joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Un sistem pilot pentru asistarea șoferilor în detectarea pietonilor, dezvoltat de UTCN

    de - | 30 mai 2017, 8:26 AM | Naţional

    0

    Detecția ceții și restaurarea calității imaginilor afectate de ceață, detecția pietonilor pe dispozitive mobile, respectiv folosind camere cu termoviziune, sunt printre sistemele pilot dezvoltate de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, scrie City News.

    În cadrul unui proiect internațional, UTCN, alături de un partener specializat în soluții IT și softwaew, au dezvoltat sisteme pilot pentru asistarea conducătorului auto bazate pe platforme mobile inteligente, respectiv  telefoane sau tablete inteligente. Sistemele, arată cei de la UTCN, au ca funcții urmărirea flotelor auto prin geo-locație, hărți cu straturi extinse, rutare, analiza comportamentului șoferului, asistență în condiții de ceață folosind dispozitive mobile, detecția pietonilor folosind dispozitive mobile, și detecția pietonilor folosind camere cu termoviziune.

    Prin activitățile de cercetare-dezvoltare efectuate, UTCN a avut contribuții importante pe mai multe direcții. Este vorba de detecția ceții și restaurarea calității imaginilor afectate de ceață, detecția pietonilor pe dispozitive mobile, respectiv folosind camere cu termoviziune. Pentru aceste subiecte au fost dezvoltați algoritmi inovativi, îmbunătățind nivelul cunoașterii din domeniu.

    „Pentru detecția ceții pe dispozitive mobile folosind camera încorporată, metoda dezvoltată estimează distanța de vizibilitate și clasificarea ceții. Pornind de la aceste informații se emit recomandări pentru adaptarea vitezei la condițiile de vizibilitate. Implementarea funcționează în timp real pe dispozitive mobile, cu 12 cadre/secundă. De asemenea, a fost dezvoltată o metodă originală pentru corecția în timp real a imaginilor afectate de ceață, oferind șoferului o mai bună vizibilitate a drumului”, arată cei de la UTCN .

    De asemenea, universitatea clujeană a dezvoltat o nouă metodă pentru detecția pietonilor folosind dispozitive inteligente cu camera încorporată, bazată pe clasificatori compuși. Metoda are un timp redus de execuție și performanță mare de detecție.

    „Aplicația pilot demonstrativă care rulează pe dispozitivul mobil inteligent permite emiterea de avertizări vizuale și sonore către șofer în cazul în care sunt detectate situații periculoase pentru pietoni. Ca o alternativă pentru spectrul vizibil, a fost dezvoltată și o metodă pentru detecția pietonilor folosind o cameră cu termoviziune”, conform reprezentanților Universității.

    Activitatea de cercetare a UTCN a fost desfășurată în cadrul centrului de cercetare Procesare de Imagine si Recunoașterea Formelor, sub îndrumarea prof. dr. ing. Sergiu Nedevschi. Echipa de cercetători a fost formată din: conf. dr. ing. Florin Oniga, conf. dr. ing. Tiberiu Marița, conf. dr. mat. Ioan Radu Peter, s.l. dr. ing. Mihai Negru, s.l. dr. ing. Raluca Brehar, drd. ing. Arthur Costea, dDrd. ing. Robert Varga și drd. ing. Cristian Vancea.

    Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a fost partener în CoMoSeF, consorțiul internațional al proiectului Co-operative Mobility Services of the Future, 2012-2015, proiect de tip INOVATION EUREKA CLUSTER nr.322 E/20.09.2012.

    Acest proiect a câștigat Premiul de Inovare Celtic-Plus 2017, în cadrul Barcelona Celtic Event din data de 18 mai, 2017. Consorțiul internațional al proiectului a fost format din 21 de parteneri provenind din 7 țări, respectiv Finlanda, Franța, Luxemburg, România, Spania, Turcia și Coreea de Sud. În fiecare țară, finanțarea proiectului a fost asigurată prin intermediul autorităților naționale de resort și prin cofinanțare din partea partenerilor industriali.

    Sursa: citynews.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.