ExclusivControale în serie, mașini fără numere de înmatriculare, supraîncărcări, mafia transporturilor, polițiști… o cântare la frunză pe autostrada Nădlac -Arad

    de O. Peniță | 20 iunie 2014, 10:40 AM | Investigaţii | Recomandările editorilor | Video

    0

    Conferința de presă susținută joi la Pecica de reprezentanții asocierii Via Design – Omicron – Consitrans (consultanța pentru Autostrada Arad-Nădlac) este fără istoric. N-am aflat nimic spectaculos, nimic din ce nu știam… sau… da… antreprenorul și consultanța s-au lăudat că lucrările sunt în grafic (al cui grafic?, nu știm deocamdată…), lotul I urmând a fi finalizat în ianuarie 2015! Și am mai reținut că a fost turnat asfalt pe o lungime de 8 kilometri a lotului I.

    În fapt, consultanța pentru Autostradă (reprezentată de asocierea amintită) a organizat o întâlnire cu mass media și cu persoane din administrația locală pentru a-și respecta una dintre sarcinile asumate în proiectul european prin intermediul căruia România primește 85 la sută din suma necesară pentru a realiza loturile I și II ale Autostrăzii Arad-Nădlac.

    Cum au prezentat consultanții proiectul, cum au explicat stadiul lucrărilor, ce ne-a precizat reprezentantul antreprenorului, Adrian Adler – directorul de proiect pentru lotul unu al Autostrăzii Nădlac-Arad, puteți afla urmărind materialul video atașat acestui articol.

    În schimb…

    La Pecica ni s-a confirmat ceva… o informație pe care o aveam și nu am reușit s-o verificăm decât ieri… L-am întrebat pe Adler dacă antreprenorul are probleme la construcția Autostrăzii, lotul I. Acesta a răspuns: „Nu. Nu avem probleme majore”. Am insistat: „Domnule Adler, nu aveți probleme cu furnizarea de balast?”. După o pauză de 10-15 secunde, probabil surprins de ceea ce țintim, acesta a spus: „Da. Timp de două săptămâni am avut într-adevăr probleme… dar s-au rezolvat”.

    Ei bine, să spunem ceea ce directorul de proiect a refuzat să precizeze clar. Timp de două săptămâni lucrările la Autostrada Nădlac-Arad, lotul I, au stagnat, majoritatea celor peste 300 de muncitori bronzându-se la soare sau cântând din frunză… datorită lipsei balastului.

    Motivul este acela că în perioada amintită, adică ultimele două săptămâni, a comisie a Institutului de Stat pentru Controlul Rutier, din București, nu Arad, a verificat și „purecat” – în trei puncte diferite – traficul și mașinile care circulau pe ruta Arad-Nădlac, ținta neoficială fiind transportatorii Autostrăzii.

    Aflând de controale, de pe șoselele Aradului au dispărut camioanele, acestea fiind practic retrase în garaje de transportatori…. unele neavând cauciucuri adecvate, altele neavând rovignete, altele nefiind înmatriculate…   Rezultatul: blocaj aproape total al constructorului.

    Nu știm dacă să dăm crezare

    informațiilor conform cărora antreprenorul sau transportatorii au cotizat până la urmă acolo unde a fost nevoie și, în consecință, controalele s-au oprit brusc, iar inspectorii au făcut calea întoarsă, către București… Nu știm nici dacă există o mafie a transportatorilor, de multe ori invocată în fața noastră, ocazie cu care ni s-a sugerat că ar fi băgați și anumiți polițiști în această afacere… Nu știm dacă toate mașinile care aprovizionează autostrada cu balast sunt în neregulă. La fel, nu știm câte din camioanele care transportă balast sunt încărcate cu mult mai mult decât 20 de tone, cât le permite legea!

    Cert e că începând de luni se circulă în draci spre Nădlac… referindu-ne la camioane. Așa că, având ocazia că am fost invitați la Pecica la conferința de presă, am stat la umbră preț de o pită – bineînțeles de Pecica – și întâmplător (ne credeți?) ne-am spus că trebuie să verificăm traficul. Și am și filmat…

    Și ce să vezi? Camioane – multe… multe… – fără numere pe față (în materialul video puteți vedea doar două… pe celelalte le verificăm ca să aflăm firmele proprietare)! Și ne-am gândit: oare de ce fără numere? Iar răspunsul e cât se poate de simplu: ca să ocolească punctul de verificare video al rovignetei, amplasat la Hanul de la Răscruce.

    De ce?

    Ca să aprovizioneze Autostrada Arad-Nădlac și să se încadreze în prețul pe care-l oferă antreprenorul general, transportatorii trebuie OBILGATORIU să: să încarce dublu mașinile (nu 20 de tone cât le permite legea, ci 40!), să ascundă numerele de înmatriculare ca nu plătească rovignetă, să nu investească nimic în mașini, (destule) să aibă asigurarea expirată, să nu fie opriți de polițiștii de la Rutieră, să  aibă pe cineva în spate și, poate, mai sunt… dar acum nu ni le aducem aminte!… Sunt mulți bani în joc…

    Foto/Video: Călin Bibe

     

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    3 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.