O istorie de 134 ani se încheie. Ultimul vagon cisternă realizat la fabrica Astra din Arad (Foto)





Pagina dedicată iubitorilor de istorie arădeană, Aradul de Altădată, a primit spre publicare o fotografie prin care ni se arată ultimul vagon cisternă realizat la fabrica Astra Rail de la Arad.
Americanii de la Greenbrier, firma în a cărei proprietate se află fabrica Astra Rail de la Arad, au decis închiderea fabricii, anunțul oficial fiind făcut în 7 aprilie. Aproape 700 de muncitori intră, astfel, din data de 28 mai în preaviz, iar ultima zi de muncă urmează să fie o lună mai târziu, pe 28 iunie.
„Am primit astăzi prin mesaj privat această fotografie, cu rugămintea de a o posta pe pagina Aradul de Altădată. Este vorba de ultimul vagon cisternă realizat la celebra fabrică de vagoane din Arad. După o istorie de 134 de ani care a început sub numele de „Weitzer János”, marea fabrică arădeană își închide porțile definitiv în acest an. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu terenul fostei fabrici și dacă va mai exista vreo preocupare pentru păstrarea memoriei a ceea ce a fost cândva mândria Aradului industrial”, notează pagina „Aradul de Alătadă”.
Fabrica Astra Vagoane funcționează în Arad din anul 1891, ca Fabrica de Mașini, Vagoane și Turnătorie de Fier „János Weitzer”, iar în perioada comunismului a fost naționalizată. După Revoluție a continuat activitatea, fiind privatizată și împărțită în două entități distincte.
În 1998, fabrica s-a divizat în două. Astra Vagoane Călători SA, care la ora actuală este deținută de omul de afaceri Valer Blidar, produce în continuare tramvaie (inclusiv modelul Imperio care circulă în municipiul Arad).
Iar Astra Vagoane Arad SA, divizia producătoare de vagoane de marfă, a fost vândută în 1999 către compania americană Trinity Industries Inc. Ulterior, în 2006, Trinity Industries a vândut acțiunile deținute la Astra Vagoane Arad către International Railway Systems (IRS), iar în anul 2016 Astra Rail a fost contopită cu firma americană Greenbrier.
La 134 de ani de funcționare, s-a decis închiderea fabricii de vagoane, compania americană motivând decizia cu „provocările dificile și accelerate de pe piața locală”.
La ora actuală, sindicatul este în negocieri pentru obținerea unor salarii compensatorii satisfăcătoare celor 699 angajați care rămân peste o lună fără loc de muncă.
Citește și:
Comentariile portalului
@hazna Ai și vreo statistica, știi câți di medici s-au vaccinat și câți nu? Sau rostogolești niște afirmații fără acoperire, conspirationistule?🤣
"Dar, așa cum se întâmplă de obicei, cei neavizați, dar interesați politic sau altfel (afaceri), se folosesc, de regulă, fără responsabilitate de această situație (...)
Sunt de acord sa platesc amenda dar nu e problema mea ca vine in gol si eu ajung la masina! Asa ca de ce sa platesc deplasarea lor ?!