Volkswagen a „ocolit” Aradul, dar complimentează România pentru ceea ce are de oferit
Deși sunt unele voci care explică alegerea Volkswagen pentru o nouă fabrică în Turcia, în defavoarea României sau Bulgariei, o explicație care ține de economie și infrastructură ar fi aceea că Volkswagen a făcut o alegere bazată pe costuri. Fabrica, în plan de a fi ridicată în Turcia, s-ar poziționa pe o fostă fabrică Opel, iar astfel ar avea deja o bună parte din infrastructură ridicată deja.
România continuă să piardă pe bandă rulantă investiţiile din sectorul producţiei de automobile, iar la un an de când BMW a anunţat că a ales Ungaria, Volkswagen va investi într-o uzină nouă în Izmir, Turcia, potrivit Automotive News Europe.
Potrivit datelor din piaţa imobiliară, Volkswagen a luat în calcul zona Aradului din România. La Arad există atât infrastructură rutieră, cât şi feroviară, un constructor auto având posibilitatea de a exporta rapid automobilele produse.
În ceea ce priveşte forţa de muncă, anul trecut în martie fabrica Delphi Packard din oraşul Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin, în care lucrau aproape 700 de persoane, s-a închis. Mai mult, în Transilvania există deja mulţi furnizori ai VW, astfel încât nu infrastructura ar fi principala problemă în partea de vest a ţării.
Volkswagen are o bază importantă de furnizori în România, care livrează inclusiv pentru noul VW ID.3, primul automobil electric proiectat de la zero pentru a funcţiona „pe baterii“, însă bateriile acestuia sunt importate din Ungaria şi Polonia de către uzina din Germania.
„România este o sursă foarte importantă pentru noi, sunt convins că furnizorii de componente din România livrează către ID.3. România este printre ţările principale care furnizează către Volkswagen. România are multe, multe de oferit, are know-how, are oameni educaţi, are o bază stabilă şi de încredere de furnizori, multe ţări nu se califică tocmai la acest aspect – nu sunt de încredere sau stabile, România este parte din UE şi este un partener de încredere şi stabil, dar nu ştiu lista finală, nu mă implic în această discuţie. Dar ştiu că România a fost „scanată ca potenţial“, a spus Jürgen Stackmann, membru în consiliul de conducere al Volkswagen Autoturisme, responsabil de vânzări, marketing şi servicii de postvânzare.
Citește continuarea pe zfcorporate
Comentariile portalului
Dar tot nu se știe unde e cadavrul?
Cum poate sa nu vada nimeni conflictul de interese intre falca si firma nevestei sale? Daca ar fi existat justitie in Arad, falca ar fi de mult la puscarie.
Daca finanțează dl.primar investiția în sistemul video din buzunarul propriu si apoi o donează orașului, o votăm și noi.