„Bătaie de joc!”. O arădeancă reclamă lipsa de bun simț și profesionism de care se lovește la Poșta Vamală

    de Raluca Medeleanu | 5 februarie 2019, 11:05 AM | Știri Arad | Telefonul cititorului | Topic special

    19

    Ioana e o clientă fidelă a unui site de cumpărături online, din străinătate, astfel că se vede nevoită să viziteze destul de des Poșta Vamală din Arad, de lângă Gara CFR. Până nu demult nu avea niciun fel de problemă când ridica pachetele, însă în ultima vreme s-a văzut nevoită să înghită un comportament pe care ea îl consideră mai mult decât înjositor, iar ulterior, discutând cu oamenii care stau la rând, a aflat că e o experiență cu care se confruntă tot mai des oamenii care merg acolo.

    Problema pare să fie legată de un anume angajat de la ghișeu care efectiv urlă la clienți. Mai mult, efectuează niște verificări mai dihai decât se făceau la vămile comuniste.

    „Am comandat mai multe produse cosmetice, fiind la un preț bun, iar angajatul nu numai că mi-a cerut să înșirui unsprezece pagini în care să declar exact ce produse cosmetice am cumpărat, dar mi-a cerut inclusiv să menționez și fiecare nuanță exactă a rujurilor. Iar când am protestat, din lipsă de timp, neînțelegând procedura absurdă de care nu m-am mai lovit până acum, a început să urle, ba chiar s-a ridicat amenințător să-mi smulgă pachetul din mână!”, ne-a declarat Ioana.

    Mai mult, arădeanca a fost nevoită să prezinte și extrasul de cont pentru a justifica plata, iar angajatul i-a reținut documentul, chiar dacă procedura nu prevede așa ceva.

    „Înțeleg să-l verifice, dar nu mi se pare normal să-și păstreze extrasul de cont, căci am făcut și alte tranzacții care figurează acolo, iar aceste date sunt confidențiale, între mine și bancă”, ne-a explicat arădeanca.

    Toate aceste nereguli le-a sesizat și la Agenția Națională de Administrare Fiscală, dorind să afle punctul lor de vedere în ceea ce privește legalitatea acestor acțiuni a angajatului, însă răspunsul oficial pe care l-a primit e mai mult decât neconcludent, reprezentanții instituției ocolind întrebarea. Aceștia i-au spus propriu-zis că ea are obligația să prezinte o factură/document din care să rezulte prețul efectiv plătit, însă nu și-au exprimat părerea referitoare la comportamentul angajatului.

    Mai jos, reclamația arădencei, urmată de răspunsul oficial al celor de la ANAF:

    (Erată: Menționăm că inițial am specificat în articol că angajatul a bruscat-o pe doamna în cauză. Am modificat această informație, întrucât am înțeles greșit. Doamna ne-a spus, în fapt, că acesta „s-a ridicat amenințător”. Ne cerem scuze pentru eroarea produsă.)

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Doamna are mare dreptate, domnul vameș Uzum se crede la el pe tarlauă, vorbește foarte urât cu clienții, este foarte plictisit de jobul pe care îl are de ceva vreme, cred că spațiul de joacă din zona UTA pe care îl deține îl determină să aibă acest comportament, tot timpul vine nervos la serviciu și se răzbună pe oamenii.

      +39 voturi
      +1
      -1
    2. Susțin complet ce zice doamna, domnul de la vama este un neprofesionist, lipsit de orice bun simt, care pe langa ca are program de gravide -nu din vina lui- se enerveaza daca ajungi prea devreme (inainte de 9) sau daca ajungi cu 5 minute inainte de inchidere (15:25) si nici nu își da seama ca din salariile celor care lucrează la privat isi primeste el salariul. Mi-e milă de colegele care stau cu el in birou toata ziua.

      +11 voturi
      +1
      -1
    3. Da într-adevăr, acel om de la vama e cit se poate de plictisit și nepoliticos cu cei care pina la urma îl plătesc, din a noastre contribuții sunt plătiți cei care lucrează în acest domeniu, ți-e silă sa ajungi pe acolo, nu știu de ce mai sta pe acolo dacă e atit de plictisit pe bani mulți…..

      +11 voturi
      +1
      -1
    4. In anul 2019 voi va mai faceti probleme cu un gunoi de vames? Si stai asa, ce are ala,spatiu de joaca in Arad? Are voie? Ma rog, ideal ar fi sa-l filmati si sa-l faceti vedeta.Pariu ca dupa ce apare la tv nu mai lucreaza acolo? Si inca ceve: voi de DNA ati auzit? Daca are cateva plangeri se pupa pe bot se job,asa se poate ocupa de locul se joaca.
      Daca se comporta asa cu nevasta-mea jur ca-l cautam acasa si-l faceam la ficat,ii dadeam concediu de boala.

      +12 voturi
      +1
      -1
      • @Cristi : “Direcția Națională Anticorupție este un parchet specializat în combaterea corupției, la nivel înalt și mediu, o organizație juridică în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție”

        Adica se ocupa cu coruptia! Asta despre care se vorbeste in articol este un angajat NESIMTIT ! Atat!

        NESIMTIREA NU E CORUPTIE STIMABILE!

