Volkswagen a „ocolit” Aradul, dar complimentează România pentru ceea ce are de oferit

    de - | 7 octombrie 2019, 11:04 AM | Auto

    0

    Deși sunt unele voci care explică alegerea  Volkswagen pentru o nouă fabrică în Turcia, în defavoarea României sau Bulgariei, o explicație care ține de economie și infrastructură ar fi aceea că Volkswagen a făcut o alegere bazată pe costuri. Fabrica, în plan de a fi ridicată în Turcia, s-ar poziționa pe o fostă fabrică Opel, iar astfel ar avea deja o bună parte din infrastructură ridicată deja.

    România continuă să piardă pe bandă rulantă investiţiile din sectorul producţiei de automobile, iar la un an de când BMW a anunţat că a ales Ungaria, Volkswagen va investi într-o uzină nouă în Izmir, Turcia, potrivit Automotive News Europe.

    Potrivit datelor din piaţa imobiliară, Volkswagen a luat în calcul zona Aradului din România. La Arad există atât infrastructură rutieră, cât şi feroviară, un constructor auto având posibilitatea de a exporta rapid automobilele produse.

    În ceea ce priveşte forţa de muncă, anul trecut în martie fabrica Delphi Packard din oraşul Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin, în care lucrau aproape 700 de persoane, s-a închis. Mai mult, în Transilvania există deja mulţi furnizori ai VW, astfel încât nu infrastructura ar fi principala problemă în partea de vest a ţării.

    Volkswagen are o bază importantă de fur­nizori în România, care livrează inclusiv pentru noul VW ID.3, primul automobil electric pro­iec­tat de la zero pentru a funcţiona „pe baterii“, însă bateriile acestuia sunt importate din Ungaria şi Polonia de către uzina din Ger­mania.

    „România este o sursă foarte importantă pentru noi, sunt convins că furnizorii de com­ponente din România livrează către ID.3. Ro­mânia este printre ţările principale care fur­ni­zează către Volkswagen. România are multe, multe de oferit, are know-how, are oameni educaţi, are o bază stabilă şi de încredere de furnizori, multe ţări nu se califică tocmai la acest aspect – nu sunt de încredere sau stabile, România este parte din UE şi este un partener de încredere şi stabil, dar nu ştiu lista finală, nu mă implic în această discuţie. Dar ştiu că Ro­mâ­nia a fost „scanată ca potenţial“, a spus Jürgen Stackmann, membru în consiliul de con­du­cere al Volkswagen Autoturisme, res­pon­sabil de vânzări, marketing şi servicii de postvânzare.

    Citește continuarea pe zfcorporate

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    8 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.