Valer Blidar vrea să crească productivitatea la Astra Vagoane Călători cu roboți industriali

    de Special Arad | 18 ianuarie 2022, 6:41 PM | Business | Știri Arad

    1

    (foto: Capital.ro / trendmicro.com)

    Omul de afaceri Valer Blidar a vorbit într-un interviu realizat de revista Capital despre planurile de viitor ale companiei sale, insuficiența sprijinului pentru dezvoltare acordat de stat, precum și despre impactul pandemiei asupra productivității.

    În interviu, Valer Blidar a declarat că pe viitor se dorește achiziționarea unor roboți industriali pentru Astra Vagoane Călători, în vederea creșterii productivității muncii. „Din nefericire, nimeni nu ne sprijină. Firmele românești în general au nevoie de investiții pentru dezvoltare, dar nu există niciun program de susținere promovat de stat. Anumite programe finanțate din fonduri UE, ori de stat nerambursabile fie nu pot fi accesate, fie sunt canalizate în domenii colaterale, fără nicio relevanță economică reală. Nu acesta este modul în care firmele ar trebui sprijinite. Noi avem nevoie de credite pentru dezvoltare pe termen mediu și lung. Aici ar trebui să intervină statul și să ne susțină cu garanții de stat pentru dezvoltare. Altfel nu avem nicio șansă în a concura cu firmele din țările dezvoltate”, afirmă omul de afaceri arădean.

    De asemenea, Blidar explică în interviu că activitatea firmei sale a fost afectată nu neapărat direct, cât mai degrabă indirect, prin impactul avut de pandemie asupra unor furnizori ai Astra Vagoane: „În condițiile de pandemie apărute la sfârșitul anului 2019, activitatea din industrie este afectată grav. Dacă noi, la nivelul firmelor din Grupul Astra ne-am menținut pe o linie satisfăcătoare, în sensul că nu am fost nevoiți să întrerupem activitatea complet, am avut totuși anumite sincope din cauza unor furnizori care nu au reușit să ne furnizeze anumite materiale sau componente la timp, lucru care ne-a creat greutăți în îndeplinirea obligațiilor din anumite contracte. Cu toate acestea, am reușit să ne încadrăm în limitele contractuale, spre satisfacția beneficiarilor noștri și, bineînțeles, a noastră”.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Din pacate cat am lucrat pentru el, caram bateriile uzate de pe vagoane in revizie si le puneam pe vagoanele noi cu urletele de rigoare ale ceferistului care facea receptia vagonului… dupa ce dgul ii reamintea de concediile din Italia, ii trecea la pastore. Comunismul era in floare, daca aveai o idee buna, ideea de fapt era a sefului de departament, nu a ta. La fel greselile sefului de departament erau ale tale, nu ale lui. au incercat cu insucces sa copieze toaleta vacumatica de la Semvac valoare 6000 euro / bucata, made in Romania a ajuns la 770 euro, proiect sponsorizat prin CEEX cu 100000 de lei, din care UAV primeau si ei ceva cascaval vreo 20000-30000 fara nici o implicare. Au dat kix. Despre contractele cu brazilia, au venit americani sa preia sistemul de franare, evident ai nostri nu le-au aratat nimic, si-au batut joc, au plecat. Furnizorii saracii asteptau dupa plata facturilor la intrare la firma…Asta e un sistem comunist bolnav evident mizeria vine si de la CFR care plateau vagonul daca mergeai cu gentuta la bucuresti. Pacat de industrie ca meseria de vagonar e frumoasa, insa conducerea lasa de dorit

      +4 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    6 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.