        +7 voturi
        +1
        -1
        • @dana : sa nu-ti vina rau stimabila! Dupa parerea ta umila daca un muritor detine spatii sau venituri pe care nu le poate justifica din venitu’ lui (cu atat mai mult daca e platit din bugetu’ public), nu ti se pare normal ca D.N.A. sau A.N.A.F. sa verifice acel muritor?

          Pe vremea comunistilor despre care pomenesti acest om prin functia pe care o ocupa te putea scuipa-ntre ochisori si nu puteai sa ii faci nimic! ACUM DATORIA LUI ESTE SA RESPECTE OMU’ CLIENTU’! Daca nu sa se faca altceva unde n-are contact cu oamenii!
          TOT DATORIA LUI ESTE SA-SI DECLARE veniturile…

          +3 voturi
          +1
          -1
    5. Susțin acele confirmate de Doamna… Același lucru l-am pățit și eu, ba mai mult am avut o discuție contradictorie cu aceasta persoana lipsită de ori ce bun simți… Am comandat niște produse din China și le-am plătit prin PayPal fiindcă am o siguranța ca dacă nu primesc produsul bani mi pot recupera cei de la PayPal îți returnează bani dacă nu îți ajunge produsul sa cum am pățiți am comandat un produs și am primit alt ceva cu o valoare infirma. Am primit un aviz sa ma prezint la posta ca am colet, toate bune pana ajung la posta ne stins ce anume am eu comandând 23 de produs… ajung la posta și îmi cere documentați cât am plăti extras cont și dovada comenzi cu plata, i-am spus ca nu e o problema ii aduc ca nu am ce ascunde dar vreau sa știu ce produs e ca sa știu sa aduc dovada mi se pare normal ca eu am comandat mai multe asta ar însemna sa aduc toată comanda ea Find împărțită de ce din China iar plata am efectuat-o integrala. Domnul de la V-am sa ridicat tot așa la mine cum sa ridicat și la doamna care a făcut reclamația, doar ce eu Find bărbat m-am înfuriat pe buna dreptate și i-am atras atenția care sunt îndatoririle lui la care mi-a întors spatele și a plecat bine înțeles ca l-am făcut nesimțit și fără lipsa de respect fata de cei care ii plătesc salariul.
      Într-un final am dus extract de conf dovada de plata de la PayPal și a trebuit sa bifez ce am in colet. Păcat ca suntem tratati cu dispreț de aceasta persoana fără nici o lipsa de respect pentru oameni.
      Puteți merge cu o camera ascunsa și sa faceți un reportaj va fii unul uluitor de cea ce face acest domn de la ANAF cu oameni care vin sa ridice un colet…

      +10 voturi
      +1
      -1
    6. Foarte urat este comporatmentul domnului de la posta vamala. Arogant, nepoliticos, asteapta sa ii serveasca colegele coletele din strainatate, nu are nici pentru ele respect. Cred ca le e frica de el si la cei din posta si la clientii postei. Am stat si eu sa imi ridic un colet din China, eram singura in posta si tot a trebuit sa astept. Toate dovezile de plata erau aruncate in cosul de gunoi, apropo de Regulamentul UE cu protectia datelor personale. Poate are un sef si dl.vames ca sa il traga la raspundere.

      +2 voturi
      +1
      -1
    7. Da, asa este! Si eu am patit cam acelasi lucru cu o anume “distinsa doamna”, tot in acelasi punct de lucru, cu vreo 4 ani in urma. Si am plecat acasa fara unul dintre colete, colet achitat on-line, pt ca “duamna” nu mai avea unde sa caute ca sa-l gaseasca.
      A emis tot felul de pretentii: ce se afla in fiecare colet, lista tiparita cu toate obiectele de la plasarea comenzii pe site (ca cineva si are imprimanta acasa, ca sa si listeze ceea ce comanda, si, si prevede ca are sa se intalneasca la ghiseu cu un nebun care are sa ii ceara o asemenea lista).
      Tot felul de justificari abuzive pentru niste panglici si pentru niste maruntisuri decorative, cumparate din China, ca nici eu nu mai stiam exact ce comandasem in urma cu o luna de zile (cam atata dureaza o livrare din China, pentru o achizitie de pe Ebay uk).
      As numi toate astea zbuz in serviciu.
      Felicitari doamnei, pentru curajul de a face o sesizare si de depunere a unei plangeri, pentru un comportament abuziv cu care s-au mai confruntat si alti clienti!

      +2 voturi
      +1
      -1
    8. Domnul de la vama e foarte sarcastic și foarte mișto. Chiar nu înțeleg ce e atât caz cu asta. În primul rand oamenii nu sun informați bine. Dacă scrie pe aviz ca e ok ori comanda ori extras, ce te enervezi ca dai date private? Dacă nu dorești sa duci extrasul, duci comanda și se rezolva. Doar ca oamenii nu știu ce e un tracking number si O comanda pe Ali. Pe aviz scrie clar ce comanda este, adică nr de track. Dacă ai 11 pagini, de unde sa știe vameșul care este? Acum serios.
      Învățați sa folosiți internetul și apoi va plângeți atât. E doar sarcastic omul.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.