sâmbãtã, 24 februarie, 2024

Special Arad Logo

    Primarul Călin Bibarț: „Nu suntem de acord să se desființeze trecerea peste calea ferată de pe strada Șiriei!”

    de Raluca Medeleanu | 8 noiembrie 2023, 4:45 PM | Administraţie | Recomandările editorilor

    10

    Aflat într-o vizită pe șantierul de la viitorul pasaj rutier din Micălaca, primarul Călin Bibarț și-a exprimat dezacordul față de decizia de a se desființa trecerea peste calea ferată de pe strada Șiriei.

    Pasajul din Micălaca trebuia construit în 2012. Din cauza a întârzierii banilor de la Guvern, care au dus la rezilierea contractului cu primul constructor, apoi a procedurilor tărăgănate de expropriere a terenurilor, șantierul a stagnat ani de zile. Abia în 2022 s-a semnat un nou contract, cu italienii de la Spic srl. Muncitorii au lucrat într-un ritm alert, iar la ora actuală șantierul este într-un stadiu avansat.

    Dirigintele de șantier estimează ca pasajul să fie dat spre circulație la începutul lunii decembrie. Cu toate acestea, primarul Bibarț nu este încântat de un anumit aspect al proiectului. Odată cu darea în folosință a pasajului, se intenționează închiderea drumului vechi, către Șiria.

    „De ceva perioadă de timp am avut discuții telefonice, în primă fază, cu ministrul transporturilor, cu directorul CFR, la nivel național,iar  la cel regional, la Timișoara, pe același subiect: intenția CFR-ului ca la momentul deschiderii traficului de aici (de pe pasaj, n.red.) să desființeze bariera de pe Calea Șiriei, lucru cu care nu suntem de acord! În prima fază, ne-au explicat că e tren de mare viteză și că trebuie alt regim. Le-am arătat că suntem în oraș și că oricum are regimul redus de viteză, iar mai încolo e bariera de la Glogovăț și oricum trebuie să încetinească. Apoi ne-au explicat că este nu știu ce SF (studiu de fezabilitate, n.red.) și PT (proiect tehnic, n.red.) de acum 15 – 12 -14 ani. O fi fost atunci o situație pe teren și că așa s-a gândit ca la construcția pasajului să se închidă Calea Șiriei. Dar nu este normal! Pentru că pasajul preia traficul, în general, de tranzit, de pe DN7, pe centură, frontieră și invers, iar Calea Șiriei face legătura cu Șiria, cu drumul județean și cu toată Valea Crișului și bifurcația spre Valea Mureșului”, a spus primarul.

    Călin Bibarț anunță proteste

    Bibarț susține că împotrivirea primăriei este susținută atât de mai mulți cetățeni din municipiu, cât și de Primăria Șiria. În primă fază, doleanța a fost transmis în scris, însă edilul amenință că dacă nu va avea efect această măsură, se va trece la faza de protest.

    trecerea de cale ferata de pe strada siriei foto google(trecerea peste calea ferată de pe strada Șiriei. Foto: Google Street View)

    „Nu putem să facem din Calea Șiriei o stradă înfundată și din drumul care leagă aici, un drum care duce nicăieri și să facem un zig-zag ca să intri în oraș! E o absurditate! Unde mai adăugăm și faptul că mai sunt situații. Să ia exemplu de la Curtici, unde după ce s-a desființat s-a reînființat traficul cu bariera acolo și, nu în ultimul rând, să ne înțelegem: ca să desființeze bariera și lucrarea care există acolo, trebuie să cheltuiască CFR-ul, ca să-i dea pace îi costă doar zero și o simplă aprobare. Ca urmare, vom continua protestele și am venit cu modul acesta elegant deocamdată pentru a transmite acest mesaj”, a spus primarul Călin Bibarț, atenționând că nu va inaugura pasajul în aceste condiții.

    Dirigintele de șantier, prezent și el la fața locului, a fost de acord cu cele constatate de edil, adăugând că peste ani se va ajunge să fie nevoie de reparații asupra pasajului dacă se renunță la acea trecere peste calea ferată.

     

    Citește și: Societatea arădeană BSC Construct a început turnarea asfaltului de bază la pasajul din Micălaca · Special Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Bibart cel care a spus ca nu va crește traficul datorită viitorului proiect imobiliar tricoul roșu la fel ARED și AFI șamd ca înainte de 89 în vremea fostelor fabrici erau mii de muncitori în zonă ce a omis sa spună e ca atunci muncitorii mergeau la fabrică cu transportul în comun.

      +4 voturi
      +1
      -1
    2. Și la pasajul Curtici o mare prostie pentru cei care vin de pe strada cu Autogara și doresc să meargă spre centru să ajungă la celălalt pasaj trebuie să meargă să facă sensul giratoriu și după să urce pe pasaj o ocolire fără sens și o pierdere de timp când se putea face la dreapta și lăsat și drumul respectiv deschis .

      +4 voturi
      +1
      -1
    3. Aici totul incepe de la cei care au acceptat su proiectat acolo e buba e facut haotic e facut fara logica sa faci in 2023 centuri si viaducte la o singura banda inseamna sinucidere sau lremeditare pt crearea de blocaje. Inca o data am constatat ca romania e o tara in stare muribunda nimic bu functioneaza absolut zero!

      +4 voturi
      +1
      -1
    4. Lăcrimioara Delia Văsuți

      Bună…, Dar pe noi, cei ce locuim pe str Șiriei, ne-a întrebat, dacă suntem de acord sau nu? Nu ne-a întrebat nimeni, nimic, ce părere avem. Măcar traficul tirurilor să- l mute, de pe strada noastră, atunci poate din partea mea să rămână bariera…Dacă ați locui pe această stradă, acum este aglomerație, numai spun explozii de cauciucuri, clacsoane cu decibeli destul de mare ale tirurilor, de praf și de trepidații, la primul cutremur de pământ de anul acesta nici nu ne-am dat seama că e cutremur, asta din cauza tirurilor. Deci poate să gândiți înainte de a spune ceva, nu vobiți așa ușor…

      +5 voturi
      +1
      -1
    5. De acord cu domnul Bizanț, în postura de edil aș insista să se redeschidă și bariera de cale ferata Arad-Curtici. Arădenii și cei din zonele limitrofe acestui sector de drum știu ce trafic aglomerat este în orele de vârf pe viaductul respectiv, dar să se mai defecteze un camion pe viaduct, dar când asfaltează drumarii viaductul (asta ar trebui mai des). Minim o oră îți trebuie să treci de ambuteiaj.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.