Bilanțul festivalului „ABC la Aeroport”. Cât s-a cheltuit, cât s-a câștigat

    de Tomck@t | 18 septembrie 2017, 6:51 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    5

    Peste 7000 de arădeni au fost prezenți, în fiecare dintre cele două zile ale festivalului, la cea de-a doua ediție „ABC la Aeroport”, 90% dintre aceștia optând pentru abonamente pe toată durata festivalului, dar printre aceștia fiind incluși și partenerii instituționali sau voluntarii, precum și partenerii media, care au primit invitații de la organizatori. Au fost mai mulți participanți decât anul trecut, ceea ce-i face pe organizatori să fie optimiști și să se gândească deja la ediția a treia. 

    S-au vândut aproximativ 6000 de bilete, după cum au declarat organizatorii astăzi, în cadrul unei conferințe de presă. Calculat la rece, cu toate că Glad Varga, Mihai Moldovan și Bogdan Iorgovan au vorbit doar în termeni estimativi, asta înseamnă un venit de cca. 400.000 lei.

    Menționăm încă o dată: această sumă nu este cea oficială, ci un calcul estimativ bazat pe declarațiile organizatorilor.

    „Foarte puțini au ales să vină la festival doar pentru o singură zi. În mare parte, Centrul Județean de Voluntariat s-a ocupat de partea administativă, de partea de gestionare a voluntarilor în cadrul evenimentului, și Asociația ABC s-a ocupat de tot ce a însemnat partea de creație, marketing și line-up pentru fiecare scenă în parte, care să fie pe gustul fiecăruia, pentru că la acest eveniment, cele cinci scene aranjate în perimetrul evenimentului au putut oferi fiecărui participant posibilitatea de a alege și de a se simți bine”, a spus deputatul PNL Glad Varga, co-organizatorul evenimentului.

    „Prin această conferință dorim să mulțumim tuturor partenerilor noștri, dorim să mulțumim voluntarilor, care au fost chiar de apreciat, pentru că am avut doar câteva ore în care am oprit evenimentul pentru a putea igieniza, pentru a putea rearanja, pentru a ne putea organiza mult mai bine, dar în acele ore în care am oprit programul pentru public, de fapt, scena mare a funcționat în continuare și au fost doar mici testări, soundcheck, pregătirea scenei pentru următorii artiști etc. Am avut și o finanțare din partea Primăriei Municipiului Arad prin Centrul Municipal de Cultură, o finanțare de aproximativ 20.000 de euro. Bugetul evenimentului a fost de peste 110.000 de euro, iar acești bani au venit din contribuția fiecărui participant, adică prin vânzarea biletelor, dar și din partea unor parteneri care au sponsorizat ideea festivalului”, a mai adăugat Glad Varga.

    „Suntem foarte încântați de tot ce s-a întâmplat”

    „Pe scena principală am încercat să aducem trupe cunoscute și chiar foarte cunoscute din țară, din toate genurile muzicale, începând cu rock, rock alternativ, hip-hop, chiar și un DJ de muzică electronică, încercând să acoperim toate gusturile publicului. Am reușit să structurăm astfel pe două zile line-up-ul, încât încă de la începutul serii să urce pe scenă trupe arădene, iar mai apoi, treptat, cum înainta festivalul, să urce headliner-ii, fie din București, fie din Cluj sau din alte zone ale țării. Considerăm că scena mare în acest an a fost un real succes și sperăm să fi ajuns la inimile celor care au participat la eveniment”, a declarat Mihai Moldovan, membru al grupului ABC, co-organizatorul evenimentului.

    Bogdan Iorgovan, celălalt membru ABC și co-organizator al festivalului a spus că este fericit că „ABC la Aeroport 2017” a câștigat și mai multă identitate și că a ajuns la o asemenea dimensiune. „Evenimentele noastre au început cu 200 de oameni, acum vreo cinci ani, iar de ceva timp încoace am reușit să acaparăm și mai mulți oameni, care nu erau neapărat prezenți la primele noastre evenimente, dar i-am câștigat pe parcurs. Suntem foarte încântați de tot ce s-a întâmplat la cele cinci scene și sperăm să devină o tradiție acest festival”, a mai spus DJ-ul Iorgovan.

