Zâmbiți, domnilor, zâmbiți… în timp ce unii arădeni plâng. Ce nu s-a văzut la inaugurarea depozitului OMV





Revenim asupra unui reportaj care a devenit o investigație jurnalistică în urmă cu aproape un an. Este vorba de construcția liniei ferate de pe strada Gelu, linie care aparține de OMV Petrom și care deservește nou înființatul depozit de carburanți, cel mai mare din vestul țării cum îi tot place primarului să menționeze.
Din afară, vestea venită de la primărie este cât se poate de bună, motiv pentru care și Special Arad a publicat un comunicat în acest sens. Asta până când am fost contactați de locuitorii de pe strada Gelu care erau disperați că li se dărâmă casele din cauza „modernizării” liniei ferate de către OMV. Bineînțeles că tratam cu o oarecare reticență asemenea declarații și așteptam să ajungem la fața locului pentru a ne exprima o părere. Și le-am dat dreptate, pereții au crăpat, iar în unele cazuri s-au „căscat” niște hăuri care sunt un real pericol. Astfel am început o investigație jurnalistică, una dintre problemele pe care le-am putut observa imediat fiind distanța dintre pereții caselor și calea ferată care nu depășea câțiva metri. Încă de atunci oamenii ne spuneau că nu sunt împotriva construirii depozitului, ne spuneau că acele crăpături apărute din cauza trecerii unui compactor le repară ei pe asigurarea pe locuință, atât doar că le este teamă de o tragedie. (n.r. ne-am interesat la o agenție de asigurări, care ne-a informat că nu există nici un fel de poliță de asigurare care să le repare casele, întrucât este încălcată legea care specifică clar distanța de construire a unei căi ferate față de locuință).
Recunoaștem că am mers foarte departe cu investigația, cerând poziții oficiale ale mai multor instituții, de la ANRE, primărie, până la europarlamentari…
Dacă la început compania OMV Petrom a fost deschisă unui dialog, cum de altfel a fost și Primăria, în momentul în care le-am pus în vedere că se cam împiedică în răspunsurile oferite, unele contrazicându-se cu cele oferite de Primărie și CFR nu am mai primit nici un răspuns. În schimb primeam comunicate… care nu aveau legătură cu subiectul.
Și de atunci, lucrurile au rămas așa, locuitorii de pe strada Gelu ajungând până la a spune că nu mai au altă soluție în afară de a pleca, lupta lor fiind una extrem de inegală, nu pot să se bată cu un asemenea gigant dacă legea nu îi poate proteja.
Săptămâna aceasta s-a inaugurat depozitul de carburanți. S-au făcut poze, s-au strâns mâini, câteva zâmbete, pozele electorale și gata. Cu asta au îngropat problemele semnalate de locuitorii de pe strada Gelu. Depozitul e oficial deschis.
Mai multe detalii legate de investigație, cât și documente și răspunsuri oficiale le puteți regăsi aici.
Să încheiem cu sintagma „Vom reveni”? Nu… pentru că ne temem că aceasta se va transforma într-un BREAKING NEWS cu titlul: „S-a prăbușit casa peste ei. Medicii sosiți la fața locului nu au mai putut face nimic pentru cei îngropați în propria casă”.
Comentariile portalului
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)
Sa-mi spuna cineva de ce acesti calugari copiaza Via Dolorosa de la Romano Catolici. Biserica Ortodoxa nu are " Drumul Crucii" inclus in randuiala bisericeasca . In nici o carte de cult (...)