Cina cea de taină a lui Midas, la Muzeul de Artă | Foto

    de [email protected] | 9 noiembrie 2019, 11:52 AM | Cultură | Topic special

    0

    Vineri seară, Muzeul de Artă Arad a „ispitit” arădenii la o expoziție cu totul și cu totul inedită, o strălucitoare și ingenioasă cină imaginară, la care moda și arta se împletesc într-o poveste legendară și, totodată, într-un mesaj ecologic. „Remains of the feast” este o instalație interactivă în care bijuteria contemporană și noile media devin oglinzi ale unei societăți de consum și risipă.

    Publicul arădean a fost invitat să ia parte la un mic experiment, fiind îndemnați să descopere, pe rând, ce „mâncare” se află pe fiecare farfurie de pe masă. Însă „Remains of the feast” copleșește mai degrabă pupilele decât papilele gustative, iar dincolo de extravaganța vizuală se ascunde și un puternic mesaj social de actualitate: „când ultimul copac va fi tăiat, când ultimul pește va fi prins și ultimul râu va fi otrăvit, doar atunci vom realiza că nu putem mânca bani”.

    Expoziția Școlii de Bijuterie „Assamblage” din București a fost adusă la Arad la invitația managerului interimar al Complexului Muzeal Arad, Bogdan Blaga, iar ideea expoziției a pornit de la legenda regelui Midas din mitologia greacă. Acesta cere de la zei darul ca tot ceea ce atinge să se transforme în aur. Pentru o vreme, este foarte fericit de acest dar, apoi își dă seama că inclusiv mâncarea și băutura pe care o atinge se transformă în aur, prin urmare ajunge să moară de foame.

    „Am preluat cumva această legendă și am adaptat-o în contemporan, în situația în care încercăm să scoatem bani din orice și să avem foarte puține considerente față de planetă. Știm foarte bine ce se întâmplă și la noi cu pădurile și cu poluarea. Astfel că ne-am imaginat că și noi ne vom așeza la un moment dat la o masă la care vom realiza că nu putem să mâncăm bani”, a spus Alexandra Hoinărescu, arhitectul expoziției.

    Designerii expozanți sunt: Anca Croitoru, Andreia Gabriela Popescu, Arina Nițulescu, Cleopatra Coșuleț, Diana Toboșaru (Anayd Blu), Diana Vasile, Elena Crișan, Gabriel Popa (Hemfard Jewellery), Gena Tudor, Grigore Mitrea (WoodRepublic), Luiza Teodorescu (Malute), Mihaela Caravan, Mihaela Ciocâlteu (Semper Argentum), Miruna Belicovici, Mona Velciov (Monotip), Monica Iacovenco, Răzvan Popa, Roxana Hodorog, Tana Enedi (Life in Mono) și Teodora Rus (Juls).

    Școala de bijuterii de la București are o vechime de zece ani, colaborează cu multe alte școli din străinătate, dintre care în mod deosebit cu Școala din Florența, având până la ora actuală un număr de 700 de absolvenți. Participă la târguri și expoziții din țară și străinătate, cea mai recentă participare fiind la Târgul de la Milano.

    Expoziția se găsește la Muzeul de Artă Arad (Str. Gheorghe Popa de Teiuș nr. 2-4), pe holul de intrare în sala „Ovidiu Maitec” și rămâne deschisă publicului până la data de 6 decembrie 2019. Intrarea e liberă.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.