Consilierii au stabilit detaliile concursului de ocupare a funcției de director al Filarmonicii

    de [email protected] | 14 septembrie 2022, 6:06 PM | Administraţie

    0

    Numărarea voturilor pentru alegerea Comisiei de evaluare

    Interimatul lui Sergiu Bacoș în fruntea Filarmonicii Arad urma să se încheie pe data de 26 septembrie, la patru luni de la numire, dar consilierii locali au votat astăzi prelungirea termenului până la organizarea concursului de ocupare a funcției. De asemenea, s-a votat și componența comisiei de evaluare.

    Decizia de a prelungi interimatul lui Sergiu Bacoș este una controversată, deoarece Ministerul Culturii a transmis Primăriei că o asemenea prelungire ar fi împotriva legii, însă secretarul municipiului Arad, Lilioara Stepănescu, a spus consilierilor că își asumă legalitatea proiectului, Primăria neavând altă soluție până la finalizarea concursului de management.

    Candidații la funcția de director al Filarmonicii își vor putea depune proiectele de management începând cu 20 septembrie, până în 10 octombrie, iar între 13 – 21 octombrie, în prima etapă, proiectele de management vor fi evaluate de către membrii comisiei. Pe 24 octombrie vor fi afișate primele note, după care, pe 25 octombrie, va urma etapa a doua a evaluării, interviul. Vor fi admiși în etapa a doua doar cei care vor primi minim nota 7. Rezultatul final va fi afișat pe 26 octombrie și dacă nu vor fi contestații, Filarmonica Arad va avea un nou director la scurt timp după acea dată, după validarea rezultatului în CLM.

    Contactat de Special Arad, directorul interimar, Sergiu Bacoș, nu a vrut să precizeze dacă va candida sau nu la un mandat de manager pentru următorii trei ani.

    Comisia de evaluare a candidaților va fi alcătuită din managerul Operei Naționale din Cluj-Napoca, Florin Estefan (cel care, la începutul acestui an, l-a evaluat și pe fostul manager, Doru Orban) și managerul Filarmonicii „George Enescu”, Marin Cazacu (renumitul violoncelist a cântat la Arad în 2019, cu Ansamblul Violoncellissimo), iar reprezentantul Primăriei va fi consilierul local Antoanela Naaji, actualmente membru în Consiliul de Administrație al Filarmonicii.

    În caz de absență a vreunuia, suplinitorii vor fi managerul Filarmonicii „Banatul” din Timișoara, Ovidiu Andriș, managerul Filarmonicii de Stat Sibiu, Cristian Lupeș și consilierul local Cristian Galea.

    Comisia de soluționare a eventualelor contestații va fi alcătuită din managerul Filarmonicii de Stat Brașov, Ioan Dragoș Dumitriu, managerul Filarmonicii de Stat Oradea, Carmen Rus și consilierul local Cosmin Buruc.

    Primarul a menționat că staff-ul tehnic al Primăriei nu a avut o treabă ușoară în a convinge managerii altor Filarmonici din țară să facă parte din comisia de evaluare, în schimb nu a mai precizat care au fost argumentele aduse de către cei care au refuzat invitația.

     

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.