Valer Blidar-Astra Vagoane Arad, explică de ce a pierdut licitația Metrorex: „Prețurile noastre sunt prea mici pentru că nu includ șpaga”

    de Special Arad | 25 martie 2015, 7:31 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    2

    Într-un interviu acordat portalului www.diasporaromaneascaunita.ro, Valer Blidar, patronul Astra Vagoane Arad susține că unul dintre motivele pentru care societatea pe care o patronează a fost respinsă de la licitația Metrorex este acela că preţul trenurilor ar fi prea mic. „Or -continuă acesta- cu aceleaşi preţuri, Astra Vagoane a concurat împotriva unor concurenţi occidentali în Brazilia şi a câştigat licitaţii. Brazilienii au venit inclusiv în România pentru a verifica dacă preţurile oferite pot fi reale. Preţurile noastre nu includ şpaga şi cuprind o marjă mică de profit de 10%, deseori realizabil doar 5%“, spune Blidar. Trenurile companiei sale sunt şi de calitate, având tracţiunea şi comanda fabricate de Siemens, mai spune Blidar.

    Desemnarea câştigătorului a avut loc pe baza unui algoritm controversat care face ca firma de stat să poată acorda contractul aproape oricui. În loc să impună nişte baremuri minime referitoare la costurile de întreţinere, durata garanţiei, elementele de confort etc., după care câştigătorul să fie desemnat strict pe baza preţului minim, Metrorex a preferat un sistem în care preţul cel mai mic aduce doar 60% din punctaj. Elemente subiective sau relative, precum zgomotul făcut la rulare, durata de staţionare în operaţiunile de întreţinere, sunt criteriile pentru care Metrorex acordă 40 % din punctaj. Ca urmare, spaniolii, deşi nu au avut cele mai ieftine trenuri, au primit cel mai mare punctaj total şi pot câştiga contractul. Cel mai bun preţ (5,1 milioane euro pe tren) a fost oferit de Astra Vagoane Arad.

    Chinezii de la CSR Qingdao Sifang au cerut 5,22 milioane euro pe tren, fiind urmaţi de CAF, cu 6,06 milioane euro pe tren. Au urmat francezii de la Alstom, cu 6,31 milioane euro pe unitate, şi firma poloneză PESA, care a solicitat 6,5 milioane euro pe tren.

    Diferenţa de preţ dintre CAF şi primul clasat este de 50 milioane euro pentru un lot de 50 de trenuri. Plata unei importante sume suplimentare pentru oferta spaniolilor ar fi justificată dacă clienţii Metrorex ar beneficia de condiţii optime de călătorie.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Un roman impotriva unui sistem corupt. Sa nu uitam ca domnul Blidar este fiul unui luptator anticomunist ucis de securitate si nu un “emanat” al revolutiei, cum sunt multi asa-zisi industriasi romani din zilele noastre.
      Sa-i uram multa sanatate si putere de munca!

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.