decizie de acum trei ani i-a adus în această situație, de a accepta un proiect european care oferă doar un mic procent de bani nerambursabili, înhămând astfel municipalitatea la cheltuieli mari. Stana a ținut să atragă atenția că votul de azi aduce o mare responsabilitate și a spus că speră ca proiectul să meargă conform angajamentelor și să se găsească un constructor care să respecte prevederile contractului și să termine lucrările la termen.

    Proiectul de aprobare a împrumutului de 100 milioane de lei a trecut în unanimitate de vot, iar primarul a ținut să le mulțumească tuturor că au înțeles importanța acestei investiții. Bibarț a explicat că acest nou împrimut, deși pare că va crește gradul de îndatorare a municipiului, nu va împovăra în plus bugetul, întrucât în momentul în care începe restituirea banilor se încheie un alt împrumut care a fost luat în urmă cu câțiva ani pentru achiziționarea de tramvaie. „Practic vom face același efort”, a spus acesta.

    Întreaga responsabilitate, „pasată” funcționarilor

    În ceea ce privește ducerea la bun sfârșit a lucrărilor în termenul specificat în contractul cu ADR Vest, pentru a nu pierde finanțarea europeană, primarul s-a spălat oarecum pe mâini de această responsabilitate, afirmând că din punct de vedere administrativ și politic s-a făcut tot posibilul, iar de acum toate demersurile țin de staff-ul tehnic al Primăriei, pe care l-a atenționat public că trebuie să lucreze contra cronometru.

    Reamintim că întregul proiect, inclusiv construirea podului, trebuie să fie finalizat până în decembrie 2023, atfel partea nerambursabilă, cei aproximativ 13 milioane de euro, nu vor mai fi alocați de ADR Vest. Trebuie menționat că întregul proiect pentru care se primește și finanțare europeană e împărțit pe mai multe „subproiecte”, unele fiind într-un curs mai avansat de concretizare decât altele: în proiect mai sunt prevăzute și achiziționarea a 10 autobuze electrice (care se află în faza de licitație) și stații de închiriere biciclete (acum la faza de evaluare a propunerilor tehnice). În ceea ce privește podul și amenajarea traseului de transport (intersecții, drumuri), la ora actuală este finalizat proiectul tehnic, urmează obținerea împrumutului menționat (care va dura, evident, ceva timp), apoi pornirea licitației, la care se mai pot face contestații și astfel produce noi întârzieri, ca abia apoi să pornească șantierul propriu-zis. Toate se vor face, într-adevăr, contra cronometru.

     

    Citește și: Cum va arăta exact noul pod peste Mureș? Angajații Primăriei ne-au arătat proiectul tehnic și ne-au spus când ar urma să înceapă licitația pentru ca apoi să înceapă lucrările

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    1 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.