sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Avem „Drumul vinului Păuliș – Ghioroc – Covăsînț – Șiria”. Ce facem cu el? – O galerie cu sute de poze inaugurale cu politicieni, ziariști, ambianță și peisaj

    de Lucian Valeriu | 15 noiembrie 2015, 11:28 AM | Administraţie | Covăsânţ | Ghioroc | Păuliş | Şiria

    1

    Știri Arad. Ieri, 14 noiembrie 2015 s-a tăiat panglica la „Drumul vinului Păuliș – Ghioroc – Covăsînț – Șiria”… deci e și prea devreme, și lipsit de politețe să ne pronunțăm critic asupra investiției. Momentan o salutăm și o sărbătorim… ca pe un lucru nou pe care l-am cumpărat cu bani mulți (nici măcar n-ai curaj să numeri până la 62.025.040,67) și, măcar la chef, să ne bucurăm de el.

    Ne-am dat cu „Săgeata Verde” pe ruta Arad-Ghioroc, de la Podgoria până-n Podgorie sâmbătă, vezi-bine, de-a valma, aparent (dar numai aparent!) amestecați și aruncați cu lopata în vagonul ăla ce a spart suta de ani, a fumat sute de mii ca noi… vreo sută, și noi, cu escortă cu tot, de pe la toate publicațiile, on sau offline, televiziuni, presă scrisă, cultură, nunți, chermeze și înmormântări. Cealaltă jumătate – politicieni, administratori, directori de firme mari și mici, funcționari publici, PR-iști de funcționari publici, consilieri, oameni de-ai lor.
    Ați ghicit ușor cine a fost vedeta acestei zile festive, din tot conglomeratul de populație publică, nu-i așa? Săgeata Verde, desigur!

    DSC_0653

    Iat-o, la 103 ani ai săi bătuți pe muche, draga de ea, cum mai suportă o tură-două pe an să ne ducă realizările și păcatele dintr-un loc în altul! Mă gândeam că să fii navetist, acum 50 de ani, pe ruta aia, drumul de întoarcere acasă echivala cu paradisul. Te duci legănându-te în zgomotul de fond al roților de fier de pe șinele de fier cu 25 de kilometri la oră și, în ora aia, joci un 66 și bei dintr-o iagă, de când ajungi acasă nici birt nu-ți mai trebuie. Ai scrumieră la vagon de fumători și tot universul de vecini și prieteni în jurul tău. Toți știu tot despre toți și, ce nu știu, află în secunda doi a curiozității.

    Așa și noi: am ieștit la filmat și pozat omul de către om, nu a existat om fără barem un device de făcut poze, filme, audio, video, pe nașpa sau doar memorie. Numai memorie emanau vagoanele alea suprapopulate… N-a scăpat politician, ziarist, ambianță și peisaj nepozat, nefilmat… niciun teritoriu nemarcat.

    În ce ne privește, am fost cu „energia pozitivă” la noi… așa cum ziceam, n-am venit să stricăm cheful oamenilor. Pozele sunt luate din unghiuri avantajoase pentru subiecți, iar orice intenție pamfletară a fotografului a fost exclusă. Pozele care ni s-a părut că pun subiecții în posturi jenante le-am șters.
    Numele, chiar dacă necunoscându-le toată lumea care accesează articolul, preferăm să nu le titrăm. Sunt prea multe și riscăm să discriminăm oameni importanți dacă nu publicăm lista integrală 🙂


    În continuare, DATELE TEHNICE ALE PROIECTULUI – așa cum apar ele în PowerPoint-ul Consiliului Județean Arad

    Proiectul a fost finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013 Axa prioritară 2 „Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”, Domeniul major de intervenţie 2.1 „Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane – inclusiv construcţia / reabilitarea şoselelor de centură”.

    Contractul de Finanţare a fost semnat în 29.09.2010

    Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătăţirea infrastructurii regionale în vederea relansării zonei denumită Podgoria Aradului, prin sprijinirea creşterii economice, crearea unui cadru favorabil atragerii investiţiilor locale şi străine şi crearea de noi locuri de muncă.