    Explicația regulilor stricte, curățarea și furtuna de după

    Glad Varga a mai explicat că au existat câteva reguli mai stricte, care nu au fost pe placul multor participanți, dar erau reguli normale la un astfel de eveniment.

    „Cei care merg la diferite evenimente de talie națională, internațională, știu că sunt reguli chiar corecte. În primul rând, s-au făcut percheziții la intrare, prin care am dorit să asigurăm siguranța participanților. Am confiscat majoritatea obiectelor care puteau să provoace răni, nu am lăsat să se introducă în incinta festivalului – deși nici nu am găsit – alcool și substanțe ilegale. Am avut o critică în ceea ce privește faptul că nu am lăsat ca participanții să iasă pe domeniul public cu sticle, cu PET-uri și doze, dar am luat această decizie pentru a proteja participanții în exterior și pentru a menține curată zona de acces la aeroport. Chiar și așa a trebuit să trimitem voluntarii să facă curățenie a doua zi, dimineața, pentru că, în mare parte, pe traseul de la sensul giratoriu până la aeroport a rămas o dezordine foarte mare.

    Ne bucurăm și-i mulțumim lui Dumnezeu că a ținut cu noi și am avut vreme bună. Furtuna de duminică a cam distrus o parte din infrastructura pe care am avut-o la eveniment, pe care nu am reușit să le încărcăm în camioane, dar nu e nicio problemă, cel puțin de acum înainte știm că pentru astfel de evenimente trebuie o asigurare în cazul unor întâmplări neașteptate și vom putea să ne organizăm mult mai bine. Am încercat pe cât posibil ca pe toată suprafața festivalului să existe un control din punct de vedere al fiscalității. Tot ce s-a realizat în acea zonă s-a realizat prin token-uri (jetoane), iar acele jetoane s-au primit prin baterea în casă a sumelor încasate, deci putem spune că din punct de vedere fiscal, noi am reglementat această problemă și nu s-au putut realiza orice tipuri de probleme. Zona de food court a fost avizată DSV, comercianții au fost încântați, nu a fost nicio reclamație. Pe perioada evenimentului am asigurat serviciul de Ambulanță. Într-adevăr, au fost participanți care au consumat băuturi alcoolice peste măsură, dar n-au fost incidente grave, doar minore, și putem să vă spunem că dacă participantul a fost într-o stare avansată de ebrietate, nu i s-a mai acordat alcool. Firma de pază a fost promptă, nu a existat niciun incident, nu au existat bătăi, ceea ce vrem să le și mulțumim participanților, pentru eleganță, pentru faptul că s-au comportat decent și s-au distrat pe măsură”, a mai spus Glad Varga.

    Cât despre micile întreruperi de sunet din timpul concertului Zdob și Zdub, tot Glad Varga a explicat că fiecare trupă a avut propriul inginer de sunet, iar faptul că la celelalte trupe nu s-au constatat astfel de incidente, confirmă faptul că sistemele audio oferite de organizatori au fost, de altfel, ireproșabile.

    La conferința de presă a fost prezent și un al patrulea organizator, Endreffy Csaba, dar nu a oferit nicio declarație.

    Citește și:

    •  ABC la Aeroport… și lumea a luat-o razna, ca la un festival de zile mari. Subcarpați, Paraziții, Zdob și Zdub, Baba Stiltz și mulți alții, în prima seară | Foto

    •  ABC la Aeroport? B.U.G. la Aeroport! Festivalul arădean a adus la un loc mii de oameni | Foto

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. domnu parlamentar dumneata stii care este fisa postului de parlamentar? parlamentarii fac legi in parlament si voteaza legi, si sevesc interesele cetatenilor care iau votat. dute in parlament si munceste bai Varga,
      daca NU vrei sa fii parlamentar NU este obligatoriu
      decand organizeaza parlamentarii concerte?

      --1 voturi
      +1
      -1
    2. SERIOS? de ce nu ii intreaba pe ‘comerciantii’ cazati care vindeau sucuri ce venituri au declarat !

      Au castigat? … norocul lor a fost ca Primaria a donat 20.000 euro impreuna cu alti sponzori din care sa platit: scena, sonorizarea si curentul iar restul biletelor vandute a fost ‘venit curat’.

      Eu am primit 6 bilete gratuite pentru cele 2 zile… si nici nu am fost, NU ma interesat.

      A fost un esec TOTAL !

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.