miercuri, 24 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Arădenii pot negocia cu băncile și IFN-urile. Află ce trebuie să faci!

    de - | 17 mai 2021, 10:00 AM | Advertorial | Business

    0

    În ultimii cinci ani, peste 2.000 de consumatori din România au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, diminuarea dobânzilor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Unii consumatori au obținut reduceri de zeci de mii de euro, CHF sau lei din datoria pe care o aveau de achitat către bancă.

    Începând cu martie 2016, beneficiile obținute în urma negocierilor dintre consumatori și bănci, prin intermediul CSALB, au depășit suma de 4,4 milioane euro, media pentru fiecare caz soluționat fiind de 3.700 de euro în 2020.

    Anul trecut aproape 2.500 de români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Numărul arădenilor care au trimis cereri către CSALB este printre cele mai mici din țară. Doar 28 de consumatori din Arad au solicitat în 2020 și primele luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare.

    Din acest motiv, Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.

    Iată ce au obținut arădenii ale căror cereri de negociere au fost acceptate de bănci:

    •  Mihai a obținut în urma negocierii ștergerea integrală a restanțelor la credit și amânarea plății ratelor.

    •  Maria a solicitat conversia unui credit și a obținut închiderea creditului cu un discount de 25%.  Discountul de 25% a reprezentat suma de 9.700 CHF. Pentru îndeplinerea acestui demers a fost necesară semnarea unui contract de tranzacție cu valabilitate 3 luni, interval în care consumatorul a acceptat să depună 75% din soldul datorat la data semnării contractului de tranzacție.

    •  Emil a obținut diminuarea ratei prin refinanțarea soldului celor două credite înregistrate la momentul implementării soluției printr-un nou credit în Lei, acordat cu condiția achitării de către consumator a unui avans de 4.300 Lei, adică aproximativ 5% din valoarea restanței înregistrate la 12.03.2021. Pentru noul credit perioada de creditare va fi de 120 luni, iar rata dobânzii va fi variabilă.

    •  Radu a obținut restituirea sumei de 516 lei de către bancă.

    Cererile pot fi trimise online, direct de pe site-ul www.csalb.ro, iar întreaga procedură de conciliere cu banca sau IFN-ul este gratuită pentru consumatori și nu durează mai mult de 90 de zile. Negocierea este intermediată de conciliatorii Centrului și prin email sau telefon, acest lucru fiind folosit mai ales în perioada pandemiei, când nu a fost posibilă întâlnirea fizică.

    Consumatorii care trimit cereri către CSALB sunt sfătuiți să atașeze și documente care să justifice dificultățile lor financiare, scăderea veniturilor sau creșterea cheltuielilor. Dacă banca/IFN-ul acceptă cererea, este desemnat un conciliator care, în urma discuțiilor dintre părți, va propune la final o soluție de rezolvare a situației semnalate. CSALB lucrează în acest moment cu 19 conciliatori care sunt printre cei mai buni specialiști în drept și domeniul financiar-bancar din țară. Conciliatorii sunt profesori universitari, avocați renumiți și foști judecători.

    Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    1 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.