Zâmbiți, domnilor, zâmbiți… în timp ce unii arădeni plâng. Ce nu s-a văzut la inaugurarea depozitului OMV

    de Mihai Todoca | 22 mai 2019, 12:36 PM | Știri Arad | Topic special

    2

    Revenim asupra unui reportaj care a devenit o investigație jurnalistică în urmă cu aproape un an. Este vorba de construcția liniei ferate de pe strada Gelu, linie care aparține de OMV Petrom și care deservește nou înființatul depozit de carburanți, cel mai mare din vestul țării cum îi tot place primarului să menționeze.

    Din afară, vestea venită de la primărie este cât se poate de bună, motiv pentru care și Special Arad a publicat un comunicat în acest sens. Asta până când am fost contactați de locuitorii de pe strada Gelu care erau disperați că li se dărâmă casele din cauza „modernizării” liniei ferate de către OMV. Bineînțeles că tratam cu o oarecare reticență asemenea declarații și așteptam să ajungem la fața locului pentru a ne exprima o părere. Și le-am dat dreptate, pereții au crăpat, iar în unele cazuri s-au „căscat” niște hăuri care sunt un real pericol. Astfel am început o investigație jurnalistică, una dintre problemele pe care le-am putut observa imediat fiind distanța dintre pereții caselor și calea ferată care nu depășea câțiva metri. Încă de atunci oamenii ne spuneau că nu sunt împotriva construirii depozitului, ne spuneau că acele crăpături apărute din cauza trecerii unui compactor le repară ei pe asigurarea pe locuință, atât doar că le este teamă de o tragedie. (n.r. ne-am interesat la o agenție de asigurări, care ne-a informat că nu există nici un fel de poliță de asigurare care să le repare casele, întrucât este încălcată legea care specifică clar distanța de construire a unei căi ferate față de locuință).

    Recunoaștem că am mers foarte departe cu investigația, cerând poziții oficiale ale mai multor instituții, de la ANRE, primărie, până la europarlamentari…

    Dacă la început compania OMV Petrom a fost deschisă unui dialog, cum de altfel a fost și Primăria, în momentul în care le-am pus în vedere că se cam împiedică în răspunsurile oferite, unele contrazicându-se cu cele oferite de Primărie și CFR nu am mai primit nici un răspuns. În schimb primeam comunicate… care nu aveau legătură cu subiectul.

    Și de atunci, lucrurile au rămas așa, locuitorii de pe strada Gelu ajungând până la a spune că nu mai au altă soluție în afară de a pleca, lupta lor fiind una extrem de inegală, nu pot să se bată cu un asemenea gigant dacă legea nu îi poate proteja.

    Săptămâna aceasta s-a inaugurat depozitul de carburanți. S-au făcut poze, s-au strâns mâini, câteva zâmbete, pozele electorale și gata. Cu asta au îngropat problemele semnalate de locuitorii de pe strada Gelu. Depozitul e oficial deschis.

    Mai multe detalii legate de investigație, cât și documente și răspunsuri oficiale le puteți regăsi aici.

    Să încheiem cu sintagma „Vom reveni”? Nu… pentru că ne temem că aceasta se va transforma într-un BREAKING NEWS cu titlul: „S-a prăbușit casa peste ei. Medicii sosiți la fața locului nu au mai putut face nimic pentru cei îngropați în propria casă”.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Era vorba sa nu se mai admita functionarea/(re)construirea potentialelor bombe in zonele locuite. Orice specialist va poate confirma: in caz ca un rezervor de 10 mii de metri cubi plin cu benzina explodeaza, partea de Gradiste pana la str. Petru Rares si la fel partea de Micalaca pana la Calea Radnei, dispar. Impreuna cu locuitorii.
      Depozitul e un obiectiv aflat sub incidenta legislatiei Seveso III, adica prezinta un risc pentru vietile oamenilor si constructiile aflate chiar si la 2 km distanta. Dar, statul nu-si respecta nici propriile legi, si fiind actionar la Petrom, nici nu ma mira ca s-a permis redechiderea BOMBEI. Asteptam deasemenea sa inceapa circulatia cisternelor de 40 de tone pe str. Budai Deleanu, caci str. Cometei nu va fi legata in veci de centura. Spor la toate, ati creat 20 de locuri de munca care ameninta 30000 de oameni care habar n-au ce li se poate intampla.

      +10 voturi
      +1
      -1
    2. Oare Falca si echipa asa au vazut depozitul Omv de la Viena,construit pe langa casele oamenilor?
      Daca e asa de sigur,de ce nu l-au facut langa casa lui Falca,de ex puteau pune calea ferata prin fata casei lui si la intrarea in garaj puneau bariera…era simplu…
      In realitate,falcosu cu echipa si restul din administratia locala si centrala sunt doar niste slugi in fata companiilor straine,companii ce nu tin seama de nimic in afara de profitul lor. Sa fim seriosi,in alta tara UE nu puteau face ce fac aici!

      +6 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    5 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.