    S-a urmărit creşterea atractivităţii şi accesibilităţii Podgoriei Aradului, a competitivităţii acesteia ca locaţie pentru afaceri, precum şi valorificarea potenţialului turistic, prin reabilitarea infrastructurii de transport degradate.

    Reabilitarea a vizat două importante căi de acces din zonă:

    • DJ 708 B, între km 0+000 (desprindere din DN 7 în comuna Păuliş) şi km 18+720 (intersecţia cu DJ 709 în comuna Şiria). Drumul DJ 708 B traversează localităţile Păuliş, Miniş, Ghioroc, Cuvin, Covăsânţ şi Şiria
    • DJ 708 C, care face legătura între comuna Ghioroc şi Municipiul Arad şi se desfăşoară între km 0+000 (desprindere din DN 7 în comuna Sâmbăteni) şi km 5+300 (în comuna Ghioroc la intersecţia cu DJ 708 B

    Lucrările au început în iulie 2011.

    Primul Contract de lucrări a fost încheiat cu Asocierea formată din S.C. Confort S.A. şi S.C. ICIM Arad S.A.

    În anul 2012 s-a încheiat actul adiţional nr. 1 prin care s-a suplimentat valoarea contractului cu 3.171.248,14 lei, s-a renunţat la unele lucrări în valoare de 835.833,95 lei şi s-a prelungit termenul de execuţie până la 29.10.2013.

    Ulterior s-au mai încheiat 5 acte adiţionale, termenul final pentru realizarea proiectului fiind 29.12.2015.

    Primul contract de lucrări a ajuns la termen fără ca lucrările să fie realizate integral. Relaţiile contractuale au încetat în iunie 2014.

    Pentru lucrările rămase de executat, în urma licitaţiei, a fost încheiat un contract de lucrări cu SYLC Con Trans SRL, în mai 2015.

    S-au reabilitat 24,02 km de drum, respectiv 18,720 km din DJ 708B Păuliş – Ghioroc – Covăsânţ – Şiria şi 5,3 km din DJ 708C Sâmbăteni– Ghioroc

    Valoarea totală a proiectului este de 62.025.040,67 lei cu TVA inclus.

    Proiectul realizat va duce la dezvoltarea economică și socială a comunelor învecinate și va pune în valoare potențialul turistic specific zonei

    Drumurile reabilitate asigură accesul la obiectivele turistice din zonă: Cetatea Şoimoş, Biserica „Buna Vestire”, Cetatea Şiria, Mănăstirea cu schitul de la Feredeu, lacul Ghioroc, Muzeul Viei şi Vinului, tabăra de elevi de la Căsoaia.

    Rezultate pe termen lung:

    • Creşterea atractivităţii zonei pentru turism și pentru noi investiţii
    • Stimularea creării de noi întreprinderi şi atragerea de investiţii străine în zonă
    • Creşterea numărului de turişti
    • Noi agenţi economici, ca urmare a dezvoltării economice şi a activităţilor de turism şi alimentaţie publică în zonă, cu impact asupra creşterii numărului de locuri de muncă în zonă
    • Crearea de noi locuri de muncă
    • Creşterea nivelului de trai al populaţiei din zonă

    (Boldarea și sublinierile ne aparțin)

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Da! Săgeata verde sau „motoru” cu accent pe primul o a contribuit la dezvoltarea acestei zone a județului nostru. Am navetat cu tramvaiul și pot sa va spun ca a fost o experiență inedita, iarna de exemplu navetiștii duceau lemne în geanta și făceau focul în sobele existente în
      vagoane pentru a se încălzi,dar tramvaiul nu transporta doar călători ci și mărfuri, animale sau piatra având vagoane speciale pentru asa ceva. Cred ca ar trebui recondiționate câteva garnituri care sa conțină și astfel de vagoane și acestea sa circule din când în când măcar asa ca sa ne amintim de „SAGEATA VERDE”

      +1 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru florin

    3 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.