sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Gheorghe Seculici: „Nu doar Astra Arad, ci tot Bucureștiul are de suferit pe urma contractului Metrorex”

    de Special Arad | 15 februarie 2024, 3:16 PM | Administraţie

    9

    Comunicat CCIA. Statul român este incapabil să își protejeze investitorii autohtoni, iar o dovadă clară în acest sens o reprezintă situația de la metrou, a declarat președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Arad, arhitectul Gheorghe Seculici.

     

    Uzina de Vagoane Astra Vagoane Călători Arad a livrat, cu câțiva ani în urmă, pentru Brazilia, trenurile de călători care transportau publicul la meciurile Campionatului Mondial de Fotbal. Brazilia a cumpărat, deci, vagoane de la Arad. Metrorex însă, în anul 2020, a încheiat un contract să cumpere vagoane de metrou din… Brazilia, deși exista ofertă și de la Arad! Asta, în condițiile în care primele metrouri bucureștene au fost fabricate la Arad și au circulat peste 40 de ani, deci și-au demonstrat viabilitatea. Mai mult, Metrorex a și solicitat ca aspectul vagoanelor pe care le cumpără din Brazilia să semene cu al celor de la Arad, pentru a „păstra linia tradițională”.

     

    Problema cea mai mare este însă alta. Primul dintre cele 13 trenuri de metrou ar fi trebuit livrat din Brazilia la București în luna iunie 2022. A ajuns cu o întârziere de aproximativ un an și jumătate! Al doilea tren nu a ajuns nici măcar astăzi, deși ar fi trebuit deja să fi fost pus în circulație de un an de zile! În aceste condiții, când vor ajunge toate cele 13?

     

    „Metrorex a ales un furnizor greșit, așa cum se vede acum în situația de pe teren. În loc să mizeze pe Astra de la Arad, o firmă românească de încredere, solidă, capabilă să onoreze comenzile la termen, a cumpărat vagoane dintr-o țară unde Astra face exporturi. Nu este doar o rușine, după părerea mea este o situație care trebuie urmărită atent și chiar investigată. Iată că nu se respectă termenii contractuali și asta schimbă cu totul datele licitației câștigate de compania care face livrările din Brazilia. Situații similare au fost la București, și tot în defavoarea Astra Vagoane Călători Arad, și la contractele pentru tramvaie și la cele pentru autobuze, parcă cineva ar avea interesul ca neapărat străinii și nu românii să câștige licitațiile”, a declarat arh. Gheorghe Seculici.

     

    Metrorex a semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou ce urmează să fie introduse pe Magistrala 5, nou construită. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri depăşeşte 100 de milioane de euro. Potrivit contractului, înţelegerea poate fi extinsă cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, iar valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Nu exista interes ca banii sa circule in tara, cumparan gunoaie de la turci samd. La fel si in agricultura, in loc sa producem cumparam rosii plastic si capsuni umflate si fata gust. Interesul alesilor e sa isi bage mitele in buzunar cat mai adac iar dnaul inchide ochii ca de la plecarea lui kovesi sunt instruiti politic

      +16 voturi
      +1
      -1
    2. Metrorex le-a comandat firmei câștigătoare Alstom . Aceasta are fabrica în Brazilia, deci este treabă lor ! Astra Arad a declarat cu ceva ani în urmă că nu vor mai colabora niciodată cu Metrorex deoarece cei de la Metrorex au ales să modernizeze cu ceva ani în urmă trenurile vechi cu cei de la Electroputere Craiova. Cât despre trenurile vechi au circulat 40 de ani dar cu costuri enorme pentru că la început aveau multe componente străine dar odată ce piesele străine au fost înlocuite cu cele fabricate la noi au dus la costuri enorme.

      +1 voturi
      +1
      -1
    3. Astra nu mai are nicio legătură cu vechea fabrica. Acolo sunt niste investitori străini care vor să profite de tradiția vechii fabrici făcând produse ieftine și proaste cu componente din China. Tramvaiele din București stau mărturie. Sunt cele mai urate din Europa, mai scumpe decât în multe capitale europene, și se defecteaza mai des decât cele vechi de 50 de ani. Că și la Metrorex unde Derula era ministru, la București este Nicușor.Coincidenta ?

      --2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.